VM-bronse til Kleveland

Marcus Kleveland satte konkurransens beste triks - en cab 1800 og hele 97,75 poeng i kveldens Big Air-finale, men ble slått av canadiske Mark McMorris og Maxence Parrot.

– Nå er jeg bare kjempeglad! Det var helt sjukt digg å lande frontside trippel og enda bedre å lande cab 1800, så er veldig fornøyd, sier Marcus.

Dermed har 21-åringen sikret seg både gull- og bronsemedalje i årets verdensmesterskap i Aspen. Fredag ble Kleveland Verdensmester i Slopestyle, etter å ha skadet seg rett før finalen. For få uker siden tok han også big air-gull i X Games Aspen. Dombås-gutten har dermed hatt en comeback-sesong som ingen kunne forestille seg da han knuste kneskålen i 2018.

Les også: Kleveland er Verdensmester

Viasat-kommentatorene Silje Norendal, Jonas Greve og gjest Mons Røisland, mener dommerne var vel kjipe med poengsummen i run nummer to, som kunne ha løftet Kleveland lengre opp på pallen.

– De var kanskje litt strenge, men jeg endte opp på tredjeplass, så jeg kunne ikke vært mer fornøyd egentlig, sier Marcus

Se finalen på Viaplay!

Ståle Sandbech landet både en cab 1440 med stalefish og en frontside 1440 med tailgrab, og endte på 8.plass.

På damesiden var det canadiske Laurie Blouin som tok gullet. Sølvet gitt til New Zealanderen Zoi Sadowski Synnott, og bronsen til Japanske Miyabi Onitzuka.

Resultater | Junior-NM 2021
18.9.2021

Resultater | Junior-NM 2021

Se resultatlistene fra lørdagens Junior-NM i Larvik Skatehall!

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september
19.8.2021

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september

NTG og Brettforbundet inviterer til juniorsamling i Oslo 3. - 5. september.

Hvordan starte en Brettklubb
17.8.2021

Hvordan starte en Brettklubb

blablabla

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021