Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Årets triks
21.9.2020

Årets triks

Stem frem årets triks til Snowboardawards!

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!
18.9.2020

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!

Nominasjonene til årets digitale Snowboardawards er endelig klare. Stem frem den du mener fortjener prisen for årets gjennombrudd!

Medlemsfordel | Snø
14.9.2020

Medlemsfordel | Snø

Som medlem av klubb tilknyttet Brettforbundet får du medlemsfordeler på Snø.

Takk for godt oppmøte!
11.9.2020

Takk for godt oppmøte!

Takk for godt oppmøte, spennende spørsmål, og ikke minst, nyttige innspill!

Simen, Petter og Tonje er overall-vinnerne av Norgescupen!
2.9.2020

Simen, Petter og Tonje er overall-vinnerne av Norgescupen!

Sjekk ut resultatene fra norgescup i skateboard 2019

Greenbscreergn Raw Dog