Hvorfor starte klubb?

Vi får ofte spørsmål om hvorfor man skal melde seg inn i Brettforbundet
Her kan du lese hva vi i Brettforbundet kan tilby våre klubbe?

Vi i Brettforbundet jobber for klubbene våre som i 2020 telte hele 70 stk med 4500 medlemmer. Klubbene er fordelt over hele landet og holder på med skate, snow og surf. Brettforbundet er sportenes interesseorganisasjon og jobber med å tilrettelegge for aktivitet og utvikling av kompetanse både lokalt i klubbene men også nasjonalt.
Noe som betyr at vi jobber for å vise alle hvor fett det er med brett!

Her er noen punkt på hva vi tilbyr nye og gamle klubber:

1. Oppfølging fra Brettforbundet

Brettforbundet har en administrasjon som jobber for klubbene. Her finner du ansvarsområder som klubb og medlem, kurs og utdanning, inkludering, para, anlegg, jentesatsning, arrangment og kommunikasjon

2. Arrangere NC og NM

Som godkjent klubb i Brettforbundet har du mulighet til å søke om å arrangere NM og NC.

3. Kurs og utdanning(Instruktør, ungeledere, økonomi+)

Brettforbundet har flere egenproduserte kurs for skate, snow og surf.

Som f.eks instruktør, dommer og trenerkurs, men vi følger også klubbene opp med kursene som tilbys av NIF lokalt og nasjonalt. Det kan være kurs om ungeledere, økonomi, kurs i medlemssystem o.l.

4. Klubbutvikling

Er et kurs som vi oppfordrer alle våre klubber til å ta. Det handler i korte trekk om hvordan du skal kunne oppnå klubbens fulle potensiale.

5. Gratis IT-systemer

I gjennom NIF vil man få tilgang og opplæring i gode it-systemer som klubbadmin(medlemssystem) og iSonen som er et arrangmentssystem. Dette er programmer som har blitt veldig gode de siste årene. Vi oppfordrer alle til å bruke disse systemene da for å kunne motta bistand fra oss i Brettforbundet men også bruke NIF sin IT-support som er tilgjengelig på tlf og mail igjennom store deler av uken.

6. Klubb og medlemsfordeler

(Fly, hotell, bil, utstyr)

7. Utstyrsordningen

Få tilbake 33% av kjøpesummen på godkjent utstyr. Dette er en ordning klubbene kan søke på hvert år. Det er derfor viktig at du tar vare på kvitteringene og følger med på hva som er godkjent utstyr.

8. Premier og treningsutstyr

Via våre sponsorer og prosjektene vi jobber med får vi inn utstyr som kan brukes som premie på lokale konkurranser og utstyr som kan brukes til treninger/kurs, eks sommerskole skateboard(komplette brett og beskyttelse)

9. Brett for alle

Et inkluderingsprosjekt som skal bidra til like muligheter for alle. Med å legge til rette for gratis utlån av utstyr og tilgjengelige instruktører skal vi i Brettforbundet sammen med klubbene vise hvor fett det er å stå på brett!

10. Aktivitetskonsepter

Plan5 som er et egentreningskonsept. Skap progresjon gjennom å notere opp triks man skal lære seg,

11. Momskompensasjon

Få momskompensasjon igjennom NIF. Dette kan man søke på en gang i året.

12. LAM midler

Med å være med i idretten vil man ha den goden av å få tildelt lokale aktivitetsmidler for alle aktive medlemmer klubben registrerer som er mellom 6 - 19 år. Vanskelig å si en eksakt sum da det kan variere fra noen 100lapper til over 1000,- i sette til hvert medlem. Tallene for LAM-midlene hentes ut fra samordnet registrering som gjøres innen 30.4 hvert år

2021 ble det tildelt hele 273millioner kroner..

13. Søknadsordninger

Det finnes utallige søknadsordninger man som idrettsklubb kan søke på. Alt fra sparebankstiftelser, BUFDIR, DAM-stifelsen, tippemiddel, kommune og fylke. Det kan være vanskelig å finne frem i denne jungelen, vi prøver derfor alltid å være oppdatert på ordninger som er relevante til våre klubber.
Vi bidrar gjerne i prosessen med søknaden.

Resultater | Junior-NM 2021
18.9.2021

Resultater | Junior-NM 2021

Se resultatlistene fra lørdagens Junior-NM i Larvik Skatehall!

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september
19.8.2021

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september

NTG og Brettforbundet inviterer til juniorsamling i Oslo 3. - 5. september.

Hvordan starte en Brettklubb
17.8.2021

Hvordan starte en Brettklubb

blablabla

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021