Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Historisk NM på Jæren
27.10.2020

Historisk NM på Jæren

Fikk du ikke tatt turen til Jæren? Fortvil ikke, her er NM-oppsummeringen til våre venner i Surf Norge.‍

Se surf-NM direkte!
25.10.2020

Se surf-NM direkte!

Norgesmesterskap i bølgesurf direkte fra Jæren

Resultater | Surf-NM2020
24.10.2020

Resultater | Surf-NM2020

Se resultatlistene fra årets norgesmesterskap i surf!

Støtt årets TV-aksjon!
16.10.2020

Støtt årets TV-aksjon!

Brettforbundet oppfordrer alle snowboardere, skatere og surfere til å støtte årets TV-aksjon for et renere hav.

Slik blir surf-NM 2020
16.10.2020

Slik blir surf-NM 2020

‍Alt du trenger å vite om årets norgesmesterskap i surf på Jæren.