Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

– Det føles sykt bra! Jeg hadde ingen aning om at jeg skulle vinne, sier Heitmann.

Se vinner-runnet til Elias her!

18-åringen vant foran landslagsskaterne Gard Hvaara og Jonas Carlsson i det som ble et veldig underholdende street-NM i Sarpsborg.

– Det er kult å se hvor dedikerte skaterne er, både i forkant og under konkurransen. Det var både høyt og variert nivå, og den kombinasjonen av kreativitet og style viser frem skateboarding på en måte vi kan være stolte av, sier landslagstrener Henning Braaten som selv endte med å delta.

Konkurransen ble sendt på NRK1 søndag kl 14:00, med Pål Thomassen og fjorårets vinner Petter Brunvatne i kommentatorboksen. Brunvatne skulle naturligvis også vært en del av konkurransen, men måtte stå over på grunn av ankel-trøbbel fra et overtråkk.

Se hele TV-sendingen her!

I følge norgesmester Elias var Jonas Carlsson den gøyeste å slå i helgen.

Hele resultatlisten ligger i bunn av saken!

Tok sitt sjette NM-gull

Igjen var det Norges skateboard-dronning som tok gull-medaljen blant damene, med imponerende skating. Andre- og tredjeplassen gikk til Maria Olsen og Elena Salmansperger.

– Tonje har hatt et år preget av mye skader, men man ser hvor godt grunnlag hun har og hvor trygg hun er på triksene sine. Tonje er jo i en egen klasse i Norsk sammenheng, og det beviste hun i år også, sier Braaten.

I likhet med de tidligere årene ble mesterskapet arrangert som en del NM-Veka, sammen med ni andre sporter i Sarpsborg. Til tross for at konkurransen var lukket for for publikum ble det veldig godt stemning i parken, takket være en høyrøstet liten gjeng med familier og venner.

Simen Hægeland fikk seg en smell rett før konkurransen og kunne så vidt gå på foten. Det var ikke akkurat så veldig tydelig når konkurransen startet.

Resultater

Resultater - Herrer