300 000 kr til jentesatsning!

Gjensidige Stiftelsen har gitt KIF Snowboard en betydelig støtte på 300.000 kr for å lansere en nasjonal jentesatsning. Prosjektet, eid av KIF Snowboard, vil involvere tett samarbeid med andre klubber og Brettforbundet. Målet er å styrke utviklingen av juniorjenter fra ulike klubber, skape trygghet, glede og fremme kule kjøreopplevelser.

«Initiativet fra KIF snowboard er et nyskapende samarbeid på tvers av klubber og forbund som ikke bare representerer et etterlengtet løft for jentesatsning, men som også vil gi oss innsikt og erfaring i hvordan klubber og forbund kan samarbeide for å oppnå felles mål. Vi ser virkelig fram til denne spennende reisen,» sier generalsekretær i Brettforbundet, Bijora Sardarian.

Fornøyd gjeng på trening i KIF snowboard
Foto: Kaja Steen

Vi jobber raskt for å få prosjektet på skinner, og kommer med mer informasjon veldig snart. Mens detaljene blir finjustert, oppfordres jenter til å registrere seg slik at vi får en oversikt over hvor mange som er interessert. Det er viktig å påpeke at registrering ikke forplikter deg til å delta på alle samlinger. Påmelding vil skje individuelt for hver samling, og det vil være en egenandel. Registreringen indikerer bare din interesse for å være med.

Prosjektet er rettet mot aldersgruppen 12-19 år som ønsker å kjøre konkurranser, og er derfor ikke egnet for nybegynnere. Dersom du er 11 år, får du mulighet til å delta fra neste sesong.

Er dette noe for deg? Registrer din interesse her.

For spørsmål eller kommentarer, ta kontakt med:
Per Willy Hegge
E-post: per.willy.hegge@gmail.com