The Team Battle 2022

Endelig er Daggers og Brettforbundet tilbake med The Team Battle og The Team Battle Kids etter to år av pga pandemien!

Mushroom Crew og Little-Fridges. Foto: Daniel Tengs

I perfekte forhold samlet hele 90 snowboardkjørere seg i Varingskollen for en dag med challenges, sol, god stemning, snowboard-glede og TeamBattle. Unge som gamle kom sammen for å heie på hverandre, og ha en gøy dag på snowboard. Nøyaktig det snowboarding handler om!

- Fantastisk digg å arrangere The Team Battle igjen sammen med Brettforbundet, Varingskollen, alle samarbeidspartnere og Sondre Hylland. Og for en dag fylt med over 90 kjørere, masse teams, sinnsyk snowboarding, bra park, sol og slush og Hawaii stemning. Kunne ikke blitt bedre. Gleder meg allerede til neste år!! - Thomas Olsen fra Daggers.

Ride Teamet med Deigen i spissen. Foto: Daniel Tengs

Lørdagen startet tidlig med The TeamBattle Kids. Kidsa hadde virkelig forberedt seg og alle stilte opp med kreativ bekledning. Påskekyllinger, fargerike hjelmer og små mini-fridges, inspirert av ingen ringere en landslagskjører Fridtjof Sæther Tischendorf, stilte opp og leverte fantastiske runs. Kidsa avsluttet dagen med railjam sammen med den eldre garde. Alle fikk diplom for innsatsen og stasj fra Burton og Session etter Team Battle Kids. I tillegg ble Theo Johnsen og Emine Kinck kidsas MVP i railjammen og vant flotte premier fra Session.

The Little Fridges.

Senere på dagen var det klart for den eldre garde. De fulgte etter kidsa og stilte opp i like kreative antrekk fulle av stil. The Team Battle 2022 leverte saftige, kreative og gode runs i deilig slush gjennom hele lørdagen, og dommerne fikk en vanskelig jobb med å bestemme årets TeamBattle-vinnere. Dommerne vurderte de ulike crewene etter stil, samarbeid og ikke minst team-spirit. Til slutt var det MushroomCrew og Sensesse som sto igjen som vinnere med fantastiske runs og en herlig team-spirit.

Team Battle vinnerlag: Sensesse Foto: Daniel Tengs

Før kjøringen satt i gang ble alle crew informert om de ulike challengene hvor man kunne vinne fete premier, og vi må bare berømme all kreativiteten lagt ut på #theteambattle2022. Spesielt må vi trekke frem Markus Olimstad som vant både Kleveland Knuckhuck sammen med Union teamet, MVP gutt og MVP railjam gutt.

- Det var utrolig kult å kunne få en så bra sesong avslutning med bra park, herlig vær og fantastisk stemning blant med alle deltakerne. Vi er fornøyd med arrangementet og setter utrolig pris på alle som sponsorer, alle som bidrar til å få dette gjennomført og ikke minst alle deltakere, sier Sondre Hylland.

Det ble en vellykket dag i Varingskollen og det gleder oss at The Team Battle endelig er tilbake!

Union Teamet. Foto: Daniel Tengs

Stor takk til Varingskollen, Varingskollen-ParkCrew og Varingskollen Snowboardklubb. Til slutt vil vi også takke Session, Burton, Ride, Junkyard, Capita, Norsk Tipping, Union, Pit Viper, Surfesjappa, Volcom og Norrøna som gjorde det mulig å arrangere et fantastisk event. Ikke minst takk til alle deltakerne som stilte opp med snowboard-glede og god stemning. Vi gleder oss allerede til neste år!

GRLSHRED. Foto: Emilie Winberg

Teenage Rampage 2024
24.4.2024

Teenage Rampage 2024

Norske skatere gjør det bra i Frankrike!

Norgescup Kristiansand Recap
23.4.2024

Norgescup Kristiansand Recap

Recap fra norgescupen Kristiansand 20. april