Brettforbundet styrker laget!

Det er med stor glede at vi presenterer Brettforbundets nysignering, Jørn Simen Aabøe. Den 32 år gamle Kragerøgutten, som så mange kjenner fra snowboard, skal utvikle Brettforbundets marked- og kommunikasjonsarbeid i årene som kommer.

- Jørn Simen har et strategisk hode og et visuelt øye, han er hardtarbeidende, læringsvillig, kjenner miljøet, og er et fantastisk tilskudd på kontoret. Det er en kombinasjon av disse ferdighetene som gjør at han blir en stor ressurs for Brettforbundet i årene som kommer, sier Bijora Sardarian, generalsekretær i Brettforbundet.

Kjempefornøyd, med truger og to brett på ryggen - godt eksempel på hardtarbeidende fyr! Foto: Gaute Haaversen-Westhassel

Vi tok en prat med Jørn Simen, så dere også kan bli bedre kjent med han

Velkommen som kommunikasjonsrådgiver, og markedskoordinator i Brettforbundet, Jørn Simen, Kan du fortelle litt om hvorfor du ønsker å jobbe med oss?
Takk! Jeg har digga brett siden jeg var kid, så det å kombinere det med jobb er helt perfekt. Etter mange år som snowboarder kjenner jeg til miljøet og Brettforbundet, og det er folk jeg liker og deler de samme interessene med. Arbeidsoppgavene er varierende og interessante. Jeg er veldig takknemlig for å få muligheten til å jobbe her sammen med denne flotte gjengen.

Hvis du kunne invitert tre kjente personer fra snowboard, skateboard eller surf, døde eller levende, til en middag, hvem ville de være, og hva ville du spurt om?
Haha! Hmmm... Kanskje Craig Kelly, Steve Caballero og Kelly Slater og hørt om hvordan de synes snow, skate og surf har utviklet seg, etterfulgt av en runde golf med Kelly Slater.

Hvorfor er kommunikasjon så spennende?
Visuell kommunikasjon er veldig spennende, spesielt med bilder og video. Det er gøy å jobbe med tekniske ting, men også samhandling med andre. Er det bilder/video av kjørere, så er det mye som skal klaffe og times, noen ganger er det bra med en plan – andre ganger er det best å ta det på sparket. Etter grafisk design studier fikk jeg bedre forståelse for flere virkemidler man kan bruke for å forsterke det man skal formidle visuelt. Jeg gleder meg til å utvikle meg videre for å gjøre en så god jobb som mulig.

Hva har du lyst til å få til her?
Jeg vil bidra så godt jeg kan med å vise brettsportene fra sine beste sider. Beholde lekenheten, særegenheten, kreativiteten og gleden. – Hmmm, jeg synes det er litt vanskelig å svare på det – jeg tenker at snow/skate/surf skal være artig, når det kommer til konkurranser f.eks så er det mange som kvier seg for å delta, fordi det er skummelt og man er nervøs. En konkurranse er en fin mulighet til å være sammen med folk som digger det samme som deg og man får lov til å shredde! Jeg har møtt noen av mine beste venner gjennom konkurranser og brett generelt. Det er derfor et mål å nå ut til flere slik at de kan få oppleve det samme, møte likesinnede homies og bidra til at brett skal være for alle.

Hvordan tror du din kompetanse og erfaring vil bidra til å løse utfordringer og drive suksess i stillingen din?
Jeg har erfaring hovedsaklig med snowboard, men også erfaring med skate (hovne og vonde ankler, knær, hofter, albuer, slitte venstresko etter mange kickflips og 3flips) og noe surf (nosedives, finner i bakhodet, frykt, saltvann i lungene, dævslitne armer 99% av tida og den siste prosenten med faktisk surfing, og fortsatt har man lyst til å surfe – fascinerende. Uansett, det kombinert med stor interesse for foto og grafisk design, vil forhåpentligvis bidra til at jeg gjør en god jobb.

Man kan kjøre pudder i Kragerø også! Foto: Haakon Sundbø

Hva slags inntrykk har du av Brettforbundet?

Jeg har et godt inntrykk av Brettforbundet. Fra konkurranser jeg har deltatt på tidligere og reiser jeg har vært på i regi av Brettforbundet er det alltid hyggelige folk som er blide, behjelpelige og rett og slett fine mennesker.

Hva tror du blir det beste og kjipeste med å jobbe her fremover?

Beste:  jobbe med kule folk, fleksibilitet, kule opplevelser, nye utfordringer og læring.
Kjipeste: mindre tid til golf.

På vegne av hele Brettnorge, ønsker vi deg hjertelig velkommen på laget!

Ta kontakt med Jørn Simen
Tlf: 90696926
Mail: jornsimen@brettforbundet.no

Foto: Aleksander Walmann

Best Foot Forward Europe
1.5.2024

Best Foot Forward Europe

To norske på pallen i Helsinki, Finland!