NM Vert 2023 og Vert Invaders, Oslo skatehall

Norgesmesterskap skate vert

15 minutter oppvarming

Introrun for alle.

20 minutter jam i rekkefølge med 6 skatere per heat.

Outro run for alle.

Finalen er 20 min jam.

Skaterne dømmes overall.

Hvem kan delta på NM?

Alle deltakere må være medlem av en klubb tilhørende Brettforbundet og ha gyldig forsikring/lisens.

1. Bli medlem av en brettklubb her.

2. All info om og muligheter for kjøp av forsikring/lisens finner du her.

(Engangslisens for 2023 er satt til 200,- per konkurransedag. Våre helårsforsikringer dekker både konkurranser og all relevant kjøring/trening gjennom året).

Er du under 13 år? Da kan vi glede deg med at du går inn under NIF´s barneforsikring. Men om det er nok til deg? Det må man nesten lese seg opp på. ‍Forsikringen omfatter barn til den dato de fyller 13 år. Her leser deg opp på NIF´s barneforsikring.

Kids, Junior, Senior, Masters begge kjønn

NM for norske skatere. Invaders er åpen for internasjonale skatere. Flere av Europas beste vert-skatere kommer.

Dørene åpner 10:00 Registrering for deltakerne

Dørene åpner 11:00 for publikum

11:00 warm up
12:00 - Jr heat (NM jr og Vert invaders jr) direkte finale
12:45 - 1 heat - SR/ Master/ Master og NM
13:30 - 2 heat - SR/ Master/ Master og NM
14:15 - 3 heat - SR/ Master/ Master og NM
15:00 . 4 heat - SR/ Master/ Master og NM

KidsJAM - pause

16:00 – 18:00 Finaler

Direktefinaler jenter/kvinner

Finaler SR Menn

18:30 Premiering.

Vi gjør oppmerksom på at programmet kan endres noe underveis.

Vert Invaders - Norges første internasjonale innendørs vert-event

Som om ikke et NM i vert-skateboarding er nok!

11.11 blir det i tillegg premiere for den internasjonale vert-konkurransen Skate Invaders, igangsatt av Oslo Vertklubb. Mange internasjonale skatere har vært sugne på å teste vertrampen på Voldsløkka lenge. Nå skjer det! NM og Skate Invaders kjøres samtidig, og det konkurreres i følgende kategorier:

JR kvinner og JR menn (13-15 år)

SR kvinner og SR menn (fra 16 år)

MASTERS (40 pluss)

Sistnevnte kategori introduseres for første gang i Norge. I tillegg kjøres KIDSJAM (12 år og yngre) for de unge, lovende.

Følg med på oslo_vertklubb på Instagram for program og løpende presentasjon av de norske og internasjonale utøverne!

Aldersklasser

Kids 12 år og yngre (f. 2011 eller senere).

Junior 13-15 år (f. 2010-2008). Det vil si - dersom du fyller 13 år i løpet av 2023 kan du delta som junior.

Senior 16 år og eldre (f. 2007 eller tidligere). Det vil si - dersom du fyller 16 år i løpet av 2023 kan du delta som senior.

Juniorer som ønsker å konkurrere i seniorklassen har mulighet til det ved å melde seg på i seniorklassen på isonen. Ingen endringer under arrangementet. Utøvere kan ikke velge både Junior og Senior. Man premieres i den klassen man stiller.

Grener

Vert, kvinner og menn, junior, senior og masters.

Meld deg på her!

Premier - NM

Senior kvinner og menn

1. 4000,- og medalje
  2. 2000,- og medalje
  3. 1000,- og medalje

Junior jenter og gutter

1. utstyrspremier og medalje
  2. utstyrspremier og medalje
  3. utstyrspremier og medalje

Doping

Som medlem av Brettforbundet er man underlagt NIFs lov. Dette innebærer derfor at man er underlagt NIFs antidopingreglement og at man med det kan bli dopingtestet. Brettforbundet oppfordrer derfor alle utøvere til å gjennomføre Ren utøver! Klikk deg inn HER og sett i gang! På Norgescup som ellers er det også stor mulighet for at det blir dopingkontroll. Vær forsiktig med hva du tar av medisiner. Dopinglisten er lang. Les den på www.dopinglisten.no!

Overnatting

I forbindelse med vert-NM kan utøvere, publikum og andre booke hotellrom hos Quality Hotel Hasle Linie til gode priser:

Enkeltrom 895,- NOK

Dobbeltrom 1095,- NOK

Trippelrom 1295,- NOK

For å booke et rom, send en e-post til booking.haslelinie@strawberry.no med følgende info:

- reservasjonskode 1157GR005304

- fornavn / etternavn til de som skal bo

- kortnummer og utløpsdato for å sikre reservasjon (kontakt hotellet på telefon 21 95 78 14 dersom det er ønskelig å gjøre dette over telefon).

Ingen oppdateringer.