Åpning av BUA Grunerløkka

BUA´s nye tilskudd i bydelen Grünerløkka skal gi flere barn og unge muligheten til å oppleve gleden av skate- og snowboard.

På mandag åpnet nye BUA Grünerløkka på Vinslottet kjøpesenter. Utlånsordningen driftes av Bydel Grünerløkka, og er en del av BUA-nettverket som jobber for at barn og unge skal få mulighet til å prøve flere og varierte aktiviteter uten å øke forbruket. Her kan du låne utstyr helt gratis, som blant annet felleski, snowboard, skateboard, skøyter og litt bekledning. De har også alt av nødvendig tilbehør som hjelm, staver, sko og briller.

– Med BUA på Grünerløkka er det kort vei til å teste mange nye aktiviteter for barn og unge i bydelen. Vi er helt sikker på at tilbudet vil bli mye brukt, sier daglig leder i BUA Monica Vogt.

Foto: Brettforbundet

Brettforbundet og BUA har samarbeidet siden 2017. Målet med samarbeidet er at alle barn og unge skal få muligheten og gleden av å skate- og snowboard. Brettforbundet er derfor med og sponser utvalgte BUA ordninger med utstyr og lokale aktiviteter. Vi er også godt i gang med å lære opp utlånere i hvordan utstyret fungerer og hvordan man tilpasser utstyret for en best mulig opplevelse for bruker.

– Vi er veldig stolte av samarbeidet med BUA, og å kunne bidra til å gi flere barn og unge muligheten til å drive med sportene vi elsker. Inkludering blir stadig et større satsningsområde for oss, og gjennom det nye prosjektet Brett for Alle skal vi i enda større grad støtte opp under det viktige arbeidet aktører som BUA gjør i tiden som kommer, sier klubb og utdanningsansvarlig i Brettforbundet, Magnus Bye.

Foto: Brettforbundet

Har du en BUA nært deg? www.BUA.io

BUA Grünerløkka finner du i Bøkkerveien 4 (Vinslottet kjøpesenter) ut mot veien og ved siden av Spar.

Rent Særforbund
7.12.2021

Rent Særforbund

Høsten 2021 ble Brettforbundet sertifisert som Rent Særforbund.

Røisland på pallen i Steamboat
5.12.2021

Røisland på pallen i Steamboat

‍Mons Røisland tok tredjeplassen i dagens big air-finale i Steamboat USA, og samler dermed dyrebare poeng til OL-kvalifisering.

Seksuell trakassering
3.12.2021

Seksuell trakassering

Seksuell trakassering skal meldes fra om

Disse er nominert til SnowboardAwards!
2.12.2021

Disse er nominert til SnowboardAwards!

Tiden er inne for å kåre årets beste snowboard-prestasjoner. Først ut er Årets triks. Se hvem som er nominert og stem frem din favoritt!

Dobbel pallplass i debuten
30.11.2021

Dobbel pallplass i debuten

‍Niklas Bøyesen Lohne-Hansen tok både andre- og tredjeplass i sin første Europacup. Nå ser målet om VM på hjemmebane lyst ut!

Følg verdenscupen i Steamboat her!
29.11.2021

Følg verdenscupen i Steamboat her!

‍Lørdag 4. november er det klart for andre stopp i verdenscupen, med big air i USA. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.