Rekruttsamling skate

Forrige fredag kunne vi endelig invitere en gjeng unge lovende skatere til Oslo skatehall for å gjennomføre vår første rekruttsamling. Denne samlingen skulle egentlig vært i 2020, men grunnet covid ble den utsatt til nå. Samlingene skal gjennomføres jevnlig fremover i 5 år, og vi gleder oss til å se utviklingen til ungdommene som er med. Hensikten med samlingene er å skape gode relasjoner med Norges unge og lovende skatere, som ønsker å utvikle sitt potensiale for å oppnå sine drømmer og mål.

Rekruttene startet dagen med et lite seminar av instruktør og landslagstrener Henning Braaten, og gjengen fikk i oppgave å definere målsettinger og triks de ønsker å lære seg. Videre var det dags for oppvarming før alle tok på seg hjelm, fant frem brettet og begynte å øve på de triksene de selv ønsket og hadde skrevet som målsetting. Dagen ble avsluttet med 3 * 2 min runs i 5 ulike grupper for å kjenne på konkurransefølelsen. Elias Nilsen og Petter Brunvatne fra landslaget var også med på samlingen som mentorer.

"Så utrolig kult å få en dag med den rå gjengen her, alle skater på sin måte og har sine tricks. Det å samle de og la de pushe hverandre gir en skikkelig boost! Gleder meg til å følge de videre." Sitat: Henning

Vi stilte Henning Braaten noen spørsmål om samlingen;

Hva er målet med disse samlingene er?

Sikre rekruttering til toppnivå gjennom å samle de neste beste og trekke sammen i samme retning. De vil få innsikt i hva som kreves for å bli enda bedre og vi vil hjelpe de så godt vi kan på veien. Det viktigste av alt er at de skater sammen med andre som ønsker det samme, har det gøy og pusher hverandre.

Hvem er med?

Deltakerne er valgt ut fra søknader med konkurranseresultater, videoer og et sterkt eget ønske om å utvikle seg som skater. Alle de utvalgte holder et veldig høyt nasjonalt nivå.

Når er neste?

Neste samling er 6. januar

Hvor mange kan være med?

Det er en stadig pågående prosess hvor vi ser på nivået og potensialet, og hvis det er noen som mener de burde vært med så er vi er åpne for søknader underveis og døren er ikke lukket om det kommer nye rippers.

Hvorfor er det bare et utvalg?

Fordi dette er en toppsatsning og da må de som er med både holde et høyt nivå, og virkelig ønske å utvikle skatinga si i den retningen.

Fredagen ble en stor suksess både sosialt og med masse rå skating! Vi gleder oss til neste samling

Her er påmelding om det er andre som mener de burde være med på disse samlingene: Meld deg på her!

X Games-gull i Special Olympics Unified
28.1.2023

X Games-gull i Special Olympics Unified

Mons Røisland vant special olympics unified med Daina Shilts

X GAMES ASPEN 2023
25.1.2023

X GAMES ASPEN 2023

Følg med på X Games 2023 her

Bronse til Niklas Sukke i EYOF
25.1.2023

Bronse til Niklas Sukke i EYOF

Niklas Sukke tok i dag bronsemedalje i big air.

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.
24.1.2023

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.

Livigno oppsummert

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)
23.1.2023

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)