Er du Brettforbundets nye sponsor- og markedssjef?

Er du Brettforbundets nye sponsor- og markedssjef?

Vil du ha hovedansvar for spennende samarbeidspartnere, og lede utviklingen av merkevaren Brettforbundet? Stillingen som Sponsor- og markedssjef i Brettforbundet er ledig.

«Hvis du vil jobbe med noen av Norges største merkevarer og samtidig ønsker å påvirke utviklingen til Brettforbundet, er dette stillingen for deg. Her er det kort vei fra idé til realisering og man skal lete lenge etter en tilsvarende stilling i idretten hvor markedsarbeidet har så stor innvirkning på retningen forbundet tar» – Gaute H. Westhassel, markeds- og kommunikasjonssjef.

Siden 1987 har vi  vært norske snowboarderes medlems- og interesseorganisasjon. I 2018 ble Snowboardforbundet til Brettforbundet, et felles forbund for de tre originale brettsportene snowboard, skate og surf. Det siste året har vi blant annet lansert ny visuell profil og nettside. Brettforbundet har over flere år vært en av idrettens ledende aktører på marked- og kommunikasjonsarbeid. Hos oss er du en del av et morsomt, givende og inkluderende arbeidsmiljø.

Vi søker deg som brenner for brettsport, og evner å tenke innovativt rundt kommersiell finansiering av aktivitet i bredde og topp. Vi ønsker at du har god organisasjonsforståelse, er trygg, og samtidig nytenkende. Som Sponsor- og markedssjef får du overordnet ansvar for sponsor og samarbeidspartnere, markeds- og kommunikasjonsarbeid, samt merkevare og kommersiell utvikling av Brettforbundet. Du vil arbeide strategisk og operativt for å nå organisasjonens mål.

Arbeids- og ansvarsområder vil blant annet være:

  1. Hovedansvar for å lede og koordinere innsalg, forhandling og oppfølging av kommersielle samarbeidspartnere 
  2. Hovedansvar for utvikling av merkevaren Brettforbundet 
  3. Hovedansvar for å utvikle,  lede og koordinere Brettforbundets kommunikasjonsarbeid internt og eksternt gjennom strategisk PR- og mediearbeid 
  4. Hovedansvar for å utvikle kommunikasjonsplaner, samt bidra til gjennomføring av kommunikasjonstiltak/aktiviteter i samarbeid med kommunikasjonsrådgiver og områdeansvarlige
  5. Hovedansvar for innsalg og utvikling av konsept og salgsverktøy
  6. Bidra i utviklingen av Brettforbundet og videreutvikle en kommersiell modell for innsalg 
  7. Lede, igangsette og gjennomføre tiltak som skaper aktivitet, og sikrer forbundets kommersielle utvikling

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innen feks kommunikasjon eller markedsutvikling. Solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning.
  • Kjennskap til, og engasjement for, snowboard, skate og surf.
  • God digital forståelse.
  • Kommersiell erfaring 
  • Bredt nettverk innen relevante fagfelt og områder.
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Erfaring fra kommunikasjonsarbeid 
  • Erfaring fra sponsorarbeid 
  • God forståelse for organisatoriske prosesser, og kjennskap til norsk idrett.

Egenskaper:

  • Gode lederegenskaper
  • Resultatorientert, tilpasningsdyktig, strukturert, og selvstendig
  • En sterk indre motivasjon
  • Evne til å tenke strategisk såvel som operativt
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å takle høyt arbeidspress i perioder 

Vi tilbyr:

  • En spennende og variert arbeidshverdag i et ungt og til tider hektisk miljø
  • Arbeid med verdensledende landslag
  • Kreative og faglig dyktige medarbeidere
  • Høy grad av selvstendighet
  • Muligheter til å utvikle seg som leder
  • Spennende opplevelser
  • Lønn etter avtale

Kortfattet søknad, samt CV, sendes bijora@snowboardforbundet.no med emnetittel «Jobbsøknad» Søknadsfrist er 10. januar 2020. Alle søknader vurderes fortløpende og vil bli behandlet konfidensielt. For spørsmål, ta kontakt med Generalsekretær Bijora Sardarian på 930 58 252 / bijora@snowboardforbundet.no 

Om oss:
Brettforbundets visjon, er å vise verden hvor viktig det er å ha det gøy. Gjennom vårt arbeid skal vi skape aktivitet og samle brettmiljøene, så alle får bedre muligheter til å stå på brett. I våre aktiviteter ligger verdiene personlig frihet, mestringsfølelse og felleskap. Organisasjonens fem strategisk overordnede mål er å skape aktivitet og utvikle ulike tilknytningsformer, sikre rekruttering til snowboard, skateboard og surfing, vinne internasjonale konkurranser, være det mest nyskapende sponsorobjektet og ta ansvar for naturen vi leker i. For mer informasjon se www.brettforbundet.no. Du kan også lese vår nye strategi her: https://drive.google.com/file/d/1XsXa2FwEsOJmOL2NY8a4QKU3DcV1NAxI/view.

Se så mye annet spennende!

Brettvettregler
2.4.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.

alle artikler