DNB sponser Brettforbundet

Etter å ha satset på snowboard i ti år, ønsker DNB å bygge fremtiden til surf og skateboard også.

Den første oktober 2007 møttes Snowboardforbundet og DNB for sitt første kontraktsmøte. DNB-representantene hadde ikledd seg hettegenser for anledningen; Snowboardforbundet stilte i dress.
– Vi kjenner hverandre godt nok til å stille opp i egne klær i dag. Samtidig tror jeg den viljen begge har vist fra første dag, til å møtes på hverandres premisser, har vært viktig i samarbeidet, sier president Ola Keul.

Unge og lovende Ola Keul og Andreas Wiig, iført dress og blaser, signerer Snowboardforbundets første sponsoravtale med DNB i 2007.

Sponsoravtalen fra 2007 kom i grevens tid for Snowboardforbundet, som stod i en vanskelig økonomisk situasjon.
– Sponsormidlene fra DNB har vært helt sentral for Snowboardforbundets utvikling de siste elleve årene. Samarbeidet har blant annet bidratt til å gjøre snowboardlandslaget til et av verdens beste, og skapt verdens morsomste og mest inkluderende arrangementer for alle. Når vi nå starter opp verdens første felles forbund for snowboard, skateboard og surfing, er det til avgjørende hjelp å ha med DNBs kompetanse og bidrag, sier Keul.

Utvider sponsoratet
I dag har nemlig Brettforbundet og DNB signert ny avtale. Uten dress og hettegenser, men med skateboard og surf.

– Jeg synes DNB er tøffe og fremoverlent som tør å satse på nye sporter. Samtidig har de en tillit til hva vi kan levere, gjennom vårt over ti år lange samarbeid. Brettforbundet er en potensielt sterkere merkevare, med større nedslagsfelt, større geografisk spredning og aktiveringer hele året. Dette skal bli veldig bra, sier sponsor og merkevareansvarlig, Gaute Haaversen-Westhassel og fortsetter:

– Sponsoratet gir oss muligheten til å jobbe med utviklingen av Brettforbundet på alvor. Vi har mange prosjekter planlagt, som vi nå kan begynne å realisere. Dette gir oss muligheten til å løfte skate og surf til et nytt nivå, på deres egne premisser.

Kontrakten med DNB løper frem til høsten 2020 og gjør DNB til den første sponsoren av Brettforbundet.
– DNB er den desidert best likte banken blant unge, og med dette sponsoratet ønsker vi å videre styrke den posisjonen. Det skal vi gjøre blant annet med godt innhold og masse engasjement. Brettforbundet sine tanker om inkludering, frihet og kreativitet passer perfekt med DNB, som er en fremtidsrettet og nyskapende bank, sier Tina Wesselsen, sponsorsjef i DNB.

Kvalitetsstempel
– Å ha muligheten til å satse er alfa omega. For å bli god trenger du et bra miljø rundt deg og økonomisk støtte til å holde på. Jeg kjenner ikke surf så godt, men vet skate har et veldig bra miljø. Så med denne støtten tror jeg det kan bli mye moro fremover. Det har i hvert fall båret frukter for oss, sier landslagskjører på snowboard, Torgeir Bergrem.

Han husker godt da han fikk sine første DNB-klistremerker og hva det betydde:
– Det var på europacup i 2007. Det var et kvalitetsstempel som bare de beste hadde. Jeg husker jeg tenkte «nå representerer jeg Norge, nå må jeg levere».

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021

Session X Brettforbundet

Medlemskampanje med Session

Få flere jenter på landslag
21.6.2021

Få flere jenter på landslag

Brettforbundet, Norges Skiforbund Freeski og Olympiatoppen satt et overordnet mål om å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb