Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Kristina har oppfylt drømmen om å jobbe med skating
30.10.2019

Kristina har oppfylt drømmen om å jobbe med skating

Kristina Westad er dommer på internasjonalt nivå, talsperson for World Skate, daglig leder i B:Aurora og en aktiv skater.

Filmen fra Snowboardawards er her!
29.10.2019

Filmen fra Snowboardawards er her!

Se filmen fra Snowboardawards 2019!

Landslaget i Saas Fee
24.10.2019

Landslaget i Saas Fee

Se edit fra snowboardlandslagets samling i Saas Fee!

Tidenes kompetanseløft for park
23.10.2019

Tidenes kompetanseløft for park

Ny veileder for parkbygging skal bidra til mer aktivitet for snowboard- og skikjørere på alle nivåer, over hele landet.

Slik er DU med på å gi drømmen en sjanse
23.10.2019

Slik er DU med på å gi drømmen en sjanse

Hver gang du spiller hos Norsk Tipping, er du med på å oppfylle store og små drømmer over hele landet.

Her er årets prisvinnere!
21.10.2019

Her er årets prisvinnere!

En overrasket konferansier var blant prisvinnerne på helgens Snowboardawards