Juniorsamling med NTG og Brettforbundet recap

Tidlig fredag 23. september møtte en gjeng lovende snowboardere opp på SNØ, klare for en tredagers juniorsamling med NTG og Brettforbundet. Blant deltakerne var det både noen kjente fjes fra norgescupen samt noen nye vi ikke kjente fra før.

Det er helt rått å møte nye snowboardere fra Trønderriket, trøndere er jo best! - lyder det patriotisk fra tidligere landslagstrener Marius Håker, som var en av trenerne på campen.

Det var Christian Christensen (CC) ved NTG Geilo som var hovedtrener for campen. Med seg hadde han tidligere elev og nå BSK-treneren Mathias Vågsdal.

Det ble en helg fylt med snowboard-relatert trening og moro - forteller CC.

Fredagen startet med to sessions på SNØ. Under første session kjørte alle samlet, for å bli godt kjent med hverandre og parken på SNØ. Etter lunsj delte gjengen seg i tre grupper med hver sin trener slik at det ble raskere laps, og lettere å få og gi feedback til hverandre. Vågsdal var en soleklar favoritt hos alle deltakerne. Han kan faktisk kan gjøre alle triksene de ønsket å lære seg, i tillegg elsker han utfordringer og er lett å erte på seg - han ble campens storebror.

Etter SNØ dro gjengen videre til Jumpyard – en svær trampolinehall med 40 trampoliner, foampits, klatrevegger, hinderløyper osv - ubegrensa moro med andre ord. Der hadde vi felles oppvarming, stafetter, diverse utfordringer og generelt bare mye, mye hopping. Det var mange som lærte seg nye triks, så det var veldig god stemning i gruppa.

Lørdag morgen kjørte hele gjengen i minibuss til airbaggen i Kläppen for to dager med bagtrening. Baggen har en enorm drop inn, så gjengen var ganske nervøs før første session, men de ble fort varme i trøya og arenaen fungerte veldig bra for alle nivå. Det var ikke mange på gruppa som hadde kjørt bag før, så det var gøy å se progresjonen.

Jeg var litt nervøs selv jeg. Å reise til Kläppen med en gruppe utøvere jeg ikke trener til daglig er jo litt ekstra spennende. Det var utrolig kult å se hvordan alle beherska baggen, hvordan de ble tryggere på sin egen kjøring og lærte seg nye triks. Personlig var nok høydepunktet at kidsa hadde slitt ut Våggy så mye at han knapt klarte å gå på søndagen, det mener jeg er gøy for alle! - ler CC.

Denne samlingen var samling nummer to av fire for sesongen 2022/2023. Vi gleder oss derfor allerede til neste samling som vil bli i desember på Geilo, når parken er på plass!

Høvdingen av Høgevarde 2024
22.4.2024

Høvdingen av Høgevarde 2024

Hvorfor starte klubb?