Terminlisten for snowboardsesongen er klar!

Fjorårets Norgescup var en stor suksess med skyhøyt nivå. Det var imidlertid to kjørere som skilte seg og som har stikke av med overall-seieren. Disse er Sindre Tveiten og Tina Steffensen!

Begge har har en vanvittig sesong, og kjørt jevnt bra i alt de har deltatt i. Tina, som var ute med skade i en lang periode, stakk av med NM-gullet og Kongepokalen forrige sesong. Tveiten fikk nylig plass på rekruttlandslaget, og skal blant annet kjøre Europacup og muligens Verdenscup denne vinteren.

Resultater 2018/2019

Nå er det klart for en ny sesong og alle datoene er endelig spikret. Her er parkene som arrangerer Norgescup denne sesongen:

Vierli

Norgescup 4. - 5. januar.

Fjorårets Norgescup på Vierli var sjukt gøy med knallvær og påskestemning i januar. Vi håper på det samme i år og legger på en ekstra big air i tillegg til slopestyle der. Dette blir en fin start for alle og oppvarming til Livigno for dem som skal dit.

Geilo

Norgescup 25. januar.

Etter planen skulle Norgescupen på Geilo holdes før jul, men som følge av store utfordringer med snøproduksjon blir denne flyttet. De siste to årene har konkurransen vært i Havsdalen, nå flyttes den til Vestlia. Vi er i er spent på parken og gleder oss til å dra dit. Geilo leverer alltid!

Kirkerud

Norgescup 1. - 2. februar.

Kirkerud leverte veldig bra forrige sesong, og vi kjører på med på med samme opplegg i år med både  - slopestyle og big air. Anlegget holder på med justeringer av parken, så vi gleder oss!

Trondheim

Norgescup 8. februar

Trondheim og Vassfjellet arrangerer sin første Norgescup og har fått Emil Fossheim til å bygge parken. Foto: Daniel Tengs

Trondheim er året store nyhet. Også her kan vi vente oss en helt rå park, spesielt ettersom det er Emil Fossheim som står for byggingen i Vassfjellet. Klubben i Trondheim har hatt enorm vekst siste årene og er nå klar for Norgescup - vi håper det blir det første av mange events og gleder oss!

Boardercross-NM i Kongsberg

Norgesmesterskap 8. mars.

Nå er det fire år siden NM SBX har vært i Kongsberg og vi gleder oss sjukt mye til å komme tilbake til en ekte sbx course. Overall NM telles som de tre av fire beste grenene du er med i, så hvis du skal battle om best overall og 10 000 kroner som går til hver av de to vinnerne er det bare å komme seg til Kongsberg.

Pipe-NM i Tryvann

Norgesmesterskap 21. mars.

I uke 12 blir det snowboardhelg i Oslo - da går halfpipe-NM av stabelen i Oslo Vinterpark/Naganopipen,og det blir Oslo Banked Slalom søndagen. Vi håper på sol, hiking i pipen, grilling og like god stemning som i år.

NM i Trysil

Norgesmesterskap i slopestyle og big air 26. - 29. mars.

Også i år er det klart for NM i Trysil. Trysilparken vant for beste park på Snowboardawards i år og vi gleder oss til å komme tilbake. Parken er klar fra mandagen av, det samme gjelder rennkort for alle som skal kjøre NM. Fredag 27. mars blir det slopestyle for alle klasser, lørdag big air for alle klasser og søndag blir det banked slalom og værdag.I tillegg til big air og slopestyle blir det igjen rail-jam, halfpipe-jam med flaxlodd og premiedryss, pluss en overraskelse. Her er det bare å glede seg!

Vi tar med oss det nye resultatsystemet videre denne sesongen og du vil kunne følge alle konkurransene med liveresultater!

I tillegg til Norgescupene og NM arrangerer vi en haug av andre events gjennom sesongen. Etter suksessen i år blir det en ny runde med King of the North, i tillegg til The Team Battle, Lofoten Banked og mye mer.

Vi kommer raskt tilbake med mer info om de ulike destinasjonene.

Brettvettregler
2.4.2020

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.