Norsk Tipping satser på park

Parkbyggerkurs i Laax og checkout med eget snowboard-team er blant prosjektene denne sesongen

– Mye av overskuddet til Norsk Tipping går til bygging av idrettsanlegg over hele landet. Samarbeidsavtalen med Snowboardforbundet gir oss mulighet til å kommunisere dette til enda flere. I tillegg har vi en felles målsetting om å heve kompetansen ytterligere på parkshaping her til lands. Økt kunnskap gjør bakkene både tryggere og enda mer spennende, og slik får vi flere opp fra sofaen og ut på snowboard, sier sponsoransvarlig i Norsk Tipping Pål Enger.

Norsk Tipping og Brettforbundet igangsatt en rekke store prosjekter rettet mot grasrota i snowboard. Målet er å sette fokus på parkbygging, parkbyggerne selv og klubbene som legger tilrette for snowboardaktivitet.

– Parkene en felles arena der hver og en kan utfolde og utvikle seg slik som de selv ønsker, uavhengig av nivå. Norsk Tipping muliggjør Brettforbundets parksatsing, der målet er å støtte opp om den viktige jobben parkbyggerne og klubbene gjør, sierprosjektleder i Brettforbundet Sondre Hylland.

Inspirasjonstur til Laax

I januar inviterte Norsk Tipping tre parkbyggere med til Laax i Sveits for å gi dem inspirasjon fra et av verdens aller beste anlegg. Laax er en unik destinasjon, der hele produktet er bygget rundt en snowboardfilosofi. I møte med anleggets parkmanager og markedsavdeling fikk de norske parkbyggerne innsikt i filosofien og tankene som ligger bak deres storsatsningen på park. Med på turen var Ross Juretich fra Myrkedalen, Christoffer Christensen fra Hovedenparken og Øyvind Sjøli fra Skistar Snowparks i Trysil.

Parkcheckouts med eget team

Norsk Tipping har også engasjert tre av norges råeste snowboarderere til å teste norske parker slik de er satt opp til daglig. Aleksander Østreng, Len Roald Jørgensen og Fredrik Perry besøker denne sesongen Vierli, Hemsedal Railgarden, Ringkollen, Trysil og Myrkdalen. Se episoden fra Vierli her:

Parkguiden

Parkguiden går i dybden på norske parker. Guiden er informativ for å gi mest mulig innsikt i de ulike parkene du kan besøke i vinter. Prosjektet har som mål å vise frem all den fantastiske innsatsen som legges ned for at vi skal ha det mest moro på brett. Denne sesongen har vi tatt for oss syv norske parker, som alle leverer et unikt tilbud til snowboardere.

LES OGSÅ: Parkguide Kvitfjell
LES OGSÅ:
Parkguide Myrkdalen
LES OGSÅ: Parkguide Hovden
LES OGSÅ: Parkguide Vierli
LES OGSÅ: Parkguide Hemsedal
LES OGSÅ: Parkguide Trysil
LES OGSÅ: Parkguide: Gråkollen
LES OGSÅ: Parkguide: Geilo

Introduksjonskurs i shaping

Før jul ble det arrangert shape-kurs av i samarbeid med Varingskollen Snowboardklubb og Varingskollen Alpinsenter. Kurset holdes av dyktige Claes Högström og Clint Butcher i Shapecrew. Det vil bli holdt tre slike kurs denne sesongen

Kursholder Claes Högström i Varingskollen. Foto: Martin Stuve Strøm

Parksession Dombås

Som en avslutning på sesonsongen inviterer Norsk Tipping og Brettforbundet til parksession på Dombås. Den siste helgen i april bygges en park som er tilpasset alle nivåer. Arrangementet er åpent for alle, der landslagslaget, snowboardskolene, klubber og egenorganisert kjører sammen. Mer informasjon kommer, følg med i våre kanaler.

Resultater Norgescup Larvik
22.3.2024

Resultater Norgescup Larvik

Resultater fra Norgescupen i Larvik 16. mars

World Rookie Tour Finale
22.3.2024

World Rookie Tour Finale

Norsk seier i World Rookie Tour finalen!

World Rookie Tour Finale og Junior VM

World Rookie Tour Finale og Junior VM

Det er klart for World Rookie Tour finale 17. Mars–22. mars og Junior VM 23.–30. mars

World Cup Corvatsch