NORSK TIPPING JENTETEAM

Som en del av den nye jentesatsingen til Brettforbundet, skal Norsk Tipping-teamet være med på å løfte brettsporten for jenter!

En etterlengtet jentesatsing er endelig på plass, og Brettforbundet er stolte av å kunne presentere et Norsk Tipping jenteteam som skal være med på å aktivere og synliggjøre jenter på snowboard. Maria Hilde, Stine Tønnessen og Eirin Eiken skal være ambassadører og representanter for jenter på snowboard underEirin en rekke aktiviteter og arrangement denne sesongen.

«Norsk Tipping jobber for å styrke jentenes posisjon i all idrett, både hva gjelder utøvere, trenere og ledere. Alt dette starter med god rekruttering. Derfor var det lett for oss å si ja til å være med på et skikkelig jenteløft innen snowboard».
– Norsk Tippings Pål Enger.

Brettforbundet har fått med seg Elin Rastad (t.v) og Hanna Worum (t.h) som har hatt hovedansvar for prosjektet det siste halvåret.

Etter et vellykket møte med jentemiljøet før jul, kom det frem at mange kunne tenke seg ansikter utad når det satses på jentene. Derfor startet det hele med å finne jenter i miljøet som kunne være nettopp dette, og ikke minst synliggjøre jenter på ulike arenaer og i sosiale medier.

Maria Hilde. Foto: Gabriel Bjørsvik

Maria Hilde har vært i snowboardmiljøet lenge og fått til en rekke ting for jenter på brett, som blant annet railjam, filmpremiere og jentecamp. Hennes gode dekning på sosiale medier, høye nivå på brett og ikke minst pågangsmot gjør henne til den perfekte kandidat for et Norsk Tipping team. Maria har også vært medlem av det anerkjente snowboardcrewet “Too Hard”, men har de senere årene etablert “Sensesse”, som er et snowboardcrew bestående av flere norske jenter.

Stine Tønnesen. Foto: Gabriel Bjørsvik.

Stine Tønnessen har de siste årene vist seg å være helt rå på rails og hevder seg på høyt nivå her i landet. Parten hennes i Sensesse-filmen “intensemini-shred” var med på å nominere henne til prisen for årets gjennombrudd på Snowboardawards i 2018. Hun er et stjerneskudd som vil være en pådriver i aktiviteter og en stor inspirasjon for unge jenter!

Eirin Eiken. Foto: Gabriel Bjørsvik.

Eirin Eiken kjører både snowboard, skateboard og surf, og er et godt eksempel på at du ikke trenger å ha kjørt hele livet for å bli god. Med sitt glade humør, og en fryktløshet du ikke har sett maken til, tester hun kule og morsomme ting på snowboard hele tiden. Jenta har det alltid gøy på brett og er en ekstremt god motivator for andre.

Norsk Tippings aller første jenteteam skal i første omgang være representanter og aktivitetsledere på ukentlig hangout i Oslo Vinterpark som har fått navnet “ROSA TIRSDAG”. Alle jenter i alle aldre og nivåer inviteres til å møte opp hver tirsdag kl. 18-20 i seks uker fra og med 11. februar for å kjøre snowboard og ha det gøy! Følg med på Brettforbundets instagram og nettside for oppdatering av denne, og kommende aktiviteter og arrangement.

Foto: Gabriel Bjørsvik.

Følg oss og jentene på instagram for oppdateringer:

@brettforbundet_snow @maria_hilde @stine_tonnessen @eirineiken

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!
29.6.2020

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!

Skyhøyt nivå og rå skating i gårsdagens norgesmesterskap på Hamar.

Disse er kvalifisert til NM på Hamar
19.6.2020

Disse er kvalifisert til NM på Hamar

Resultatene til insta-kvalifiseringen er klare!

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt
18.6.2020

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt

‍Brettforbundet har vært på befaring i et av verdens mest populære wavepools.

Tromsø - Drømmenes Paris
12.6.2020

Tromsø - Drømmenes Paris

I starten av mars, var Norsk Tippings jenteteam og Sensesse på tur til Tromsø for å filme sesongens beste street-edit 🔥

Best trick Hamar
10.6.2020

Best trick Hamar

Kvalifiseringen til NM på Hamar er i gang!

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.