Reduser forbruket - øk gjenbruket!

Det å drive idrett har en kostnad, men kostnaden dersom barn og unge blir ekskludert kan være langt høyere. Brettforbundet ønsker derfor å imøtekomme den økonomiske barrieren som kan være knyttet til utstyr, samt ta den miljømessige belastningen knyttet til utstyr på alvor. I 2017 inngikk Brettforbundet og BUA et samarbeid som hittil har sørget for at rekordmange barn og unge har kommet seg i aktivitet gjennom lånt utstyr. Dette har imidlertid gitt en utfordring – de trenger mer utstyr å låne ut!

Det er ikke nødvendig at alle skal eie alt, og det er ikke nødvendig å kjøpe nytt når så mange har utstyr i garasjer og boder som ikke lenger blir brukt.

Kanskje har du, klubben din eller noen du kjenner snowboardutstyr som ikke blir brukt?

Vær med å bidra til at flere kan få oppleve brettglede uten at det går på bekostning av miljøet, gjennom å redusere forbruket og øke gjenbruket. Finn frem snowboardutstyr du ikke lenger bruker og lever det til BUA.

I Oslo henter BUA utstyret der du bor!

BUA skal med to VW E-Crafter varebiler hente utstyr i de ulike bydelene i Oslo. Dette vil skje hver torsdag mellom kl 18:00 og 21:00 og søndag mellom kl 14:00 - 18:00 på angitte steder i bydelene. Ta derfor med utstyr du vil gi bort og lever det til BUA-bilen. Se oversikt om når og hvor du kan levere utstyr til BUA-bilen i din bydel her!

Ta denne sjekken før du donerer:

- Er utstyret av god kvalitet slik at det tåler å brukes av andre en stund fremover?

- Kan det med enkelt vedlikehold/reparasjoner lånes ut i BUA?

- Er det enkelt å bruke for nybegynnere? Mange av BUAs låntakere har ikke mye erfaring, så utstyret bør ikke være for avansert.

Er du i tvil eller er det noe du lurer på? Ta et bilde av utstyret og send det på e-post til BUA på innsamling@bua.io.

Rent Særforbund
7.12.2021

Rent Særforbund

Høsten 2021 ble Brettforbundet sertifisert som Rent Særforbund.

Røisland på pallen i Steamboat
5.12.2021

Røisland på pallen i Steamboat

‍Mons Røisland tok tredjeplassen i dagens big air-finale i Steamboat USA, og samler dermed dyrebare poeng til OL-kvalifisering.

Seksuell trakassering
3.12.2021

Seksuell trakassering

Seksuell trakassering skal meldes fra om

Disse er nominert til SnowboardAwards!
2.12.2021

Disse er nominert til SnowboardAwards!

Tiden er inne for å kåre årets beste snowboard-prestasjoner. Først ut er Årets triks. Se hvem som er nominert og stem frem din favoritt!

Dobbel pallplass i debuten
30.11.2021

Dobbel pallplass i debuten

‍Niklas Bøyesen Lohne-Hansen tok både andre- og tredjeplass i sin første Europacup. Nå ser målet om VM på hjemmebane lyst ut!

Følg verdenscupen i Steamboat her!
29.11.2021

Følg verdenscupen i Steamboat her!

‍Lørdag 4. november er det klart for andre stopp i verdenscupen, med big air i USA. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.