Brunvatne og Pedersen forsvarte NM-gullet!

Tonje Pedersen og Petter Brunvatne forsvarte norgesmester-tittelen under dagens skateboard-NM i Drammen.

– Det er ganske sykt, jeg er utrolig stoka på det! Jeg har jo pracet veldig mye, så det er gøy å få bra resultater, sier norgesmesteren.

Kristiansandsgutten leverte et overlegent første run i finalen, som han igjen hevet til hele 87 poeng i andre run. Dermed sikret seg sitt andre NM-gull på rad, denne gangen med brudd i hånden.

– Jeg har hatt et brudd i hånden i to uker nå. Det er jo selvfølgelig litt vanskelig å skate med gips. En må jo alltid tenke på at man ikke skal falle på den, og jeg føler at jeg bruker den veldig mye med tanke på balansen, men det har ikke vært noe vondt i dag. Heldigvis er det et fint brudd, så forhåpentligvis er gipsen av snart, sier Petter.

Se resultatlister i bunn av saken!

Norgesmester Tonje Pedersen. Foto: Daniel Kivle

På damesiden var det igjen Tonje Pedersen som tok gullet. 25-åringen leverte rå skating, og beviste nok en gang at hun er overlegen i Norsk sammenheng. Likevel fikk hun god konkurranse fra Kasina Nordby som også skatet skikkelig bra.

Konkurransen ble sendt direkte på Facebook og Youtube:

De som kanskje imponerte aller mest var juniorene. Her var det Johannes Bye Asheim tok gullet, med drøy skating. Bak Johannes tok Lucas Aarvik andreplassen, mens Leo Groves tok tredje.

Johannes Bye Asheim. Foto: Brettforbundet.

Helgens mesterskap ble gjennomført uten publikum, og med strenge korona-restriksjoner. Skaterne selv gjorde imidlertid en god jobb med skape stemning hver gang noen landet noe skikkelig bra, noe som kom på løpende bånd.

– Det var nice å endelig konkurrere igjen etter korona-pausen. Det er jo selvfølgelig litt annerledes. En merker jo at det tomt i hallen, en blir alltid mer hyped når publikum jubler, men når jeg skater runet så blir jeg såpass fokusert at jeg glemmer alt rundt meg, sier Brunvatne.

Petter Brunvatne. Foto: Daniel Kivle.

Årets NM skulle etter planen holdes i Bodø, men som som et resultat av korona ble dette utsatt til 2021. Løsningen ble dermed Best Trick på Hamar tidligere i sommer, og helgens NM i street, bowl og vert i Nøstedhallen.

– Jeg digger denne hallen. Den minner meg litt om Vision Skatepark som jeg har vokst opp, sier Petter.

Kevin Bækkel. Foto: Brettforbundet.

I morgen er det klart for bowl og vert som også kan ses direkte på Youtube, Facebook og på brettforbundet.no

Sjekk resultatlistene her:

Junior