20 nyutdannede snowboardinstruktører de siste ukene

Brettforbundet har de siste to ukene gjennomført flere instruktørkurs, hvor 20 nyutdannede instruktører nå står klare for å ta imot flere ivrige snowboardere!

Instruktørkursene har hovedsakelig vært rettet mot snowboardklubbene KIF Snowboardklubb og BSK Snowboardklubb, hvor kursholderne Alexander Frisenberg og Shaun Askil Hast sjenerøst har delt sin omfattende erfaring som instruktører med det formål å veilede og lære opp nye instruktører tilknyttet klubbene.

Den første uken fant kurset sted i Kongsberg, hvor 13 deltakere deltok med et sterkt ønske om å utvide sine kunnskaper innen snowboard. Mange av disse har også deltatt i Norgescupen tidligere og er nå motiverte til å bidra til klubbens utvikling ved å dele sin erfaring og overføre kunnskapen til de yngre medlemmene. Besøket i Kongsberg var derfor en gledelig opplevelse for både kjente og nye ansikter.

I BSK Snowboardklubb deltok hele 7 personer på kurset.

Under min instruktørtjeneste observerte jeg en gruppe som ser frem til å påta seg rollen som instruktører. Under praksisdelen på BSK la jeg merke til at mange av barna ser opp til sine instruktører, og jeg håper at Brettforbundets innsats med å utdanne nye instruktører vil resultere i en bærekraftig instruktørstab hos BSK i nær fremtid – sier kursholder Alexander.

Tusen takk til BSK og KIF som sendte deltakere på kurs – vi håper det har vært informativt og verdifullt, ønsker dere lykke til videre og ser frem til å møtes i bakken!

Bor du, eller er du på østlandet om dagen? Da anbefaler vi deg å delta på neste og siste planlagte kurs for denne gang - nå til helgen!

Finn mer info og meld deg på her.

Ønsker klubben kurs? Ta kontakt med Magnus på magnus@brettforbundet.no.

Er du vår neste surfedommer?
21.10.2024

Er du vår neste surfedommer?

Vil du være med å gjøre en forskjell på dommersiden i surf? Vi trenger flere dommere!

Følg verdenscupen i Chur her
16.10.2024

Følg verdenscupen i Chur her

Det er klart for verdenscupåpning i big air. Her finner du det du trenger å vite om konkurransen.

Hvordan melde seg på et event?
9.10.2024

Hvordan melde seg på et event?

Her finner du stegene for hvordan du får meldt deg på et event

Høstmøte i Zurich
8.10.2024

Høstmøte i Zurich

Mye spennende som skjer i planlegging for 2024/25-sesongen og videre – les mer her.

NM surf / Lofoten Masters
29.9.2024