Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Brettvettregler
2.4.2020

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.