Takk for godt oppmøte!

Torsdag 3. September samlet vi klubber, styret og administrasjonen i Brettforbundet til et digitalt status- og innspillsmøte.

Først og fremst ønsker vi å takke for godt oppmøte, spennende spørsmål, og ikke minst, nyttige innspill.

Vi har notert oss noen helt sentrale utfordringer knyttet til rekruttering, smittevernhåndtering, og det viktige samarbeidet mellom klubb og anlegg. Videre har vi notert et ønske om samarbeidsmuligheter på tvers av idretter, og spørsmål knyttet til arrangement og klubbutviklingsmuligheter. Nå skal vi bruke tiden fremover på å følge opp innspillene, forhåpentlig gjør det oss rustet til å støtte opp om dere lokalt i enda større grad.

Smittevern

Videre kan vi orientere om at smittevern-veilederen til Brettforbundet nå er oppdatert. Nytt siden sist er blant annet:

• Besøksregistrering for enkel smittesporing: NIF og Vipps tilbyr alle klubber en gratis digital besøksregistrering for arrangement. Løsningen er enkel å bruke, også på mobil, og bidrar til effektiv smittesporing dersom det avdekkes koronasmitte på arrangement/treningen. Gå til qrona.nif.no for å registrere     deltakere. Dersom klubben lager egen oversikt med kontaktopplysninger gjør vi oppmerksom på at den må slettes etter ti dager.

• Koronavettkurs: Brettforbundet anbefaler alle som skal delta på treninger, konkurranser, arrangement og andre samlinger til å gjennomføre idrettens digitale koronavettkurs. Kunnskap om smittevern er et effektivt våpen mot smittespredning, og avgjørende for at vi kan holde brett-aktivitet i gang over hele landet.
  • Kompensasjonsordning: Har klubben tapt mer enn 25.000 kroner som følge av koronaviruset? krisepakke 2 gjelder for perioden 12 mars til og med 31 august - søknadsfrist er 15. September! Alle klubber som kan søke om kompensasjon oppfordres til å søke her!

Gikk du glipp av møtet kan du se presidentens innledning, og agendaen for møtet under:

"Kjære alle brettklubber!

Vi er alle i en spesiell situasjon. Det gav seg for eksempel utslag i at vi, for første gang i Snowboardforbundets, og nå Brettforbundets, historie, måtte permittere. Nå er, takk og lov, alle tilbake i jobb for fullt. Jeg vet det har vært krevende for ansatte i Brettforbundet, og for alle klubbene som kanskje ikke har fått all den støtten dere fortjener. Takk for tålmodigheten, alle sammen!

I Brettforbundet har vi overordnet, som følge av korona, hatt to hovedutfordringer. For det første var vi, i en periode, ute av stand til å utøve kjernevirksomheten vår, og hadde som følge av det et aktivitets- og oppgavebortfall. For det andre opplevde vi plutselig betydelig større usikkerhet rundt fremtidige inntekter. I Brettforbundet, som dere vet, henter vi godt over 50 prosent av inntektene våre fra sponsormarked.

Vi er nå heldigvis i stand til å utøve kjernevirksomheten vår igjen, om enn med noen tilpasninger.

Når det gjelder usikkerhet rundt fremtidige inntekter, er det fortsatt, i noe grad, gjeldende. Vi er, som alltid, optimistiske, for det vi gjør og det vi selger i markedet er så bra! Samtidig er vi også realistiske. Vi møter situasjonen vi er i med en kombinasjon av stødig styring og offensiv satsning.

Avslutningsvis, og dette må vi ikke glemme:
Vi er verdens første felles forbund for brettsport. At vi her i kveld møtes snowboardere, skatere og surfere er unikt. Mange ser til Norge og hvordan vi her organiserer med utgangspunkt i vårt felles ideologiske, kulturelle og aktivitetsmessig opphav.

Jeg er sikker på at vi har mye å lære av hverandre! Samtidig er ikke målet atvi alle skal bli like. Mangfoldet er utelukkende en styrke for oss.

Målet vårt nå, som alltid, er å skape så mye som mulig aktivitet, i bredde og topp. Derfor har vi dette møtet med dere, slik at vi kan oppdatere dere på vårt arbeid, og dere kan gi innspill og stille spørsmål.

Agenda for møtet var følgende:

• Velkommen V/Ola Keul
  • Orientering fra Brettforbundet (50 min)
        - Status Brettforbundet og Korona-veileder V/ Bijora Sardarian
        - Arrangement V/Mette Kvåle, Henning Braaten og Katrine Røed
        - Marked og anlegg V/ Sondre Hylland
        - Landslag og rekrutt V/ Per Iver Grimsrud og Morten Kleivdal
        - Klubb, bredde og utdanning V/ Magnus Bye
  • Innspillsrunde (60 min)
        - Hva er dere spesielt spesielt opptatt av, som vi kan ta høyde for i     planleggingen de neste ukene?
        - Hvordan kan Brettforbundet best bistå klubbene i deres arbeid?
        - Annet?
  • Avslutning og oppsummering V/Ola Keul

Igjen, takk for oppmøtet, vi ser frem til flere slike møteplasser fremover!

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars
16.3.2024

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars

Her finner du tidsskjema for NC big air og NM halfpipe

WC slopestyle Tignes
13.3.2024

WC slopestyle Tignes

World Cup slopestyle Tignes, Frankrike

Recap fra NC Slopestyle Geilo
12.3.2024

Recap fra NC Slopestyle Geilo

Recap fra NC slopestyle Geilo

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller
11.3.2024

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller

Her finner du påmelding og tidsskjema!

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik
11.3.2024

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik

Finn påmelding til lørdagens Norgescup i skate i Larvik her!

Natural Selection 2024
7.3.2024

Natural Selection 2024

10.–17. mars er det klart for en av årets store høydepunkt innen snowboarding, Natural Selection Tour!