NORSK TIPPING JENTETEAM

Som en del av den nye jentesatsingen til Brettforbundet, skal Norsk Tipping-teamet være med på å løfte brettsporten for jenter!

En etterlengtet jentesatsing er endelig på plass, og Brettforbundet er stolte av å kunne presentere et Norsk Tipping jenteteam som skal være med på å aktivere og synliggjøre jenter på snowboard. Maria Hilde, Stine Tønnessen og Eirin Eiken skal være ambassadører og representanter for jenter på snowboard underEirin en rekke aktiviteter og arrangement denne sesongen.

«Norsk Tipping jobber for å styrke jentenes posisjon i all idrett, både hva gjelder utøvere, trenere og ledere. Alt dette starter med god rekruttering. Derfor var det lett for oss å si ja til å være med på et skikkelig jenteløft innen snowboard».
– Norsk Tippings Pål Enger.

Brettforbundet har fått med seg Elin Rastad (t.v) og Hanna Worum (t.h) som har hatt hovedansvar for prosjektet det siste halvåret.

Etter et vellykket møte med jentemiljøet før jul, kom det frem at mange kunne tenke seg ansikter utad når det satses på jentene. Derfor startet det hele med å finne jenter i miljøet som kunne være nettopp dette, og ikke minst synliggjøre jenter på ulike arenaer og i sosiale medier.

Maria Hilde. Foto: Gabriel Bjørsvik

Maria Hilde har vært i snowboardmiljøet lenge og fått til en rekke ting for jenter på brett, som blant annet railjam, filmpremiere og jentecamp. Hennes gode dekning på sosiale medier, høye nivå på brett og ikke minst pågangsmot gjør henne til den perfekte kandidat for et Norsk Tipping team. Maria har også vært medlem av det anerkjente snowboardcrewet “Too Hard”, men har de senere årene etablert “Sensesse”, som er et snowboardcrew bestående av flere norske jenter.

Stine Tønnesen. Foto: Gabriel Bjørsvik.

Stine Tønnessen har de siste årene vist seg å være helt rå på rails og hevder seg på høyt nivå her i landet. Parten hennes i Sensesse-filmen “intensemini-shred” var med på å nominere henne til prisen for årets gjennombrudd på Snowboardawards i 2018. Hun er et stjerneskudd som vil være en pådriver i aktiviteter og en stor inspirasjon for unge jenter!

Eirin Eiken. Foto: Gabriel Bjørsvik.

Eirin Eiken kjører både snowboard, skateboard og surf, og er et godt eksempel på at du ikke trenger å ha kjørt hele livet for å bli god. Med sitt glade humør, og en fryktløshet du ikke har sett maken til, tester hun kule og morsomme ting på snowboard hele tiden. Jenta har det alltid gøy på brett og er en ekstremt god motivator for andre.

Norsk Tippings aller første jenteteam skal i første omgang være representanter og aktivitetsledere på ukentlig hangout i Oslo Vinterpark som har fått navnet “ROSA TIRSDAG”. Alle jenter i alle aldre og nivåer inviteres til å møte opp hver tirsdag kl. 18-20 i seks uker fra og med 11. februar for å kjøre snowboard og ha det gøy! Følg med på Brettforbundets instagram og nettside for oppdatering av denne, og kommende aktiviteter og arrangement.

Foto: Gabriel Bjørsvik.

Følg oss og jentene på instagram for oppdateringer:

@brettforbundet_snow @maria_hilde @stine_tonnessen @eirineiken

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021

Session X Brettforbundet

Medlemskampanje med Session

Få flere jenter på landslag
21.6.2021

Få flere jenter på landslag

Brettforbundet, Norges Skiforbund Freeski og Olympiatoppen satt et overordnet mål om å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb