Diskusjon om Brettforbundet på Kulturhuset

På lørdag byr vi på kaffe, te og ferske perspektiver på Brettforbundet.

Alle er invitert når årsmøtet åpner med informasjon og diskusjon om Brettforbundet lørdag 16. juni kl. 11 til 12 på Kulturhuset  i Oslo (Youngs gate 6).

Snowboardforbundet byr på kaffe, te og friske perspektiver på visjonen om et felles Brettforbund, lørdag formiddag, midt i Oslo sentrum. Representanter fra snowboard, skate og surf er først invitert til å dele sine perspektiver. Deretter blir det paneldebatt.

-  I arbeidet med å samle brettsportene i et forbund opplever vi et stort engasjement, både fra medlemmer og miljøet ellers. Derfor inviterer vi alle som er interessert i visjonen om et felles brettforbund til en time med informasjon og debatt, sier sier snowboardpresident Ola Keul.

For program for åpningen av årsmøtet med Brettforbundsinformasjon og diskusjon, se arrangementssiden på FACEBOOK.
Innledere er H.K.H. Kronprins Haakon/Katrine Røed (surf), Joakim Wang/Henning Braaten (skate) og Anna-Maria Strittmatter/Gaute Haaversen Westhassel (snowboard). Konferansier er Jonas Greve.

Alle saksdokumenter og program for årsmøtet er å finne HER

Årsmøtet i Snowboardforbundet er historisk. Fjorårets vedtak om at medlemmene ønsker et felles Brettforbund for snowboard, skateboard og surf velkommen, skal følges opp. I fjor ble skateboard tatt opp som en egen gren i Snowboardforbundet. I år skal medlemmene, i tillegg til de vanlige årsmøtesakene som behandling av regnskap og valg, blant annet stemme over om også surf kan bli en del av forbundet.

Surfing har i flere år vært organisert som Norsk Surfklubb under Norges Seilforbund. I likhet med skateboard, står også surf på OL-programmet under Tokyo 2020.
- Samarbeidet med Seilforbundet har fungert godt. Samtidig har det har lenge vært et ønske å komme inn i et forbund der surf hører mer naturlig hjemme. Derfor har årsmøtet i Norsk surfklubb besluttet at vi ønsker å søke samarbeid med med snowboard og skateboard i et felles forbund. Seilforbundet støtter oss i denne beslutningen, sier Tommy Langseth, leder i Norsk surfklubb.

I overensstemmelse med Seilforbundet, ble det i vår opprettet en surfekomite med representanter fra surfemiljøet og Snowboardforbundet. Komiteen har gitt innspill og behandlet saker som angår surf i forbindelse med den kommende årsmøtehandlingen.

Surfekomiteen var samlet mandag 11. juni hos Snowboardforbundet til det siste møte før årsmøtet. Bak fra venstre: Pia Ve Dalen, Ola Keul, H.K.H. Kronprins Haakon, Tommy Langseth og Anna-Maria Strittmatter, med lille Theo på armen (ferskt direktemedlem i Snowboardforbundet). Foran: Gaute Haaversen-Westhassel og Katrine Røed.

- Det er viktig for oss i Snowboardforbundet at ønsket om et samarbeid mellom brettsportene kom fra skaterne selv, og senere også surferne. Målet er å bygge et sterkt miljø for utvikling av brettsport, der kompetanse og ressurser blir samlet og utnyttet til det beste for de aktive. De vil gi oss mer tyngde og større gjennomføringsevne, avslutter Ola Keul.

Stem frem årets klubb!
28.9.2020

Stem frem årets klubb!

Er klubben din blant de nominerte til Snowboardawards?

Stem på Årets bilde!
25.9.2020

Stem på Årets bilde!

Foto har alltid vært en enormt viktig del av snowboarding. Disse fem er nominert til Årets Bilde 2020

Årets triks
21.9.2020

Årets triks

Stem frem årets triks til Snowboardawards!

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!
18.9.2020

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!

Nominasjonene til årets digitale Snowboardawards er endelig klare. Stem frem den du mener fortjener prisen for årets gjennombrudd!

Medlemsfordel | Snø
14.9.2020

Medlemsfordel | Snø

Som medlem av klubb tilknyttet Brettforbundet får du medlemsfordeler på Snø.

Takk for godt oppmøte!
11.9.2020

Takk for godt oppmøte!

Takk for godt oppmøte, spennende spørsmål, og ikke minst, nyttige innspill!