DNB sponser Brettforbundet

Etter å ha satset på snowboard i ti år, ønsker DNB å bygge fremtiden til surf og skateboard også.

Den første oktober 2007 møttes Snowboardforbundet og DNB for sitt første kontraktsmøte. DNB-representantene hadde ikledd seg hettegenser for anledningen; Snowboardforbundet stilte i dress.
– Vi kjenner hverandre godt nok til å stille opp i egne klær i dag. Samtidig tror jeg den viljen begge har vist fra første dag, til å møtes på hverandres premisser, har vært viktig i samarbeidet, sier president Ola Keul.

Unge og lovende Ola Keul og Andreas Wiig, iført dress og blaser, signerer Snowboardforbundets første sponsoravtale med DNB i 2007.

Sponsoravtalen fra 2007 kom i grevens tid for Snowboardforbundet, som stod i en vanskelig økonomisk situasjon.
– Sponsormidlene fra DNB har vært helt sentral for Snowboardforbundets utvikling de siste elleve årene. Samarbeidet har blant annet bidratt til å gjøre snowboardlandslaget til et av verdens beste, og skapt verdens morsomste og mest inkluderende arrangementer for alle. Når vi nå starter opp verdens første felles forbund for snowboard, skateboard og surfing, er det til avgjørende hjelp å ha med DNBs kompetanse og bidrag, sier Keul.

Utvider sponsoratet
I dag har nemlig Brettforbundet og DNB signert ny avtale. Uten dress og hettegenser, men med skateboard og surf.

– Jeg synes DNB er tøffe og fremoverlent som tør å satse på nye sporter. Samtidig har de en tillit til hva vi kan levere, gjennom vårt over ti år lange samarbeid. Brettforbundet er en potensielt sterkere merkevare, med større nedslagsfelt, større geografisk spredning og aktiveringer hele året. Dette skal bli veldig bra, sier sponsor og merkevareansvarlig, Gaute Haaversen-Westhassel og fortsetter:

– Sponsoratet gir oss muligheten til å jobbe med utviklingen av Brettforbundet på alvor. Vi har mange prosjekter planlagt, som vi nå kan begynne å realisere. Dette gir oss muligheten til å løfte skate og surf til et nytt nivå, på deres egne premisser.

Kontrakten med DNB løper frem til høsten 2020 og gjør DNB til den første sponsoren av Brettforbundet.
– DNB er den desidert best likte banken blant unge, og med dette sponsoratet ønsker vi å videre styrke den posisjonen. Det skal vi gjøre blant annet med godt innhold og masse engasjement. Brettforbundet sine tanker om inkludering, frihet og kreativitet passer perfekt med DNB, som er en fremtidsrettet og nyskapende bank, sier Tina Wesselsen, sponsorsjef i DNB.

Kvalitetsstempel
– Å ha muligheten til å satse er alfa omega. For å bli god trenger du et bra miljø rundt deg og økonomisk støtte til å holde på. Jeg kjenner ikke surf så godt, men vet skate har et veldig bra miljø. Så med denne støtten tror jeg det kan bli mye moro fremover. Det har i hvert fall båret frukter for oss, sier landslagskjører på snowboard, Torgeir Bergrem.

Han husker godt da han fikk sine første DNB-klistremerker og hva det betydde:
– Det var på europacup i 2007. Det var et kvalitetsstempel som bare de beste hadde. Jeg husker jeg tenkte «nå representerer jeg Norge, nå må jeg levere».

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Historisk NM på Jæren
27.10.2020

Historisk NM på Jæren

Fikk du ikke tatt turen til Jæren? Fortvil ikke, her er NM-oppsummeringen til våre venner i Surf Norge.‍

Se surf-NM direkte!
25.10.2020

Se surf-NM direkte!

Norgesmesterskap i bølgesurf direkte fra Jæren

Resultater | Surf-NM2020
24.10.2020

Resultater | Surf-NM2020

Se resultatlistene fra årets norgesmesterskap i surf!

Støtt årets TV-aksjon!
16.10.2020

Støtt årets TV-aksjon!

Brettforbundet oppfordrer alle snowboardere, skatere og surfere til å støtte årets TV-aksjon for et renere hav.

Slik blir surf-NM 2020
16.10.2020

Slik blir surf-NM 2020

‍Alt du trenger å vite om årets norgesmesterskap i surf på Jæren.