Verdens Kuleste Dag recap!

Det ble en dag fylt med mye brettglede da Brettforbundet var til stede under Sparebankstiftelsen DNBs Verdens Kuleste Dag lørdag 3. september!

Etter en suksessfull dag på Festival1317 tidligere i sommer var det nok en gang duket for en gratisfestival i regi av Sparebankstiftelsen DNB da Verdens Kuleste Dag gikk av stabelen forrige helg.

Det har vært veldig gøy å få være med på Verdens Kuleste Dag. Jeg blir rørt av å se så mange glade barn som prøver ut ulike brettaktiviteter. Dette ble en vellykket dag, både for barn, voksne og instruktører! - sier prosjektleder Elin Rastad.

For sjuende gang kunne Sparebankstiftelsen DNB arrangere Verdens Kuleste Dag på Akershus festning - en dag hvor 33 ulike organisasjoner, som alle har fått støtte av Sparebankstiftelsen DNB, tilbyr et vidt spekter av aktiviteter som barn og unge kan få prøve gratis, enten man liker å drive med idrett eller å være kreativ med andre ulike aktiviteter.

Verdens Kuleste Dag er med andre ord en dag som virkelig setter Sparebankstiftelsen DNBs formål ut i livet - nemlig å skape glede og morro for barn og unge. At Brettforbundet igjen fikk være en del av dette var derfor stor stas og er i tillegg en viktig del av realiseringen av Brettforbundets inkluderingsprosjekt Brett for alle, som har til hensikt å kunne gi alle som ønsker det en mulighet til å oppleve gleden med brettsport.

Landslagsutøveren Tonje Pedersen stilte opp som instruktør.

Ved å kunne tilby gratis utlån av trampoliner, skateboard og indoboards, en nybygd ramp og med et fantastisk crew til stede for å instruere, kunne Brettforbundet tilgjengeliggjøre brettsport og med det skape brettglede for mange barn og unge. Og ut ifra de meterlange køene og de brede smilene kunne det virkelig se ut til at kidsa satte pris på brettmoroa.

En stor takk rettes til Sparebankstiftelsen DNB, Verdens Kuleste Dag og til alle andre som var med på å gjøre dette til en dag fylt med mye brettglede og annen morro!

X Games-gull i Special Olympics Unified
28.1.2023

X Games-gull i Special Olympics Unified

Mons Røisland vant special olympics unified med Daina Shilts

X GAMES ASPEN 2023
25.1.2023

X GAMES ASPEN 2023

Følg med på X Games 2023 her

Bronse til Niklas Sukke i EYOF
25.1.2023

Bronse til Niklas Sukke i EYOF

Niklas Sukke tok i dag bronsemedalje i big air.

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.
24.1.2023

World Rookie Fest, Livigno oppsummert.

Livigno oppsummert

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)
23.1.2023

Disse kjører European Youth Olympic Festival (EYOF)