Kick-off for brettjenter

På mandag møtte 50 jenter opp til jenteskate og workshop i Oslo Skatehall!

– Det var fint å ha et rom for å diskutere, og komme med forslag. Også kult å møte andre jenter som bryr seg om det samme på tvers av brettsportene, sier Maria Hilde.

Brettforbundet er i gang med å planlegge en jentesatsing på brett, som inkluderer både snow, skate og surf. I den anledningen samlet vi over 50 jenter til en hyggelig og sosial kveld hvor vi snakket om hva som er ønskelig for en jentesatsing. For oss er det viktig at vi er helt sikre på å gjøre det rette for jentene. Vi setter derfor veldig stor pris på innspillene som kom i løpet av kvelden.

Maria Hilde var ivrig og bidro med mange gode tanker under workshopen.
Foto: Maria Skaagen.

Workshopen bestod av fem ulike poster basert på behovene vi allerede har sett at finnes. Jentene ble delt inn i grupper, som rullerte på alle postene.

Foto: Maria Skaagen

Ut i fra samtalene denne kvelden og i løpet av høsten, vil vi nå utforme en handlingsplan med aktiviteter og tiltak som vi ønsker å gjennomføre. For å få gjennomført aktiviteter er vi avhengig av sponsorer. Derfor vil vi forsøke å selge inn konseptet til sponsor og søke om penger til dette.

Foto: Maria Skaagen

«Flott og nødvendig med satsing på jenter på brett! For det første er det veldig fint å møtes, så vi ser at vi faktisk er nok så mange».
- Eldrid Johansen.

Workshopen ble ledet av Hanna Worum og Elin Rastad som begge jobber med jentesatsing i Brettforbundet. Foto: Maria Skaagen

Foto: Maria Skaagen

For dere som ikke kunne være med denne gangen har vi laget et referat fra kvelden. Vi jobber også mot å ha et lignende arrangement i Bergen og Trondheim.

Referat fra kvelden finner du her!

Generalsekretær i Brettforbundet Bijora Sardarian, workshop-leder Hanna Worum og inkluderingsansvarlig Biayna Sardarian så ut til å kose seg.
Foto: Brettforbundet.

Sjekk også ut bildene fra Jenteskate tidligere på dagen!

Slik blir X Games Aspen 2021
25.1.2021

Slik blir X Games Aspen 2021

Ståle, Marcus, Mons og Frditjof er klare for X Games Aspen denne uken. Her finner du all info om konkurransen.

Kleveland på pallen i Laax Open!
22.1.2021

Kleveland på pallen i Laax Open!

Marcus Kleveland gjorde slopestyle-comeback med tredjeplassen i Sveits.

Åpning av BUA Grunerløkka
19.1.2021

Åpning av BUA Grunerløkka

BUA´s nye tilskudd i Bydel Grunerløkka skal gi flere barn og unge muligheten til å oppleve gleden av skate- og snowboard.

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?
13.1.2021

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut Skateboard awards for andre gang, i 2021!

Følg Laax Open her!
12.1.2021

Følg Laax Open her!

Kleveland, Bergrem og Røisland er klare for finale i Sveits. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.

FIS-registrering
12.1.2021

FIS-registrering

For å kunne delta i en FIS konkurranse må du ha en gyldig FIS lisens. Her finner du info!