Kristian er klar

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, sier Kristian Moen, som nå har lagt om strategien foran mandagens boardercrosskonkurranse i Paralympics. Følg med på NRK.

- Jeg hadde en litt tøff trening i dag, men jeg har lagt om strategien foran tidskvalifiseringen. Det er nå heat-kjøringen, og førstemann ned løypa som gjelder, sier Kristian Moen.

- Jeg gleder meg til konkurransen og er klar, sier en litt spent, men optimistisk, Kristian.

NRK Sport er på plass i Pyeongchang for å dekke konkurransene, både direkte på natten og med oppsummering og intervjuer hver kveld. Følg Kristian og boardercrosskonkurransen på nett fra klokken 06.00 mandag morgen, og banked slalom på fredag. Her kan du lese alt om NRK´s dekning.

I Paralympics konkurrer snowboarderne i to øvelser, boardercross og banked slalom, fordelt på tre ulike kategorier, avhengig av funksjonshemning. Kategoriene er SB-LL1, hvor Kristian er, og SB-LL2 for de med nedre funksjonshemning, og SB-UL for de med funksjonshemning i øvre del av kroppen.

- Å følge Kristian og de andre kjørerne i Paralympics er veldig inspirerende. Prestasjonene er store, og nivået er skyhøyt, sier snowboardpresident Ola Keul, som er på plass i Pyeongchang.

- I Norge har Funkis Brettklubb banet vei for inkludering av snownboardere med funksjonshemning. Nå er målet at snowboardklubber over hele landet skal ha et tilbud til funksjonshemmede, først og fremst til bredden. I Snowboardforbundet ønsker vi også å legge til rette for kjørere som ønsker å satse, og er sikre på at Kristian er til inspirasjon for mange, sier Ola.

På nettsiden til Paralympics kan du lese mer om snowboardkonkurransen.

Tidligere denne uken intervjuet vi Kristian Moen om hans forvetninger til Paralympics, og hvordan han har kjempet seg tilbake etter lårbeinsbrudd.

Snowboardnerder søkes til snowboardawards
5.8.2020

Snowboardnerder søkes til snowboardawards

‍- men vi trenger jurymedlemmer og nominasjoner

Til minne om Tom «Tommen» Bjerknæs
21.7.2020

Til minne om Tom «Tommen» Bjerknæs

Livskunstneren, snowboarderen og legenden Tom «Tommen» Bjerknæs har gått over i historien, og etterlater seg et stort tomrom i brettnorge.

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!
29.6.2020

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!

Skyhøyt nivå og rå skating i gårsdagens norgesmesterskap på Hamar.

Disse er kvalifisert til NM på Hamar
19.6.2020

Disse er kvalifisert til NM på Hamar

Resultatene til insta-kvalifiseringen er klare!

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt
18.6.2020

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt

‍Brettforbundet har vært på befaring i et av verdens mest populære wavepools.

Tromsø - Drømmenes Paris
12.6.2020

Tromsø - Drømmenes Paris

I starten av mars, var Norsk Tippings jenteteam og Sensesse på tur til Tromsø for å filme sesongens beste street-edit 🔥