Norsk Filminstitutt gir manus utviklingsstøtte til Skateboard spillefilm.

“Skate or Die” handler om Lukas (15) og venner, som må overleve i Oslos kriminelle underverden, kun bevæpnet med sine skateboarding skils.

"Skate or die"

Her er hva Norsk Filminstitutt skriver om prosjektet:

"Skate Or Die" har potensialet til å bli en underholdende, kompleks og energisk actionfilm, for en målgruppe som har lite lokalt og originalt innhold å velge i Lukas er en kompleks protagonist med store drømmer og mange indre konflikter. Med en sterk konseptuell idé i kombinasjon med et sosialt budskap og universell tematikk som familie og vennskap, svik og lojalitet, drømmer og tidvis umulige veivalg.

Manusforfatter Ove Raymond Gyldenås ser nå på muligheten for å crowd-funde filmens produksjon når manuset er klart. Han leter derfor etter potensielle finansielle aktører og sponsorer nasjonalt og internasjonalt. Det er også ønskelig med samarbeid med alle som kan være med å synliggjøre prosjektet gjennom sine kanaler. Både private og organisasjoner.

Så om du vil hjelpe til med å få «Skate Or Die» opp på kinolerretet, send din interesse, tips og forslag til: skateordiemovie@gmail.com

Her kan du følge de på facebook og instagram:

Ove Raymond Gyldenås - BIO

20 + år som manusforfatter og regissør av kortfilm, reklame, spillefilm og tv-serie. Jobbet for flere av Norges største filmselskaper.  Regissør av de prisvinnende ungdomsfilmene «Sinnssyk I Gjerningsøyeblikket» og «Tommys Inferno».

Han siste film, den NFI støttede kortfilmen «Tilfeldighetenes Uutholdelige Letthet» ble plukket ut til Venezia Shorts og Amarcort Film Festival,  og mottok hederlig omtale ved Ennesimo Film Festival i Italia.

Ove Raymond Gyldenås

Er du vår neste surfedommer?
21.10.2024

Er du vår neste surfedommer?

Vil du være med å gjøre en forskjell på dommersiden i surf? Vi trenger flere dommere!

Følg verdenscupen i Chur her
16.10.2024

Følg verdenscupen i Chur her

Det er klart for verdenscupåpning i big air. Her finner du det du trenger å vite om konkurransen.

Hvordan melde seg på et event?
9.10.2024

Hvordan melde seg på et event?

Her finner du stegene for hvordan du får meldt deg på et event

Høstmøte i Zurich
8.10.2024

Høstmøte i Zurich

Mye spennende som skjer i planlegging for 2024/25-sesongen og videre – les mer her.

NM surf / Lofoten Masters
29.9.2024