SUMMIT 2024: Ti idretter, 130 utøvere, sammen som ett lag

Vi har vist at vi er verdens beste vinteridrettsnasjon. Nå ønsker vi å skape enda mer suksess – også om sommeren. Med SUMMIT 2024 gir vi folk og virksomheter muligheten til å heie frem våre medaljehåp i OL og Paralympics i Paris 2024. Vi er ti idretter og 130 utøvere som står sammen som ett lag. Nå ønsker vi å ha deg med på laget – du er herved invitert.

Send SMS «SUMMIT» til 2024. Du blir belastet for en engangsdonasjon på kr 100, og har også muligheten til å bli en del av vår faste heiagjeng.

Toppidrettssjefen oppfordrer folk til å gi
Toppidrettssjef Tore Øvrebø strekker ut en hånd til det idrettsglade norske folk.

– I norsk toppidrett har vi hatt en utfordring i mange år. Det at vi har sommeridretter med fantastisk prestasjonskultur, og fantastisk flotte utøvere, men som mangler penger for å finansiere toppsatsingen sin. Vi har nå laget et system hvor vi har samlet ti idretter i en felles markedssatsing som heter SUMMIT 2024. Vi ønsker at du skal være med å støtte disse utøverne i jakten på medaljer i Paris.

På denne reisen mot medaljer i Paris har vi laget en serie om hvordan toppidrettsprestasjoner skapes – og hva som skal til for å bli best. Frem mot lekene i Paris vil utøverne dele treningserfaringer, hva som skaper suksess, motgang – alt som handler om veien mot Paris 2024.

Ti særforbund
SUMMIT 2024 er et samarbeidsprosjekt mellom Olympiatoppen og bordtennis, skateboard, bryting, kampsport, padling, seiling, roing, skyting, svømming og triatlon. Ti idretter, sammen som ett lag.

Pengestøtten som privatpersoner og bedrifter gir samles inn til en felles pott. Alle midlene som samles inn, går direkte til fordeling mellom de ti SUMMIT 2024-idrettene. Totalt 130 landslagsutøvere fra disse ti idrettene vil få støtte fra SUMMIT 2024.

Foto: Geir Owe Fredheim

Slik bidrar du
Ved å sende SMS «SUMMIT» til 2024 blir du belastet for en engangsdonasjon på kr 100. Om du ønsker å gi mer, kan du sende kodeord «SUMMIT» mellomrom «ØNSKET BELØP» for å støtte med valgfri sum. Beløpet blir belastet din mobilregning.

Dersom du heller ønsker at kjøpene blir belastet ditt bank- eller kredittkort, kan du endre din betalingsmåte ved å logge inn på strex.no/minside. Uansett om du velger å belaste mobilregningen eller bank-/kredittkortet, har du full oversikt over dine donasjoner og kjøp på strex.no/minside. Strex er eid av Telenor, Telia og ICE, og er mobiloperatørenes betalingstjeneste som du har inkludert i ditt mobilabonnement.

Over 500 kroner?

Ved støtte over grensen for uregistrerte kunder (500kr) vil det automatisk gå en SMS med lenke til registrering / innlogging hos Strex. Kunden følger da denne lenken og identifiserer seg med mobilnummer, engangskode og personnummer. Transaksjonen (donasjonen) vil i dette tidsrommet holdes på vent, slik at den vil gå gjennom når kunden har fullført registrering mot Strex.

Ny surfekomité har avholdt sitt første møte!
23.2.2024

Ny surfekomité har avholdt sitt første møte!

Vi ønsker den ferske komiteen lykke til med sitt viktige arbeid for å styrke surfesporten i Norge.

Recap NC & NM Kongsberg SBX
20.2.2024

Recap NC & NM Kongsberg SBX

Sjekk ut recap fra NM og NC i Kongsberg her

20 nyutdannede snowboardinstruktører de siste ukene
19.2.2024

20 nyutdannede snowboardinstruktører de siste ukene

Brettforbundet har de siste to ukene gjennomført flere instruktørkurs, hvor 20 nye lokale trenere nå står klare!

Resultater NC & NM SBX
18.2.2024