Brettnorge og koronaviruset, dette gjør Brettforbundet nå

Kjære alle sammen i hele brettnorge,
vi i Brettforbundet tenker på dere.

Først, la oss være tydelige på det viktigste nå. Brettforbundet følger myndighetenes retningslinjer, og vår klare beskjed til alle klubbene, til egenorganiserte miljøer, til kjørerne, til hele brettnorge, den er krystallklar: Hver og en av oss må gjøre det vi kan for å hindre spredning av viruset.

Konsekvensen er at brettsport, som vi alle elsker og som betyr så mye for oss, ikke kan drives som normalt. Selve kjernen i brettsport, det å være flere sammen på tur, på fjellet, i byen og i havet, medfører økt risiko. Å utøve brettsport, som så mange andre sporter, er også forbundet med en viss risiko. Et helsevesen som står i fare for å bli overbelastet, trenger ikke enda et brukket håndledd eller en forstuet ankel å behandle.

Vi er sikre på at dere forstår 😊Vi vet at dere alle vil bidra i dugnaden.

Vi vet ikke enda hvor lenge denne situasjonen vil vare. Det eneste vi vet sikkert er at konsekvensene er store, og at vi vil møte utfordringer. Som samfunn, enkeltpersoner, familie og venner, klubber, alpinanlegg, brettsportbutikker og importører.

I Brettforbundet vil vi nå kartlegge hvilke konsekvenser situasjonen har for brettnorge, slik at vi sammen kan se på løsninger og hjelpe hverandre å møte utfordringene.

Vi vil gjennomføre aktiviteter digitalt som vil gi samhold og moro i en krevende tid.

Og viktigst; vi vil gjennomføre tiltak som gjør at vi er klare til å utøve kjernevirksomheten vår fra dag én når samfunnet og livene våre sakte men sikkert returnerer til normalen; å skape aktivitet i bredde og topp for snowboardere, skatere og surfere.

Alt dette skal vi gjøre i nært samarbeid med våre gode samarbeidspartnere og støttespillere, blant annet Norsk Tipping og DNB.

Ta vare på hverandre ved å ta ansvar og bli med på dugnaden, så stopper vi spredningen og kan gå tilbake til å gjøre det vi elsker

Ikke nøl med å ta kontakt med oss i Brettforbundet om det er noe vi kan bidra med.

Stor digital klem fra alle oss i Brettforbundet ved,

Ola Keul
President

Bijora Sardarian
Generalsekretær

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!