Moen på andreplass i verdenscupåpningen

Para-snowboarder Kristian Moen stakk av med sin andre pallplass i Nederland denne uken.

– Jeg er sykt happy med dagens prestasjon. Jeg har ikke fått en sølvmedalje siden 2015. Det var veldig deilig at det endelig klaffet i banked slalom, sier Kristian.

Kristian har virkelig levert sakene i Landgraaf denne uken. Etter gårsdagens tredjeplass i europacupen var han veldig fornøyd, men hadde noen ting han måtte fikse på med runnet. I dag klaffet det åpenbart for tjueåringen.

Foto: Brettforbundet

– Jeg bygde på kjøringen fra i går og jeg skjønte meg mer og mer på løypa jo mer jeg kjørte, noe jeg er veldig fornøyd med.

Talentet fra Kolbotn har blant annet en sølvmedalje fra VM i 2015, og var første norske snowboarder i Paralympics. I morgen er det klart for ny runde med banked slalom.

– Dette er også min første sølvmedalje i denne grenen, som viser at jeg har blitt en bedre snowboarder og kan kjøre flere disipliner/grener. Jeg gleder meg veldig til ny verdenscup i morgen!

Landslagstrener Morten Kleivdal er imponert over Kristians kjøring denne uken.

– Sykt fett å se Kristian kjøre i dag og måten han kjører inn andreplass på. Han klarer å rette på de små feilene fra første til andre run og forbedre tida si. Veldig glad på Kristian sine vegne, sier Kleivdal.

Med tredjeplass i går og andreplass idag krysser vi fingrene for morgendagen!