Marcus Kleveland tar sin første verdenscupseier for sesongen!

- Marcus er en maskin! Han lærte seg et nytt triks på trening og lander det enda bedre på siste run når det gjelder! Helt rå prestasjon! sier trener, Morten Kleivdal.

I dag stemte det for Marcus Kleveland, og han stakk av med sin første verdenscupseier for sesongen. I -13 grader, strålende sol og kun noen få sekundmeter med vind lå det til rette for en fantastisk finale. Formatet i finalen var tre hopp hvor de to beste var tellende. Første runde var preget av mye fall for flere involverte og Marcus prøvde seg på en nollie i sin backside 1800, men måtte dessverre reverte. I andre runde var det et betydelig høyere nivå og flere som landet store triks. Det stemte også for Marcus som satt en klokkeren nollie backside 1800, for denne fikk han en skyhøy score på 93,23. I siste run gjør han et triks som ingen andre gjør, en nollie frontside 1440 tailgrab som gir han en score på 91. Han ender sammenlagt på 184,25. Det er ingen som klarer å komme seg opp på hans nivå og han vinner verdenscupen i Copper hele 12 poeng foran Chris Corning.

- Den følelsen av å vinne blir jo aldri gammel. Det er en god følelse, og jeg er bare kjempefornøyd med å lande de to triksene som jeg hadde tenkt i dag. Det kunne ikke vært en bedre dag egentlig, sier Marcus Kleveland etter finalen.

- Endelig så satt det etter en litt utfordrende konkurranse sist helg. Marcus imponerer meg stadig med nye triks og stabilitet i kjøringen sin. Dette var en deilig førjulsgave, sier sportssjef, Per Iver Grimsrud.

Marcus Kleveland vant også best trick! I kvinneklassen var det 15 år gamle Mari Fukada fra Japan som vant med en score på 155,75.

Totalt var det 5 utøvere som stilte til start på kvalifiseringen torsdag. Dessverre holdt det ikke helt mål for de andre. Hanne hadde problemer med farten, Bendik falt, og Øyvind og Stian manglet dessverre det lille ekstra for å nå finalen. Det er fortsatt tidlig i sesongen så det kommer flere muligheter til å revansjere seg. Nå har de vært på tur i to uker og kommer tilbake til Norge til en velfortjent juleferie. Neste konkurranse er 14. januar i Kreischberg.

X Games-gull i Special Olympics Unified
28.1.2023

X Games-gull i Special Olympics Unified

Mons Røisland vant special olympics unified med Daina Shilts

X GAMES ASPEN 2023
25.1.2023

X GAMES ASPEN 2023

Følg med på X Games 2023 her

Bronse til Niklas Sukke i EYOF
25.1.2023

Bronse til Niklas Sukke i EYOF

Niklas Sukke tok i dag bronsemedalje i big air.

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.
24.1.2023

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.

Livigno oppsummert

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)
23.1.2023

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)