ISA World Surfing Games 2024

ISA WORLD SURFING GAMES 2024

Det er klart for VM i surfing 2024 og disse norske skal bryne seg på bølgene i vakre Puerto Rico. Bli litt bedre kjent med surferne her!

Ine Haugen:

Hva gleder du deg mest til i VM?
Varme og minner for livet

Jæren by Bore by Boresurfklub Surfshop

– Surfshopno

Favorittbølge?
– En leken bølge med hodehøy vegg.

Hva gir surfing deg?
– Skifte fra kald våtdrakt i storm og null grader. Dusjen etter jeg har surfa er så sykt deilig. Få timeout i havet med fokus på bølger og surf. Det er jo sykt kjekt å surfe!!

Hvordan forbereder du deg til VM?
– Dropper lunsjpausen og går i gymmen på jobb. Coaching med Shannon. Pushe meg selv og ha det gøy.

Hva er dine målsettinger i VM?
– Håper jeg ikke kvalifiserer meg til OL for da slipper jeg å bli mørbanket på Teahupo'o

Foto: Runa Andersen

Ingunn Waarum:

Hva gleder du deg mest til i VM?
– Gleder meg til vaaarme, surfe uten drakt og henge med laget.

– Jæren surfklubb

– Surfesjappa

Favorittbølge?
– Surfer oftest på Sele siden jeg bor her, men ingenting som som slår en god sandbanke for meg.. Bore, Hellestø, Brusand.. Eller Cascais i Portugal

Hva gir surfing deg?
– Gleden det gir. Jeg elsker det sosiale, elsker å surfe alene, konkurrere og kanskje det beste: å se gleden i ungene når jeg sender de på en kjekk bølge..

Hvordan forbereder du deg inn mot VM?
– Dessverre så har jeg blitt satt ut av en heftig influensa, så det har ødelagt for forberedelsene nå på nyåret. Men jeg har frem til det mest av alt surfet veldig masse, gjort litt styrke, og fot trening..

Hva er dine målsettinger i VM?
– Vel jeg må si at det er vanskelig å hevde seg i disse konkurransene, men man skjerper seg når det er så mange som surfer så bra, og blir inspirert. Det at vi har med Shannon som filmer og gir oss tilbakemeldinger er utrolig utviklende!

Foto: Einar Egeland

Helle Løvseth:

Hva gleder du deg mest til i VM?
– Være med på int opplegg, med alle nasjonaliteter. Dra på tur med et surfe-team og utfordre/pushe seg selv i en skummel/utfordrende setting.

– Jæren by Bore Surfklubb

– Surfd

Favorittbølge?
– Point break med fyrtårn i bakgrunnen

Hva gir surfing deg?
– En salig blanding av Natur opplevelsen, samhold og sette en sving.

– surfa tahiti og wavepool i Bristol, coaching med Shannon på Jæren

Hva er dine målsettinger i VM?
– Pushe meg selv og holde pshyken i sjakk. Er stolt og gleder meg til å dra på tur med et surfelag.

Foto: Valentin Launay

Zukas Løining:

Hva gleder du deg mest til i VM?
– ISA er spennende å få mange erfaringer med å konkurrere på et virkelig høyt nivå mot en rekke internasjonale land og ha muligheten til å surfe på nye steder og oppleve ny kultur.

– Snapper boardriders klubb

Sponsorer?
– Pyzel surfebrett, FK Limited, OBfive Skateboards, Liive Vision og Surfboard Empire.

– Froggies og Snapper

Hva gir surfing deg?
– Jeg begynte å surfe som 9-åring, før det jeg skateboardet, Havet er et sted jeg føler meg komfortabel, det roer meg ned, du kan også ha det så gøy rundt havet, jeg elsker å surfe, surfe for å ha det gøy være med venner, utfordringene, forskjellige uforutsigbare bølger.

Hvordan forbereder du deg inn mot VM?
– Forberedelsen min til VM er at jeg tar treningen min, brettene mine og utstyret mitt på alvor, men et tankesett at jeg ikke skal overtenke.

Hva er dine målsettinger i VM?
– Jeg vil bare gjøre mitt beste, ha et åpent sinn og lære av hver opplevelse og forbedre meg hele veien.

Trener:

Shannon Ainslie

God tur og lykke til!

Mer info her:

Best Foot Forward Europe
1.5.2024

Best Foot Forward Europe

To norske på pallen i Helsinki, Finland!

Bang Slalom
30.4.2024