Fridtjof Sæther Tischendorf med i splitter ny realityserie!

- Jeg lærte å knytte knuter - og å knytte med selvtillit i knutene. En knute er lite verdt uten selvtillit, sier Fridtjof når han får spørsmål om hva slags kunnskap han sitter igjen med.

I dag, 4. november, er det premiere på en splitter ny realityserie og landslagskjører på snowboard, Fridtjof Sæther Tischendorf, gjør sin TV-debut. Serien går ut på at 12 ukjente personer må bygge en bro på 300 meter for å vinne en premie på én million kroner.

Han var borte i to uker på innspilling rett før sesongen på snowboard var i gang, og han har både fått ny energi og lært masse som han ønsker å ta med seg i livet.

- Jeg så på serien som en pause fra snowboard. Jeg hadde et behov for å gi hodet litt fri for å skape ny energi til snowboardsesongen. Så timingen på serien var veldig bra. Jeg mener det er sunt å savne noe - og det gjorde jeg mens jeg var borte på innspilling. Rett og slett en skikkelig bra oppladning inn mot sesongen. Jeg fikk starte sesongen med ny energi - det var deilig, sier landslagskjører, Fridtjof Sæther Tischendorf.

Foto: Daniel Ohlsson/Prime Video

Snowboardsesongen er nå i gang og Fridtjof er for tiden på samling i Stubai med resten av landslaget. De har troa på Fridtjof og skal se serien sammen. Landslagssjef, Per Iver Grimsrud, gleder seg også til å se serien.

- Jeg har en følelse av at Fridtjof gjør det bra i serien, han er ikke redd for å by på seg selv og stå opp for sine verdier. Han er en person som er flink til å se og inkludere alle i en gruppe. Fysisk er han veldig godt trent og så har han et konkurransehode som nok vil komme godt med her, samt at han er vanskelig å lese når det kommer til det taktiske, sier Per Iver Grimsrud.

Fridtjof ønsker med sin deltakelse å vise hva slags type person en snowboardkjører er, og er glad han takket ja til deltakelsen. Dette er noe som aldri har blitt gjort før i Norge, og det trigget Fridtjof til å hoppe i det. Det var en nå eller aldri situasjon.

- Motivasjonen til å si ja var for å vise hva slag type person en snowboardkjører er. Det føltes også ut som et bra tidspunkt å si ja til en slik serie etter et OL-år og sommerferie. Det føltes riktig å gjøre dette nå for å skape ny motivasjon inn mot sesongen og jeg synes tanken på at vi ikke visste hva vi gikk til var veldig spennende, sier Fridtjof.

Foto: Dasha Nosova

Fridtjof forklarer at de var fysisk aktive hele dagen, de måtte forholde seg til solens tider og var uten telefon under hele innspillingen. Deltakerne var også helt ukjente for hverandre før innspilling, og når denne gjengen av mennesker ble plassert sammen over lang tid er det klart at det det litt friksjoner blant deltakerne. Dette var nok det Fridtjof lærte mest av under innspillingen.

- Det var interessant å kjenne på hvordan kroppen påvirkes uten skjerm og telefon. Det gir energi på en måte jeg ikke trodde var mulig, sier Fridtjof. Det var som å være tilbake til leirskole med voksne personer, samtidig som det var veldig mediterende. Uten at jeg noen gang har vært på rehab, så kan jeg se for meg at det var en blanding av rehab og leirskole, fortsetter Tischendorf.

- Det viktigste jeg lærte var at man må ta konflikter med en gang de oppstår. I virkeligheten er det lett å gjemme seg bort for å unngå problemene som dukker opp, men når du er i en konstruert boble av virkeligheten er ikke det mulig. Vi var stuck på en strand sammen, så vi var nødt til å ta tak i problemene og ordne opp i dem med en gang. Det tar jeg med meg - problemer baller jo bare på seg om man ikke tar de. Det er jeg ferdig med.

Vi gleder oss til å følge med på serien "The Bridge" de neste 6 ukene!

Se de første episode på Prime Video nå!

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch