Kick-off for brettjenter

På mandag møtte 50 jenter opp til jenteskate og workshop i Oslo Skatehall!

– Det var fint å ha et rom for å diskutere, og komme med forslag. Også kult å møte andre jenter som bryr seg om det samme på tvers av brettsportene, sier Maria Hilde.

Brettforbundet er i gang med å planlegge en jentesatsing på brett, som inkluderer både snow, skate og surf. I den anledningen samlet vi over 50 jenter til en hyggelig og sosial kveld hvor vi snakket om hva som er ønskelig for en jentesatsing. For oss er det viktig at vi er helt sikre på å gjøre det rette for jentene. Vi setter derfor veldig stor pris på innspillene som kom i løpet av kvelden.

Maria Hilde var ivrig og bidro med mange gode tanker under workshopen.
Foto: Maria Skaagen.

Workshopen bestod av fem ulike poster basert på behovene vi allerede har sett at finnes. Jentene ble delt inn i grupper, som rullerte på alle postene.

Foto: Maria Skaagen

Ut i fra samtalene denne kvelden og i løpet av høsten, vil vi nå utforme en handlingsplan med aktiviteter og tiltak som vi ønsker å gjennomføre. For å få gjennomført aktiviteter er vi avhengig av sponsorer. Derfor vil vi forsøke å selge inn konseptet til sponsor og søke om penger til dette.

Foto: Maria Skaagen

«Flott og nødvendig med satsing på jenter på brett! For det første er det veldig fint å møtes, så vi ser at vi faktisk er nok så mange».
- Eldrid Johansen.

Workshopen ble ledet av Hanna Worum og Elin Rastad som begge jobber med jentesatsing i Brettforbundet. Foto: Maria Skaagen

Foto: Maria Skaagen

For dere som ikke kunne være med denne gangen har vi laget et referat fra kvelden. Vi jobber også mot å ha et lignende arrangement i Bergen og Trondheim.

Referat fra kvelden finner du her!

Generalsekretær i Brettforbundet Bijora Sardarian, workshop-leder Hanna Worum og inkluderingsansvarlig Biayna Sardarian så ut til å kose seg.
Foto: Brettforbundet.

Sjekk også ut bildene fra Jenteskate tidligere på dagen!

Stem frem årets klubb!
28.9.2020

Stem frem årets klubb!

Er klubben din blant de nominerte til Snowboardawards?

Stem på Årets bilde!
25.9.2020

Stem på Årets bilde!

Foto har alltid vært en enormt viktig del av snowboarding. Disse fem er nominert til Årets Bilde 2020

Årets triks
21.9.2020

Årets triks

Stem frem årets triks til Snowboardawards!

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!
18.9.2020

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!

Nominasjonene til årets digitale Snowboardawards er endelig klare. Stem frem den du mener fortjener prisen for årets gjennombrudd!

Medlemsfordel | Snø
14.9.2020

Medlemsfordel | Snø

Som medlem av klubb tilknyttet Brettforbundet får du medlemsfordeler på Snø.

Takk for godt oppmøte!
11.9.2020

Takk for godt oppmøte!

Takk for godt oppmøte, spennende spørsmål, og ikke minst, nyttige innspill!