Norgescup Big Air Wyller

16/3/2024
No items found.

Påmeldingsinfo

VELKOMMEN TIL NORGESCUP I BIG AIR I WYLLER!

Heming Adrenalin og Brettforbundet ønsker alle brettkjørere velkommen til Norgescup i Big Air i Wyller 16. mars 2024!

ARRANGØRER

Heming Adrenalin og Brettforbundet.

PÅMELDING

Alle deltakere må være medlem av en klubb tilhørende Brettforbundet og ha gyldig forsikring/lisens. (Viktig å gjøre steg 1, 2 og 3 FØR du ankommer anlegget).

1. Bli medlem av en brettklubb her!

2. All info om og muligheter for kjøp av forsikring/lisens finner du her!

«Lisens» er din forsikring dersom uhellet skulle skje på trening eller konkurranse, i inn- eller utland. Som deltager på konkurranser (NM og NC) og camper arrangert av Brettforbundet er du pålagt å ha gyldig lisens. Lisensen finnes i to utgaver: engangslisens for deg som kun trenger forsikring på et individuelt arrangement, og helårslisens for deg som ønsker tryggheten dette gir.

3. Meld deg på her!

HUSK: Alle som skal delta møte opp til registrering innenfor angitt tidspunkt. Har du ikke mulighet til å ta ut bib selv må du få noen andre til å gjøre det for deg da det ikke er mulig å hente utenfor angitt tidspunkt. Husk å levere bib tilbake etter konkurransen.

Klasseinndeling

Det kjøres kids, yngre junior, junior og open-klasse for jenter og gutter.

• KIDS-klasse > 12 år (f. >2012). KIDS-klassen blir ikke rangert, og det er premier til alle. De fleste kjørere i KIDS-klassen er 10-12 år, men det er ingen eksakt aldersgrense. Hver enkelt klubb gjør vurdering på om kjøreren kan være med på Norgescup eller ikke.
  • Yngre junior 13-15 år (f. 2009-2011). Det vil si at du skal kjøre som yngre junior dersom du fyller 13 år i løpet av 2024. Yngre junior-klassen teller på den internasjonale Rookie-rankingen (WSF).
  • Junior 16-18 år (f. 2006, 2007 og 2008). Det vil si at du skal kjøre som junior dersom du fyller 16 år i løpet av 2024. Juniorklassen teller på den internasjonale Rookie-rankingen (WSF).
  • Senior/open 19 år og eldre (f. 2005 eller tidligere). Det vil si at du skal kjøre som open dersom du fyller 19 år i løpet av 2024. Senior/openklassen er ranket i den internasjonale rankingen.

Tidsskjema

NYTT Tidskjema NC BA Wyller/NM HP Wyller!!

Grunnet vær og sikkerhet flyttes NC Big Air til søndag 17. mars og kjøres først på dagen etterfulgt av NM i HP som kjøres etter NC BigAir er avsluttet.

Tidsskjema for både NC BA Wyller/NM HP Wyller finner dere under her:

DEL 1 NC BigAir

Søndag 17.mars NC BigAir Skimore Oslo Wyller

09.00-10.00 Registrering bakre del av Wyllerstua

10.00-10.10 Kjørermøte Kids, Yngre Junior og Junior, Open, på flata i bunn av Wyller Arena / BigAir

10.10-11.00 Trening Kids, Yngre Junior og Junior, Open, Wyller Arena / BigAir

11.00-11.10 Shape

11.10-12:50 Konkurranse Kids, Yngre Junior og Junior, Open 3 run, 2 beste teller (deltakere må spinne to forskjellige veier)

13:00-13:30 Premieutdeling BigAir Kids, Yngre Junior og Junior, Open

DEL 2: NM Halfpipe

Søndag 17.mars NM Halfpipe Skimore Oslo Wyller

12.00-13.00 Registrering bakre del av Wyllerstua, for de som ikke er påmeldt i NC BA

13.30-13.40 Kjøremøte Yngre Junior, Junior, Open og Masterclass på flata i bunn av Wyller Arena

13.40-14.30 Trening Yngre Junior, Junior, Open og Masterclass Wyller Arena

14.30-14.40 Shape

14.40-16.00 Konkurranse Yngre Junior, Junior, Open og Masterclass Wyller Arena (3 run, beste teller)

Premieutdeling Yngre Junior, Junior, Open og Masterclass (så fort konkurranse det lar seg gjøre etter endt konkurranse)

16:30 A Day 4 Jake med Burton og Brettforbundet, Wyller (Alle deltakere, crew og publikum kan bli med å feire snowboard med å hedre en av pionerene av sporten, Jake Burton. Alle kjører ett felles run i UL løypa i Wyller)

Program - Burton:

10-14 - Grab some stickers & test the latest products for free at the Burton tent.

10-16 – Norwegian Championships Big Air.

13:00 – Ride for Jake – All riders kids, pro`s and golden oldies gather at the top for a Ride 4 Jake.

10-14 – Riglet Park Session – Bring the grom and smaller kids to the Burton Riglet park for a funny session.

A day for Jake

Kjørermøtene er KUN for deltakere!

Alle deltakere må gjøre seg kjent med tisdplan og følge med på endringer som annonseres på Instagram, Facebook og Brettforbundet.no

NB! Alle som skal delta møte opp til registrering innenfor angitt tidspunkt. Har du ikke mulighet til å ta ut bib selv må du få noen andre til å gjøre det for deg da det ikke er mulig å hente utenfor angitt tidspunkt. Husk å levere bib tilbake etter konkurransen.

Med forbehold om endringer.

En jury bestående av rennleder, TD, kjørererepresentant og hoveddommer vil bestemme nødvendige endringer i eventet med bakgrunn i værforhold, sikkerhet og alt vedrørende gjennomføring av konkurransen på en rettferdig og sikker måte.

Hvis det er aktuelt med endringer opplyses deltakere om hva endringene kan innebære på kjørermøtet.

Premier

Premier fra Session, Boardshop.no, Burton, Volcom og Nitro - (Yngre Junior, Junior og Kids)

Pengepremie inndeling for Open klasse kvinner og menn.

1. pl 2500,-
  2. pl 1500,-
  3. pl 1000,-

Heiskort/rennkort

Rennkort til Kr 250,-  kortet må kjøpes i luken i Wyllerstua eller på Toppsenteret, vi har dessverre ikke online kjøp av renn kort.

PS: Heisen i selve Wyller BigAir er gratis å bruke, men hvis deltakere skal kjøre resten av anlegget så må rennkort kjøpes.

Overnatting

COMFORT HOTEL GRAND CENTRAL - OSLO

Få 15% rabatt på overnatting hos Comfort Hotel Grand Central under NC i big air ved å booke her!

Kontakt Skimore Oslo

Kart