Ren utøver!

Snowboardlandslaget og Brettforbundet sin administrasjon har nå gjennomført Antidoping sin Ren utøver-modul!

Antidoping er et prioritert område for Brettforbundet, som høsten 2021 ble sertifisert som et Rent Særforbund av Antidoping Norge (les mer om sertifiseringen her). Med denne sertifiseringen forplikter derfor Brettforbundet seg til å vise tydelige holdninger til doping gjennom konkrete handlinger, samt å sikre et minimum av antidopingkunnskap i organisasjonen generelt. Videre er man også som medlem av Brettforbundet underlagt NIFs lov og med det også NIFs antidopingreglement.

Snowboardlandslaget og administrasjonen i Brettforbundet har derfor nylig gjennomført Antidoping sin Ren utøver-modul. Ren utøver er et e-læringsprogram for utøvere og ledere på alle nivå i norsk idrett som skal sørge for opplæring og informasjon - to viktige grunnpilarer i antidopingarbeidet. Kurset tar en liten halvtime å fullføre og kan tas når som helst, hvor som helst. Når man har fullført alle modulene vil dette bli registrert og man vil motta et diplom på e-post.

Brettforbundet oppfordrer derfor alle utøvere og ledere til å gjennomføre Ren utøver! Klikk deg inn HER og sett i gang!

- Det er utrolig viktig at alle utøvere og ledere setter seg inn i de bestemmelsene som gjelder, det er et hav av forskjellige produkter der ute og er en uheldig eller uoppmerksom så kan fort uhellet skje. Antidoping sin nye Ren utøver e-læringsprogram gir en god innføring og kunnskap om hva du som utøver/ ledere eller hobby-utøver bør være obs på. Jeg anbefaler sterkt at alle tar den, og husk at det er ditt ansvar, alltid - sier sportssjef Per Iver Grimsrud.

Gjermund Erikstein-Midtbø fra Antidoping Norge på besøk hos Brettforbundet for å dele ut sertifiseringsbeviset i 2021. F.v. Gjermund Erikstein-Midtbø, Henning Braaten, Sondre Hylland, Bijora Sardarian, Ola Keul. Foto: Brettforbundet

For mer info eller spørsmål knyttet til Brettforbundets antidopingarbeid, ta kontakt med Henning Braaten på henning@brettforbundet.no eller tlf.: 45 46 41 66.

Nyttige lenker

Antidoping Norge

Dopinglisten

Legemiddelsøk

Idrettsernæring

X Games-gull i Special Olympics Unified
28.1.2023

X Games-gull i Special Olympics Unified

Mons Røisland vant special olympics unified med Daina Shilts

X GAMES ASPEN 2023
25.1.2023

X GAMES ASPEN 2023

Følg med på X Games 2023 her

Bronse til Niklas Sukke i EYOF
25.1.2023

Bronse til Niklas Sukke i EYOF

Niklas Sukke tok i dag bronsemedalje i big air.

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.
24.1.2023

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.

Livigno oppsummert

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)
23.1.2023

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)