Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Parkguide: Solheisen X Hemsedal Railgarden
5.12.2019

Parkguide: Solheisen X Hemsedal Railgarden

Vi kjører i gang ny runde med Norsk Tipping parkguide. Første stopp er Solheisen og Hemsedal Railgarden.

Landslaget i Stubai
3.12.2019

Landslaget i Stubai

Se bildene fra Landalagets samling i Stubai!

Terminlisten for snowboardsesongen er klar!
2.12.2019

Terminlisten for snowboardsesongen er klar!

Sjekk ut konkurransene som arrangeres dennes sesongen og resultatlistene fra forrige norgescup!

Aktiv downday i Stubai
29.11.2019

Aktiv downday i Stubai

Sjekk ut bilder fra landslages samling i Stubai!

Instruktørkurs i snowboard
28.11.2019

Instruktørkurs i snowboard

Velkommen til snowboardinstruktørkurs 13-15 desember i Oslo.

Kick-off for brettjenter
28.11.2019

Kick-off for brettjenter

På mandag møtte 50 jenter opp til jenteskate og workshop i Oslo Skatehall!