Aker ASA og Stiftelsen VI ny hovedsponsor for Brettforbundet

Aker ASA og Stiftelsen VI har inngått en avtale som hovedsponsor for det norske brettforbundet. Samarbeidet gjelder toppidrettssatsingen i forbundet, samt å fremme arbeid med å gi mennesker med nedsatt funksjonsevne like muligheter.

- Vi er stolte over å støtte Brettforbundets fantastiske utøvere. I tillegg til imponerende idrettsprestasjoner på snø, asfalt og bølger, presenterte forbundet en spennende evne til å kommunisere, spesielt med den yngre generasjon, som vi ønsker å dra nytte av i arbeidet vårt med Stiftelsen VI for å sikre like muligheter i idretten, sier Øyvind Eriksen, konsernsjef i Aker ASA.

Avtalen betyr mye for topp- og breddesatsningen til Brettforbundet, som har stått uten sponsor på betydelig nivå i over ett år.

- Vi er stolte over å ha fått en så stor og viktig samfunnsaktør som Aker på laget. Aker er et fremoverlent selskap med et målrettet fokus på inkludering og «én idrett». Dette er i tråd med brettsportens verdier, og vil utgjøre en betydelig del av samarbeidet. Ambisjonene er skyhøye - gjennom sponsoratet tar vi rollen som samfunnsbygger på alvor, og vi vil jobbe for langsiktige endringer i idretten og arbeidslivet, sier generalsekretær i Brettforbundet, Bijora Sardarian.

Fv. Mons Røisland (utøver), Morten Kleivdal (trener), Kjetil Andreas Ostling (visepresident Brettforbundet), Markus Olimstad (utøver), Petter Brunvatne (utøver), Per Iver Grimsrud (sportssjef), Daniel Knutzen (utøver), Henning Braaten (trener), Elias Nilsen (utøver), Bjørnar Erikstad (daglig leder VI-Stiftelsen), Bijora Sardarian (generalsekretær Brettforbundet), Øyvind Eriksen (Konsernsjef Aker ASA). Foto: Alexandra Blum

Arbeidet med Stiftelsen VI står sterkt i Akers sponsorsatsing. Sammen med Brettforbundet, som har en proaktiv og positiv tilnærming til paraidretten, ønsker Aker å fremme arbeidet for like muligheter i idretten og arbeidslivet.

- Idretten er en god arena for fullverdig inkludering. Stiftelsen VI gleder seg over Brettforbundets ambisjoner for én idrett. Vi håper flere av idrettens særforbund og klubber lar seg inspirere av Brettforbundets arbeid, sier Bjørnar Erikstad, daglig leder i Stiftelsen VI.

- Avtalen vil bidra til mer forutsigbarhet for toppidrettssatsningen til Brettforbundet. Denne avtalen er utrolig viktig for oss, sier sportssjef i Brettforbundet, Per Iver Grimsrud. Snowboardlandslaget kjører siste konkurranse for sesongen under NM, og nå kan vi fokusere på å forbedre oss godt inn mot sesongene og mesterskapene.

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch