Hvem fortjener å bli nominert til SkateboardAwards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut SkateboardAwards for andre gang! Dette er miljøets egne priser til folk som fortjener heder og ære. Derfor trenger juryen forslag til kandidater fra dere der ute.

Årets ildsjel

I kategorien ”Årets ildsjel” leter juryen etter en person som er en god ambassadør for skateboarding. Det kan være en som alltid stiller opp på dugnad samme hvor kjipt været er, eller en hverdagshelt som kjemper for skateboard i ulike settinger; fra kommunestyre til skatehall og klubb. En person som har stått på i mange år, i oppturer og nedturer, uten intensjon om egen vinning. Vi ser etter den som fremmer skateboarding sine interesser, ser verdien av å skape et miljø, som jobber og brenner for brett. En person som har vilje og engasjement for skateboarding. Det kan være en forelder, det kan være en gammel skater, det kan være den personen som holder miljøet i live der dere bor. Kjenner du denne personen?

Send inn forslag og begrunnelse i direktemelding til instagramkontoen @brettforbundet_skate!

Årets nykommer

Juryen leter også etter ”Årets nykommer”. Så: Hvem mener du har gjort seg fortjent til denne til denne prisen det siste året?

Vi ser etter en skater som har tatt et stort skritt fra å være lovende til å bli anerkjent (nasjonal teller internasjonalt). Det kan være en person som har levert oppsiktsvekkende gode resultater i konkurranser. Det kan være en person som har droppet en videopart som får folk til å riste på hodet. Muligens har noen i Nine Club forsøkt å uttale navnet på vedkommende uten å lykkes. Det kan være den skateren som har rippet i årevis og som endelig har fått oppmerksomhet denne sesongen.En allsidig og teknisk god skater med suveren brettkontroll. En person som ikke gir seg og alltid vil utvikle seg videre. Vi tror at denne personen ikke er altfor ung, men tåler å bli trukket frem uten at egoet eksploderer. Muligens gjør denne personen sjuke ting på Instagram, muligens har vedkommende en stil til å dø for, hva vet vi? Hvem tenker du er ”Årets nykommer”?

Se fjorårets digitale utdeling:

NM på Geilo sendes direkte!
20.4.2021

NM på Geilo sendes direkte!

På søndag ruller vi i gang et koronatilpasset norgesmesterskap for toppidretten, i Geiloparken

Se filmen fra TruseTorsdag i Gråkallparken!
20.4.2021

Se filmen fra TruseTorsdag i Gråkallparken!

Med 85 jenter på plass ble TruseTorsdag i Gråkallparken ble en kjempesuksess!

Kleveland med sammenlagtseier etter overlegen førsteplass i Silvaplana!
28.3.2021

Kleveland med sammenlagtseier etter overlegen førsteplass i Silvaplana!

‍Marcus Kleveland rundet av verdenscupen med med hele 96 poeng dagens konkurranse i Sveits.

NM i Trysil avlyses
27.3.2021

NM i Trysil avlyses

I likhet med de andre arrangementer denne vinteren, må også årets norgesmesterskap i Trysilparken vike på grunn av smittesituasjonen

Følg sesongsvslutningen i Silvaplana her!
25.3.2021

Følg sesongsvslutningen i Silvaplana her!

Syv kjørere er klare for sesongens siste verdenscup, i Sveis. Her er alt du trenger å vite om konkurransen

Overlegen Kleveland i WC Aspen
20.3.2021

Overlegen Kleveland i WC Aspen

Comeback-eventyret forsetter for verdensmester Marcus Kleveland. Med dagens seier leder han verdenscupen sammenlagt.