Hvem fortjener å bli nominert til SkateboardAwards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut SkateboardAwards for andre gang! Dette er miljøets egne priser til folk som fortjener heder og ære. Derfor trenger juryen forslag til kandidater fra dere der ute.

Årets ildsjel

I kategorien ”Årets ildsjel” leter juryen etter en person som er en god ambassadør for skateboarding. Det kan være en som alltid stiller opp på dugnad samme hvor kjipt været er, eller en hverdagshelt som kjemper for skateboard i ulike settinger; fra kommunestyre til skatehall og klubb. En person som har stått på i mange år, i oppturer og nedturer, uten intensjon om egen vinning. Vi ser etter den som fremmer skateboarding sine interesser, ser verdien av å skape et miljø, som jobber og brenner for brett. En person som har vilje og engasjement for skateboarding. Det kan være en forelder, det kan være en gammel skater, det kan være den personen som holder miljøet i live der dere bor. Kjenner du denne personen?

Send inn forslag og begrunnelse i direktemelding til instagramkontoen @brettforbundet_skate!

Årets nykommer

Juryen leter også etter ”Årets nykommer”. Så: Hvem mener du har gjort seg fortjent til denne til denne prisen det siste året?

Vi ser etter en skater som har tatt et stort skritt fra å være lovende til å bli anerkjent (nasjonal teller internasjonalt). Det kan være en person som har levert oppsiktsvekkende gode resultater i konkurranser. Det kan være en person som har droppet en videopart som får folk til å riste på hodet. Muligens har noen i Nine Club forsøkt å uttale navnet på vedkommende uten å lykkes. Det kan være den skateren som har rippet i årevis og som endelig har fått oppmerksomhet denne sesongen.En allsidig og teknisk god skater med suveren brettkontroll. En person som ikke gir seg og alltid vil utvikle seg videre. Vi tror at denne personen ikke er altfor ung, men tåler å bli trukket frem uten at egoet eksploderer. Muligens gjør denne personen sjuke ting på Instagram, muligens har vedkommende en stil til å dø for, hva vet vi? Hvem tenker du er ”Årets nykommer”?

Se fjorårets digitale utdeling:

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021

Session X Brettforbundet

Medlemskampanje med Session

Få flere jenter på landslag
21.6.2021

Få flere jenter på landslag

Brettforbundet, Norges Skiforbund Freeski og Olympiatoppen satt et overordnet mål om å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb