Marcus Kleveland tar nytt X Games-gull og blir "athlete of the year"!

Marcus Kleveland vinner Knuckle Huck og får prisen “athlete of the week”!

- Marcus har virkelig levert denne helgen, og det er en grunn til at han har fått prisen “athlete of the week”. Han kjører så rått om dagen og lander et triks som aldri før er gjort før, sier trener Morten Kleivdal om Marcus Kleveland sin prestasjon denne helgen.

Siste konkurranse for de norske kjørerne var en fest av en konkurranse. Denne konkurransen byr på ekstremt underholdningsnivå og kreativitet. Formatet er 20 minutter hvor målet er å vise ulike måter å poppe av kulen på. Den som gir det beste helhetsinntrykket vinner konkurransen. Nivået i kveldens konkurranse var ekstremt høyt, men Marcus viser nok en gang hvorfor han fortjener å bli “athlete of the week”.

Dette har virkelig vært Marcus Kleveland sin helg og han drar fra X Games med 3 av 3 mulige medaljer - 2 gull og ett sølv.

- Det har vært en veldig gøy helg! Det føles helt utrolig å stå her med tre av tre mulige medaljer. Jeg er veldig glad, og nå blir det godt med litt pause, sier Marcus Kleveland om helgen.

Marcus har også vunnet begge verdenscupene han har stilt i denne sesongen, som lover godt inn mot VM i slutten av februar.

- Dette er en bra sesong for Marcus, så det lover godt inn mot VM, sier Morten Kleivdal.

Fridtjof Sæther Tischendorf leverte også ekstreme triks under kveldens konkurranse, men klarte dessverre ikke lande et siste triks som ville tatt han opp i toppsjiktet. Han skadet seg på andre trening, men med god hjelp av fysio og mye kjærlighet var han klar for konkurranse søndag kveld.

- Jeg har fått så mye kjærlighet av fysio og de rundt med, så jeg skal huske på kjærligheten jeg har fått de siste dagene. Jeg tror ikke jeg hadde klart å kjøre uten den. Jeg gleder meg, er spent og skal ha det gøy. Også gleder jeg meg til å kjøre med Marcus Kleveland, sa Fridtjof Sæther Tischendorf før konkurransen.

Denne helgen har de norske kjørerne hentet inn fire medaljer og levert helt rått.

- Helgen har vært helt rå og det er kult å se hvordan nivået pushes under hver X Games. Guttene imponerer med det de leverer og at de tar med fire medaljer hjem er helt sykt, avslutter Morten Kleivdal.

Høvdingen av Høgevarde 2024
22.4.2024

Høvdingen av Høgevarde 2024

Hvorfor starte klubb?