Forsikring Snowboard

FORSIKRING - MADCARD

Brettforbundet er glade for å tilby kjørerne en svært bra forsikring i samarbeid med Gjensidige. Vi anbefaler alle å kjøpe før dere kommer på Norgescup, dette gjelder spesielt helårsforsikring. Madcard er gyldig til og med 30 september 2021, uavhengig av kjøpsdato. Pris og vilkår er det samme som før. Følg link under for å kjøpe på nett:

For at forsikringen skal være gyldig må innbetalingen inneholde navn på kjøreren, fødselsdato, gyldig klubbmedlemskap og adresse.

Du kan kjøpe ditt madcard for 2020/2021 på nett her.

Viktig informasjon om forsikring

1. Barneidrettsforsikring: NIFs barneidrettsforsikring omfatter automatisk alle barn med gyldig klubbmedlemskap til den datoen de fyller 13 år. Reiseforsikring må tegnes privat.
  2. MADcard for alle fra 13 år - Lisens for alle snowboardkjørere med ansvar og ulykke, må tegnes av hver enkelt hos Brettforbundet.
  3. Reiseforsikring - Anbefales alle snowboardere som reiser til utlandet for å kjøre brett. Må tegnes privat

Spørsmål eller skade?

Alle skader må meldes Gjensidiges Idrettsforsikring på www.gjensidige.no/idrettsforsikringomgående. Det er nødvendig å melde inn før du benytter deg av behandling.

For spørsmål om MADcardlisensen utover informasjonen du finner her, kontakt Idrettens Forsikringssenter.

Skademeldingsskjema finner du her

For vilkår kan du trykke her 20/21

VIKTIG! Ved betaling i nettbank er det viktig at personen som betaler skriver hvem de betaler for, fødselsnummer, og klubb til den som skal forsikres!

De ulike MADcard-forsikringene:

• Engangslisens: 200,-
    For deg som ønsker å delta i en enkel konkurranse. Kan kjøpes på konkurransedagen.
  • Helårslisens, grunnforsikring: 700,-
    Gjelder hele året. Enklere dekningsgrad.
  • Helårslisens, utvidet forsikring: 1350,-
    Gjelder hele året. Mer omfattende dekningsgrad.

MADcard obligatorisk i NorgesCup-konkurranser

For å delta i konkurranser i regi av Brettforbundet (Norgescup) må kjørere løse MADcard. Hvis du kun ønsker å være forsikret på ett spesielt arrangement kan du tegne en engangslisens (MADcard) på stedet, eller på nett i forkant for å spare tid. Da gjelder forsikringen kun for den ene konkurransen. Hvis du kjøper en helårslisens gjelder den hele året.

Når gjelder helårs MADcard-forsikring?

• For at forsikringen skal gjelde må du være medlem av en brettklubb ELLER direktemedlem i Brettforbundet
  • Forsikringen gjelder under organisert utøvelse av snowboard, samt treningsøvelser som naturlig hører sammen med denne.
  • Under konkurranser i regi av Brettforbundet/brettklubb og andre snowboardkonkurranser i Norge som Brettforbundet er informert om.
  • Under snowboardtreninger organisert av klubben og individuell trening/kjøring i alpinanlegg
  • Under direkte reise til/fra organisert snowboardaktivitet og ved opphold på konkurranse-/treningssted i forbindelse med organisert snowboard (eks klubbtur eller reise til en konkurranse) Forsikringen dekker kun utgifter som ikke kan kreves fra annet hold.
  • Trening utenfor bane/hall som naturlig inngår i et planlagt treningsprogram.
  • Trening i og utenfor bane/hall/løype som en naturlig følge av idrettens særpreg og egenart.

Hva dekker MADcard?

Det finnes også noen begrensninger. Se forsikringsvilkår for detaljert informasjon eller ring 98701115.

Hvilke forsikringsytelser den enkelte er forsikret for er avhengig av om det er betalt grunnlisnes (dekker litt) eller utvidet lisens (dekker mer). Dette er områdene MADcardet omfatter:

• Utbetaling ved ulykkesdødsfall
  • Invaliditetserstatning
  • Tannskader
  • Fysioterapi/kiropraktor
  • Privat klinikk (NB! Kun etter avtale med Idrettens Forsikringssenter)
  • Øvrige behandlingsutgifter (behandling i Norge)
  • Ansvarsforsikring (erstatningsansvar for person- og tingskade) over hele verden.
  • 60 mot 3 dager behandlingsgaranti.
  • Operasjon og rehabilitering etter operasjon

MADcard forutsetter at behandling/operasjon etter skade skal skje ved Idrettens Forsikringssenter sin anbefaling for behandling.

