Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Silje på andreplass!
16.2.2020

Silje på andreplass!

Silje Norendal ble nummer to i dagens verdenscup i Calgary, etter to måneder med skade.

Landslaget i Dew Tour
12.2.2020

Landslaget i Dew Tour

Sjekk ut alle bildene fra landslagets uke i Copper!

Oslo Banked Slalom
11.2.2020

Oslo Banked Slalom

Påmelding til verdens første Oslo Banked Slalom er åpen!

NC Dombås Recap
11.2.2020

NC Dombås Recap

Se filmen fra helgens Norgescup i slopestyle på Dombås.

Norgescup på Dombås
9.2.2020

Norgescup på Dombås

NC Dombås

Ståle tok bronse i Dew Tour!
8.2.2020

Ståle tok bronse i Dew Tour!

‍Ståle Sandbech tok tredjeplassen i dagens slopestyle-finale i Copper.