Norgescup Slopestyle Hovden recap

Lørdag 5. og søndag 6. februar var det klart for dobbel Norgescup i slopestyle, denne gangen tilbake til et av landets beste parkanlegg - Hovden og Hovdenparken!

Hovdenparken har i lang tid kunnet tilby en inkluderende park med ulike nivåer for kjøring som passer alle aldersgrupper og nivåer. Parken byr opp til både kreativitet, flyt og variasjon og er med det en arena for snowboardglede for veldig mange. Brettforbundet har derfor i samarbeid med Hovden brettklubb nok en gang kunnet arrangere en vellykket snowboardhelg for store og små her på Hovden! Imidlertid ble søndagens slopestyle kansellert grunnet heavy værforhold, men lørdag ble en vellykket dag med mye bra kjøring.

Tale Steiner, leder i Hovden brettklubb og event- og markedsansvarlig for Hovden Alpinsenter er svært fornøyd med arrangementet og de fremmøtte:

- Tross mye vær er vi i Hovden Alpinsenter og Brettklubben mer enn fornøyd med arrangementet! Samarbeidet og dialogen med Sondre Hylland & Brettforbundet har vært upåklagelig og vi fikk en flott konkurransedag lørdag. Vi opplevde at alle de 63 påmeldte deltakerne fikk fine dager hos oss, både med park og en avsluttende dag i pudder! Snowboardgleden var med andre ord definitivt tilstede og satte en god stemning i anlegget!

Jeg vil også trekke frem en liten hilsen til alle foreldre og andre som tok turen for å heie. Det gjør noe med et arrangement når sidelinjen fylles med smil og applaus. Tusen takk for at dere reiser rundt og stiller opp!

Se edit her!

Edit: @snillebilder

Også rekruttlandslagskjører Sindre Tveiten er fornøyd med Norgescupen på hjemmebane:

- Helgens norgescup ble en stor suksess! Været kunne vi ikke gjøre noe med, så søndagens konkurranse ble avlyst, men lørdagen fikk vi gjennomført! Det var deilig å være tilbake på brett etter 6 uker pga. en ankelskade. Spesielt gøy med norgescup på hjemmebane! Æ storkoste mæ, og det virka som de fleste var fornøyd med det Hovden Alpinsenter stilte med.

Helgen startet med at HSG og Hovdenparken inviterte til RailJam kickoff i Hovdenparken på fredagen før selve Norgescupen og første slopestyle-konkurranse ble satt i gang på lørdag med i underkant av 70 deltakere fordelt på klassene kids, yngre junior, junior og open.

Foto: Bjørn Jo Jenssen

Sondre Hylland, arrangements- og anleggsansvarlig i Brettforbundet trekker frem det høye nivået på kjøringen:

- Parken var helt rå, og selv med litt vind så var det høyt nivå gjennom hele lørdagen. Dagen var delt i to der Kids og Yngre Junior kjørte først, deretter Junior og Open sammen. Formatet var tre run, der beste run teller. Kjøringen ble imponerende i alle klasser!

I kids-klassen gikk 1. plassen til alle deltakerne! I yngre junior-klassen var det til slutt disse som stod igjen på pallen:

Yngre junior, jenter:

1. Nora Hegge
  2. Nelia Dahle Stavanes
  3. Eira Dahle Stavanes

Yngre junior, gutter:

1. Alexander Somme Kjorstad
  2. Hans Storen Anonsen
  3. Alexander Dale Nyquist

Videre var det junior- og open-klassen sin tur, hvor det til slutt var disse som stod igjen på pallen:

Junior, jenter:

1. Kamilla Espeli Olsen
  2. Cornelia B. Osther
  3. Anette Naevestad

Junior, gutter:

1. Tobias Lunn
  2. Sander Mork Danielsen
  3. Embrik Kirkevoll

Open, damer:

1. Acacia Rose
  2. Elin Rastad

Open, herrer:

1. Øyvind Kirkhus
  2. Sindre Tveiten
  3. Haavard Haugen

Tale om Hovdenparken:

- Hovdenparken ligger sentralt til i bunn av anlegget med et langsgående t-trekk som effektiviserer kjøringen. Parken har en naturlig start og slutt med god flyt gjennom alle elementene. 3 store hopp i line, samt mulighet for langt flere rail-setup før og etter hoppene enn hva konkurransen trenger. Det gir godt spillerom for kreativitet i byggingen - som i all hovedsak gjøres av vår parkbyggerstjerne Chris! Når vi senere får vintersesonger uten pandemi og usikre krav, kan Hovden virkelig rigge til et flott arrangement for både utøvere OG publikum.

Foto: Bjørn Jo Jenssen

Også rennleder Martin Tøraasen var veldig fornøyd med arbeidet Hovden la ned før og under arrangementet:

- Det ble en veldig fin dag med god stemning, bra kjøring og god flyt. Bakken og parken fungerte veldig bra. Hovden gjorde en meget bra jobb med shaping og prepping.

Tusen takk til alle kjørere, frivillige, Burton, Session, parkshapere, Coop Extra Hovden, Hovden Brettklubb og Hovdenparken ♥

Rekruttsamling skate
30.11.2022

Rekruttsamling skate

Første rekruttsamling ble en suksess

Europa Cup & World Cup Banked Slalom
24.11.2022

Europa Cup & World Cup Banked Slalom

Niklas og Anders deltar i World Cup og Europa Cup torsdag og fredag

Fem kjappe om Askøy rulleklubb!
22.11.2022

Fem kjappe om Askøy rulleklubb!

Vi har tatt en prat med Askøy rulleklubb!

Fem kjappe om Arendal skateklubb!
14.11.2022

Fem kjappe om Arendal skateklubb!

Vi har tatt en prat med Arendal skateklubb!

Slik ser du Tampa AM!
11.11.2022

Slik ser du Tampa AM!

Følg Jonas Carlsson og Fredrik Tangerud skate Tampa AM i helgen