Invitasjon til sommercamp

Brettforbundet og Joachim “Deigen” Eltvik inviterer til snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Deigen mimrer tilbake fra tidligere sommere:

Noen av de beste minnene jeg har er fra snowboardcamp om sommeren. Skolen var over, og sommerferien fikk en pangstart uten like. Endelig skulle de understimulerte behovene for å stå på snowboard – bli innfridd. Det å få møte likesinnede barn og unge som var like giret som meg på å komme seg opp på breen for å shredde slushen og «ødelegge» parken! En unik følelse jeg ikke fant noe annet sted. Etter bakken var det ned på campingen for å spise is, god mat, være med på aktiviteter og konkurranser, dele historier fra dagen og komme seg i seng for å våkne opp til det samme eventyret en gang til. Gode venner som jeg fremdeles har i dag, møtte jeg for første gang på snowboardcamp.
"Sammen med brettforbundet ønsker jeg å invitere til snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter – med et ønske om å gi den samme opplevelsen til deltakerne, som jeg hadde. Alle snowboardere fra 12 til 16 år (unntak kan gjøres) er hjertelig velkommen til å melde seg på. "

Info om campen:

Vi bor på Folven Camping i 4-manshytter der hver hytte er utstyrt med et enkelt kjøkken, kjøleskap og vask. Folven har en egen bygning med felles dusj og toaletter, og mulighet for å tørke de våte klærne etter bakken. Det er også mulighet for å bruke Folven sine felleskjøkken om det skulle være behov for dette (vanlige stekeovner). Det er en Joker over veien for campingplassen som er åpen mandag–lørdag, hvor deltakerne kan gå å handle hvis de trenger noe. Hver dag vil vi servere frokost der utøverne får mulighet til å smøre med lunsj til bakken. Det er også en kafe oppe ved skisenteret der man kan kjøpe seg mat og drikke (hamburgere, smørbrød, o.l.)

I bakken vil deltakerne få mulighet til å delta i tilfeldig utvalgte grupper på 8 utøvere der hver gruppe har sin egen trener gjennom uken. Ønsker om å få bo og kjøre med én eller flere venner vil vi prøve så godt vi kan å ta hensyn til. Det er frivillig å kjøre sammen med gruppen. De som ønsker å kjøre for seg selv gjør det og er når som helst velkommen til å bli med i gruppen de er tildelt. Stryn Sommerskisenter lover å fortsette satsing på park og vi gleder oss til å se hva de får til i år (det ryktes om pipe igjen).

Etter bakken er det satt av tid til å dusje eller å bli med på felles bading i elven, før vi blir kjørt ned med buss til Stryn Matstove for middag. Her vil det hver dag bli servert ny middag med lokale råvarer fra Stryn og omegn. For de kanskje litt kresne vil vi alltids kunne finne en løsning – her skal ingen gå sultne.

Etter middag drar vi tilbake til campingen for forskjellige, felles aktiviteter hver kveld. Her har vi muligheter for å drive med skateboard, fotball, volleyball, slakkline, diverse konkurranser osv. Klokken 21:45 er det innetid og lights out kl. 22:15. Søvn og hvile er viktig – for å kunne kjøre snowboard hele dagen.

Det vil være ansvarlige voksne som til enhver tid er tilgjengelig, hele døgnet, under oppholdet på campen. Det skal ikke være noe terskel for å ta kontakt og spørre om hva som helst, for barn på campen eller foresatte hjemme. Vi er her for å skape en fantastisk uke for barna. Kontaktinfo til ansvarlig leder Joachim «Deigen» Eltvik finner dere i slutten av denne mailen/artikkelen.

Vi ankommer på søndag. Innsjekk åpner kl.17:30 og bussen fra Oslo vil ankomme rundt kl.19-20. Denne dagen står deltakerne selv for mat og drikke. Bussen fra Oslo vil stoppe halvveis for lunsj/middag, der man også kan kjøpe med seg mat.

Len Roald Jørgensen på Styn. Foto: Chris Baldry

Slik vil uken på campen se ut:
Mandag til torsdag.

07:45 Ledere kommer og banker på døren

08:00–09:00 Frokost

09:20 Avreise Folven

09:50 Ankomst Stryn Sommerskisenter

10:30–12:30 Gruppene møter trener og shredder sammen i bakken.

12:30–13:15 Frivillig lunsj.

13:15–15:00 Shred med gruppe.

15:00–16:30 Gruppene oppløses, og alle kan kjøre med alle.

16:30 Avreise fra Skisenteret

17:00 Ankomst Folven

17:50 Avreise Folven for middag

18:00 Middag på Matstova

18:45 Avreise fra Matstova

19:00–21:30 Aktiviteter, sosialt, snowboard- og skatefilmer, chilling.

21:45 Innetid på hytte

22:15 Lights out.

Fredag 28. juni:
Hyttene ryddes, baggene pakkes og lagres på Folven, vi drar i bakken og følger opplegget likt som de andre dagene. De som skal ta bussen tilbake til Oslo tar med seg bagasjen fra Folven.

14:00 avslutter vi i bakken, skifter og gjør oss klar til hjemreise.

14:30 drar bussen fra Stryn sommerskisenter mot Oslo og campen er ferdig. Foresatte til utøvere som ikke skal med bussen til Oslo kan hente i løpet av dagen eller når bakken stenger (dette avtales med leder, samt logistikk rundt bagasje).

Vi ønsker alle unge snowboardkjørere velkommen til oss!
Snowboardhilsen fra Joachim “Deigen” Eltvik og Brettforbundet.

Trykk her for påmelding

Kostnad sommercamp: 8 890 kr
Campen inkluderer:

• Transport under hele oppholdet
  • Opphold
  • Mat
  • Heiskort
  • Lønn, kost og bo til trenere
  • Lønn til ledere

Alle som skal delta på Sommercamp må ha forsikring/lisens. Dette er for deres og vår sikkerhet. Forsikringen er den beste skadeforsikringen for alle brettkjørere og varer fra du kjøper den til 31.12 i samme år. PS: Alle under 13 år trenger ikke forsikringen da de er under barneforsikringen til NIF.
Les mer her: https://www.brettforbundet.no/forsikring

Trenerteamet er plukket fra høyeste hylle og vil bestå av Bendik Gjerdalen fra landslaget, trenere fra diverse klubber, fra rekruttlandslaget samt tidligere landslagskjørere. Det vil til all tid være ledere og trenere som har ansvar for barna/ungdommen. Dette er et rusfritt arrangement. Ingen tobakk, alkohol eller andre rusmidler er tillatt. Brudd på dette vil medføre hjemsending på foresattes regning.