Grunnlisens eller utvidet lisens?

En utvidet lisens kan være en god investering for snowboardere som er aktive sesongen gjennom. Det er store forskjeller på utbetalingene hvis en skade inntreffer og hvor lang tid det tar før du er sikret behandling. Valget er selvfølgelig ditt og det er også derfor det er flere å velge i! Men vær snill å les gjennom hva de ulike prisene dekker før du bestemmer deg. Se vilkårene for detaljer. Dette er noen highlights:

• Utvidet forsikring gir utbetaling til ektefelle/samboer og barn ved ulykkesdød, det gjør ikke grunnlisensen
  • Utvidet forsikring gir mer enn en tredoblet utbetaling ved invaliditet
  • Dekker over tre ganger så høyt beløp ved tannskader.
  • Begge dekker fysioterap/kiropraktor, men generell oppstart for utredning er fra 3 dager på utvidet til 60 dager på grunnlisens.
  • Utvidet gir inntil 100 000 til operasjon (offentlig godkjent spesialist i kirurgi) med tilhørende rehablitering, grunnlisens 15 000.
  • Begge forsikringene har like omfattende ansvarsforsikring (hvis du påfører ting eller andre personer skade)

Reiseforsikring: Skader i utlandet

Mange aktive snowboardere reiser til utlandet i ny og ne for å kjøre brett, både i regi av klubben og for eksempel for internasjonale konkurranser. Da må tungen holdes rett i munnen:

Reiseforsikring dekker skadebehandling i utlandet

MADcard dekker ikke behandlingsutgifter eller transport ved ulykke i utlandet. Reiser du til utlandet for å kjøre brett må du også ha reiseforsikring. Ikke alle reiseforsikringer dekker ulykke på snowboard, så husk å sjekke opp dette med ditt forsikringsselskap.

Brettforbundet har gode erfaringer med reiseforsikringene til Europeiske, både i forhold til oppfølging ved skader i utlandet og oppgjør i etterkant. Denne reiseforsikringen dekker ulykker på brett:

"Privat Helårs Reiseforsikring med ulykkesdekning". Kontakt: www.europeiske.no.

Hva kan MADcard dekke ved ulykker i utlandet?

• Ulykkesdødsfall og invaliditetserstatning
  • Behandlingsutgifter i Norge i etterkant

Enkel rutine ved skade i utlandet

• Meld inn skaden på din(e) reiseforsikring(er), OG
  • Meld inn skaden på MADcardlisensen hos Skadetelefonen 98701115
  • Informer samtidig begge selskaper om øvrige forsikringer og deres polisenumre. Informer alltid at du har MADcard til reiseforsikringsselskapet ditt!
  • Forsikringsselskapene gjør oppgjør seg i mellom i etterkant slik at kostnadene blir plassert på riktig sted

Klikk her for fyldig informasjon om Idrettsforsikring for barn eller ring Idrettens Forsikringssenter på 02033

Kontaktperson:

Per Iver Grimsrud

per@snowboardforbundet.no

Slik blir X Games Aspen 2021
25.1.2021

Slik blir X Games Aspen 2021

Ståle, Marcus, Mons og Frditjof er klare for X Games Aspen denne uken. Her finner du all info om konkurransen.

Kleveland på pallen i Laax Open!
22.1.2021

Kleveland på pallen i Laax Open!

Marcus Kleveland gjorde slopestyle-comeback med tredjeplassen i Sveits.

Åpning av BUA Grunerløkka
19.1.2021

Åpning av BUA Grunerløkka

BUA´s nye tilskudd i Bydel Grunerløkka skal gi flere barn og unge muligheten til å oppleve gleden av skate- og snowboard.

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?
13.1.2021

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut Skateboard awards for andre gang, i 2021!

Følg Laax Open her!
12.1.2021

Følg Laax Open her!

Kleveland, Bergrem og Røisland er klare for finale i Sveits. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.

FIS-registrering
12.1.2021

FIS-registrering

For å kunne delta i en FIS konkurranse må du ha en gyldig FIS lisens. Her finner du info!