Marcus Kleveland vinner i Laax

Marcus Kleveland har fått mye oppmerksomhet for sine nye kjøreklær, og i sitt lakserosa antrekk satt det for Marcus. Han har kjørt bra på trening og i kvalifiseringen – og i finalen klinket han til og tok seieren foran Dusty Henricksen og svenske Sven Thorgren.

Laax Open er et høydepunkt hvert år, og det henger høyt å ta med seg seiren fra denne konkurransen. Finalen skulle egentlig gått lørdagen, men grunnet tåke og dårlige forhold ble finalen flyttet til søndag. Søndagens finale bød på sol, høyt nivå og gode forhold.

Marcus Kleveland har fått noen gode uker på Dombås før Laax og har ikke vært i så god form som nå på lenge. Det viser han i Laax og kjører et run med høy vanskelighetsgrad. På de første railsene setter han en hardway fs 270 og en cab 810. Før han videre på hoppene setter en switch bs 1260, nollie fs 1080, butter bs 1440 og en boardslide til cab 900. Dette holder til en poengsum på 83.61 og det er ingen som når opp til han på andre run.

- Laax Open har alltid vært den konkurransen jeg vil vinne og det føles veldig bra å vinne i dag. Det har vært vanskelig vær å forholde seg til gjennom uken, men vi fikk til noen gode runs så det ble en fin finale. Det var gøy å kjøre i dag, sier Marcus til arrangør etter finalen.

For kvinnene var det Zoi Synnott Sadowski som vant med en poengsum på 81.30 foran Mia Brooks og Anna Gasser.

- Jeg har drømt om å vinne Laax Open siden jeg startet å konkurrere, sier Zoi etter finalen.

Marcus har vunnet begge verdenscuprennene han har stilt i etter jul, så det lover godt for X Games neste helg hvor han stiller i slopestyle, Big Air og Knuckle Huck.

Recap Norgesmesterskap Hemsedal
9.4.2024

Recap Norgesmesterskap Hemsedal

Sjekk ut recap fra Hemsedal – Norgesmesterskap i slopestyle og big air

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Invitasjon til sommercamp
7.4.2024

Invitasjon til sommercamp

Snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!