Head Heart Hand med Danny Larsen

Danny Larsen med ny kunstutstilling i Oslo fra 7.juni.

– Dette er min første store utstilling her, og det betyr så mye for meg, sier Danny.

Til helgen åpner tidligere snowboard-proff Danny Larsen den nye utstillingen Head Heart Hand i Akersgata 1. Utstillingen er et samarbeid mellom Danny og den engelske kunstneren Schoph, og markerer deres første internasjonale samarbeid som hovedutstillere.

Danny Larsen og Schoph.

Dannys kunst har tidligere vært utstilt internasjonalt, i Paris, London og Østerrike. Han har blant annet også et nært samarbeid med den Michelin-anerkjente restauranten Maaemo i Oslo og har fått i oppdrag å produsere både kunstverk og design for bedriften.

– Jeg har utstilt et par av verkene internasjonalt, men det å få vise Oslofolk mitt perspektiv på våre felles omgivelser er spesielt flott, sier Danny.

Bli med på lanseringsfesten fredag 7.juni kl 18:00!

Historier fra Farfar. Danny Larsen

Danny og Schoph møttes gjennom snowboard, og snowboardbakgrunnen har vært en stor inpirasjonskilde for kunsten.

– Det snowboard lærte meg var evnen til å se verden annerledes. Jeg lærte fort at omgivelsene mine ikke var gitt, det var hvordan jeg valgte å se som avgjorde hva jeg fikk med meg. Verden er subjektiv, alt vi opplever er farget av våre erfaringer, ønsker og oppmerksomhet.

Danny Larsen, med bildet "Som vind over tretoppene".

De tre siste årene har Danny laget premiene til Snowboardawards.

– Jeg syns det er veldig gøy å få være en del av og bidra til snowboardawards. Det er utrolig hyggelig å se det store, men allikevel lille miljøet vårt samlet for å hedre våre venner som har gjort noe ekstra. Da er det kjempestas å kunne lage et symbol og bilde som en anerkjennelse om at i år har så har noen faktisk klart å skinne ekstra i et blendende flammehav av talent.

Silje Norendal og Marcus Kleveland under forårets Snowboard Awards med premier fra Danny Larsen.

Hør Danny i vår egen podkast Heisprat!

Utstillingen viser frem to malere med svært forskjellige stilarter: Larsens atmosfæriske neo-pointillistiske landskap, inspirert av hans nabo Oslomarka, og den ikonoklastiske, grafiske geometrien fra Yorkshire-kunstneren Schoph. Larsen og Schoph møttes gjennom det internasjonale snowboard-miljøet og fant fort sammen på grunn av sin felles interesse for Rock ’n’ Roll-musikk. De ble etter hvert kjent som sportens ’enfants terrible’, og Transworld Snowboarding gir Larsen æren for å ha introdusert heavy metal-estetikk, høyt elsket av nordmenn, inn i snowboardmiljøet.

Head Heart Hand åpner i Akersgata 1 og vises fra 7. til 22. juni. For flere detaljer besøk galleriets nettside.

Recap Norgesmesterskap Hemsedal
9.4.2024

Recap Norgesmesterskap Hemsedal

Sjekk ut recap fra Hemsedal – Norgesmesterskap i slopestyle og big air

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!

Kirkerud Open by Mons Røisland, BSK Snowboard & Porsche Center Asker og Bærum
31.3.2024

Kirkerud Open by Mons Røisland, BSK Snowboard & Porsche Center Asker og Bærum

Mons Røisland, BSK Snowboard og Porsche Center Asker og Bærum inviter til aktivitetsdag for hele familien i Kirkerudbakken