SkateboardAwards 2020

Denne våren arranger vi Norges første SkateboardAwards - på Facebook!

SkateboardAwards Norge er, som det ligger i navnet, en utdeling av priser for skatere, filmere, fotografer, ildsjeler og alle andre som er en de av skatenorge. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. SkateboardAwards arrangeres årlig og symboliserer, inspirerer og kickstarter vår-skaten.

På grunn av korona-situasjonen må vi være kreative i gjennomføringen av årets event. Det jobbes derfor med hvordan festen kan kjøres over nett. Mer info kommer!

Nominasjoner

Nominasjonsprosessen går fra januar til desember året før prisutdelingen arrangeres. Det vil si at eventansvarlig allerede har utnevnt en jury som følger med på den norske skateboardscenen hele året.

Den sammensatte juryen med erfarne skateboardentusiaster jobber tett sammen og opp mot kriteriene som ligger til grunn. Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene. Dette er: Årets skater (Mann og kvinne), årets bilde, årets edit, årets event og årets part, årets nykommer, årets standout og bransjeprisen.

Det er totalt elleve priser som kan deles ut hvert år. Av disse er det noen som vil være faste hvert år og noen som kun deles ut ved spesielle anledninger.

Hvert år deles ut: Årets skater (Mann og kvinne), årets skateboard film/edit, årets filmpart, årets skateboardfoto, årets klubb, årets spot, årets nykommer, årets norske brand og årets event.

Spesielle anledninger: Årets Ildsjel, årets stand out, Brettforbundets ærespris.

Ett eller flere punkt av kriteriene må oppfylles, ikke nødvendigvis alle.

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!