Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet - gatene i byen er kostet, snøen og havet bader i sol. Det eneste vi vil er å komme oss ut, og med det ønsker Brettforbundet Helsedirektoratets avklaringer for idrettsaktivitet velkommen!

Når det nå åpner for aktivitet, må vi passe på at aktiviteten skjer på en trygg og forsvarlig måte, innenfor nasjonale råd og retningslinjer. Dette er frihet under ansvar i praksis! Sammen kan vi vise at vi tar tilliten på alvor, og gjør det vi må for å begrense risiko, slik at anleggene ikke stenges like fort som de åpnet. Men hva vil det egentlig si å begrense risiko?

Det er spesielt to forhold vi må være bevisst når vi er i aktivitet. 1) Smitte, og 2) Skader. For å samkjøre alle skatere, snowboardere og surfere, har vi tatt oss friheten til å utforme noen brettvettregler:

Til klubber, og alle dere som ønsker å tilrettelegge for lek og moro i påsken - Husk at man tar på seg et stort ansvar når man velger å legger tilrette for aktivitet. Vi anbefaler dere å finne en god balanse, med god margin til regelverket. Dere må være helt trygge på at aktiviteten ikke bidrar til økt smitterisiko, og at helsemyndighetenes anbefalinger kan overholdes. I samråd med helsedirektoratet har Norges Idrettsforbund utarbeidet fellesidrettslige anbefalinger, vi oppfordrer alle som vurderer å organisere aktivitet, til å ta en titt på disse:

1. Alle som ønsker å skape aktivitet skal holde seg oppdatert på relevante anbefalinger fra offentlige helsemyndigheter, og tilrettelegge aktivitet i samsvar med dette.
  2. Personer som er smittet av korona, sitter i karantene, eller har symptomer på luftveisinfeksjoner skal ikke delta i, eller fysisk tilrettelegge for aktiviteter.
  3. Det må sikres at alle til enhver tid holder 2 meter avstand, og at det ikke er mer enn 5 personer som deltar.
  4. Ved aktiviteter for barn og unge, anbefaler vi å ha en voksen tilstede.
  5. Har dere anlegg? Steng fellestjenester som kiosk og utlån av brett og hjelmer.
  6. Sørg for gode hygienerutiner. For eksempel god tilgang på antibac, og rutiner for grundig vask av flater som blir berørt.
  7. Bruk bare eget utstyr, ikke lån av andre!

Vær smarte, følg retningslinjer og begrens risikoen! For at vi skal lykkes med å komme tilbake til normalen så fort som overhodet mulig, kreves det en laginnsats, vi står i dette sammen og er gjensidig avhengig av hverandre!

La oss gå frem som gode rollemodeller både ute og i sosiale medier, og vise at vi tar vår del av samfunnsansvaret på alvor!

God påske, alle sammen 💛

Slik blir X Games Aspen 2021
25.1.2021

Slik blir X Games Aspen 2021

Ståle, Marcus, Mons og Frditjof er klare for X Games Aspen denne uken. Her finner du all info om konkurransen.

Kleveland på pallen i Laax Open!
22.1.2021

Kleveland på pallen i Laax Open!

Marcus Kleveland gjorde slopestyle-comeback med tredjeplassen i Sveits.

Åpning av BUA Grunerløkka
19.1.2021

Åpning av BUA Grunerløkka

BUA´s nye tilskudd i Bydel Grunerløkka skal gi flere barn og unge muligheten til å oppleve gleden av skate- og snowboard.

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?
13.1.2021

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut Skateboard awards for andre gang, i 2021!

Følg Laax Open her!
12.1.2021

Følg Laax Open her!

Kleveland, Bergrem og Røisland er klare for finale i Sveits. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.

FIS-registrering
12.1.2021

FIS-registrering

For å kunne delta i en FIS konkurranse må du ha en gyldig FIS lisens. Her finner du info!