Brettglede på Festival 1317!

Det var med stor glede at Brettforbundet kunne stille med nybygd ramp, skateinstruktører og skateboard/balansebrett til utlån da Sparebankstiftelsen, i samarbeid med Sentralen Ung, arrangerte Festival 1317 i helgen.

- Vi er veldig glad for å få lov til å være med på prosjektene til Sparebankstiftelsen. Det å skape brettglede for barn og unge inne i marmorsalen til Sentralen var helt rått! Det så ut til at ungdommen hadde en fin dag der de fikk prøve skate og balansebrett med noen av landets råeste skatere som instruktører, sier klubb- og utdanningsansvarlig i Brettforbundet, Magnus Bye.

Foto: Solveig Strømme

I anledning tohundreårsjubileet til Sparebankstiftelsen fortsetter stiftelsen tradisjonen med å gi støtte til gode formål, hvor målet er å skape enda mer glede, først og fremst for barn og unge i Stiftelsens områder på Østlandet. I helgen arrangerte derfor Sparebankstiftelsen, i samarbeid med Sentralen Ung, Festival 1317, en gratisfestival for barn og unge i alderen 13 til 17 år fra ulike fritidsklubber rundt om i Oslo.

Med rundt 300 påmeldte barn og unge ble det en meget vellykket aktivitetsdag inne på Sentralen i Oslo! Flere ulike organisasjoner og aktører stilte opp med sine egne aktiviteter som deltakerne kunne prøve gratis, hvor alt fra sjakk, silent disco, podcast-innspilling til skating og balansebrett ble tilbudt.

Foto: Solveig Strømme

Å delta på et slikt arrangement er en viktig del av realiseringen av Brettforbundets inkluderingsprosjekt Brett For Alle, som har til hensikt å gi alle som ønsker det en mulighet til å oppleve gleden med brettsport. Ved å kunne tilby gratis utlån av skateboard og balansebrett, en nybygd ramp for anledningen og hvor skatelandslaget og flinke instruktører var til stede for å instruere, kunne Brettforbundet tilgjengeliggjøre brettsport og skape brettglede for mange barn og unge.

Foto: Solveig Strømme

- For en jobb som har blitt lagt ned i dette arrangementet. Det var en gjeng glade og fornøyde ungdommer som fikk prøve seg på skate og andre aktiviteter, sammen med landslaget og fantastiske instruktører. Veldig kult og det er dette idretten handler om, idrettsglede for alle! Jeg må også gi en stor takk til alle som har jobbet beinhardt for å lage et fantastisk arrangement. Takk! sier kommunikasjonsrådgiver- og markedskoordinator Solveig Strømme.

Foto: Solveig Strømme

Det ble en meget vellykket dag med mye mestringsfølelse og glede. Det å se barn gå fra å aldri ha skatet før, til å naile rampen etter bare noen forsøk gir så klart mersmak. Med et så godt mottatt tilbud ser vi derfor uten tvil frem til september da nok et arrangement i regi av Sparebankstiftelsen skal arrangeres - da går nemlig Verdens kuleste dag av stabelen igjen, en gratis aktivitetsdag for barn og unge på Akershus festning.

En stor takk rettes til Sparebankstiftelsen, Sentralen Ung og til alle andre som var med på å gjøre dette til en vellykket dag med mye brettglede og annen morro!

X Games-gull i Special Olympics Unified
28.1.2023

X Games-gull i Special Olympics Unified

Mons Røisland vant special olympics unified med Daina Shilts

X GAMES ASPEN 2023
25.1.2023

X GAMES ASPEN 2023

Følg med på X Games 2023 her

Bronse til Niklas Sukke i EYOF
25.1.2023

Bronse til Niklas Sukke i EYOF

Niklas Sukke tok i dag bronsemedalje i big air.

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.
24.1.2023

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.

Livigno oppsummert

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)
23.1.2023

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)