På inspirasjonstur til Absolut Park med Norsk Tipping

Som en del av parkbyggerprosjektet ønsker Norsk Tipping og Brettforbundet å gi noe tilbake til parkbyggerne, de som står på å jobber i norske anlegg med å legge tilrette for at vi parkkjørere får de beste forholdene mulig.

På befaring med General Manager for Absolut Park / Flachauwinkl / Kleinarl, Seppi Harml (nr to fra venstre). Preben Stai fra Norsk Tipping, Sondre Hylland fra Brettforbundet, Mats Møllerup Larsen og Stian Karlsen fra Gråkallen, Johan Lundh fra Skistar Hemsedal og Odd Roar Solerød fra Skistar Trysil / Konsulent.
Foto: Martin Strøm

Et av tiltakene er å inspirere parkbyggerne til se til å se nye løsninger, hente mer kompetanse og dra erfaringer fra andre anlegg som opplever suksess. Forrige sesong dro vi til Laax med tre parkbyggere, denne gangen dro vi til Absolut Park i Østerrike.

Absolut Park er parksatsningen til anlegget Flachauwinkl/Kleinarl som er ett mellomstort familieanlegg en time sør for Salzburg, Østerrike.

Mats Møllerup Larsen. Foto: Martin Strøm

Absolut Park har funnet en formel der de kan legge tilrette for kjørere fra breddenivå til topp internasjonalt nivå. De holder internasjonale eventer og er en treningsarena for blant annet en av de mest progressive kvinnelige snowboarderne gjennom tidene, Anna Gasser samt landslag fra Østerrike, Japan, Norge, USA, Tyskland, Belgia, Nederland, New Zealand med flere.

Stian Karlsen. Foto: Martin Strøm

I tillegg har anlegget et meget habilt proteam med blant annet våre egne Ståle Sandbech og Torgeir Bergrem. Teamet har som hovedoppgave å gi tilbakemeldinger til Absolut Park om deres parkprodukt. I tillegg har de en markedsføringsfunksjon gjennom sesongen.

Absolut Park er hvert år vertskap for Spring Battle, et top ranket "Elite" event under World Snowboard Tour, der Norge har opplevd meget gode resultater gjennom årene fra blant annet Emil Ulsletten, Fridtjof Sæther Tischendorf, Torgeir Bergrem og Ståle Sandbech. De holder også flere event gjennom sesongen for de yngre kjørerne samt flere nasjonale konkurranser.

Odd Roar Solerød. Foto: Martin Strøm

Deltakerne fikk en lang session med eier og general manager, Seppi Harml, møte med parksjef samt befaring av anlegget og deres off-snow aktivitetstilbud. Norsk Tipping var representert med Preben Stai, Rådgiver Samfunnskommunikasjon, Event og Sponsor.

Deltakerne denne gangen var Stian Karlsen og Mats Møllerup Larsen fra Gråkallen, Johan Lundh fra Skistar Hemsedal og Odd Roar Solerød fra Skistar Trysil / konsulent.

Preben Stai fra Norsk Tipping tester ut Absolut Park. Foto: Martin Strøm

Foto: Martin Strøm

Brettvettregler
2.4.2020

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.