Hvorfor være medlem av en brettklubb?

Selv om brettsport ofte assosieres med egenorganisert idrett, er det ikke farlig å bli medlem av en brettklubb. Tvert imot, å være en del av en klubb kan gi deg en rekke fordeler.

Fellesskap

Medlemskap i en brettklubb gir deg en unik mulighet til å bli en del av et fellesskap med likesinnede mennesker som også står på brett.

Trening og opplæring

Klubbene har ofte gode instruktører, trenere og andre ressurspersoner som kan bidra til din egen personlige utvikling når det kommer til forbedring av tekniske ferdigheter, utvikling av nye triks og lignende.

Medlemsfordeler

Å være medlem av en brettklubb kan gi deg mange fordeler både på og utenfor brettet. Ikke bare vil du få muligheten til å møte andre likesinnede og være en del av et sosialt fellesskap,  du vil også ha tilgang til en rekke sportslige fordeler.

Brettforbundet ønsker å gi noe tilbake til klubbene og deres medlemmer og har derfor utviklet en rekke fete medlemsfordeler som vil komme deg og klubbene til gode. Medlemsfordelene omfatter alt fra rabatter på brettutstyr til forsikringstilbud og reisetilbud. Som medlem kan du også være med på å påvirke hvilke medlemsfordeler forbundet og klubben skal tilby i fremtiden.

Les om medlemsfordelene her!

Forsikring

Alle barn som medlem av en brettklubb under Brettforbundet er kollektivt forsikret gjennom Norges Idrettsforbund. Denne ordningen gjelder til og med det året de fyller 12 år. Forsikringen gjelder også for trenere, ledere og dommere når disse sammen med utøvere gjennomfører organisert trening/øvelse, konkurranse eller i forbindelse med reise til og fra.

Er du over 12 år tilbyr også Brettforbundet en solid forsikring du som medlem kan benytte deg av. Les mer her!

Påvirkning

Ved å være medlem i en klubb kan du også være med på å påvirke og forme klubbens aktiviteter, samtidig som du får tilgang til et fellesskap og muligheten til å utvikle deg sportslig og personlig.

Støtte fra Idrettsforbundet

Ditt medlemskap i en klubb utløser LAM-midler fra Idrettsforbundet som kommer klubben til gode. Det vil si, for hvert medlem fra 6-19 år som er registrert i klubben vil klubben motta støttemidler som fordeles tilbake til særidrettene (snowboard, skate og/eller surf). (* Idrettsrådene bruker medlemstall og/eller aktivitetstall for barn, ungdom, parautøvere (6-19 år) og allidrettsmedlemmer (6-19 år) fra samordna rapportering som basisgrunnlag for fordelingen).

Gjennom medlemskap i en brettklubb kan man derfor dra nytte av fellesskapet, støtten, ressursene og mulighetene som klubbtilhørighet gir, samtidig som man fortsatt kan nyte friheten og det egenorganiserte.

Posteren under kan lastes ned og benyttes som illustrasjon i klubbens egne kanaler.

Høvdingen av Høgevarde 2024
22.4.2024

Høvdingen av Høgevarde 2024

Hvorfor starte klubb?