VM-bronse til Kleveland

Marcus Kleveland satte konkurransens beste triks - en cab 1800 og hele 97,75 poeng i kveldens Big Air-finale, men ble slått av canadiske Mark McMorris og Maxence Parrot.

– Nå er jeg bare kjempeglad! Det var helt sjukt digg å lande frontside trippel og enda bedre å lande cab 1800, så er veldig fornøyd, sier Marcus.

Dermed har 21-åringen sikret seg både gull- og bronsemedalje i årets verdensmesterskap i Aspen. Fredag ble Kleveland Verdensmester i Slopestyle, etter å ha skadet seg rett før finalen. For få uker siden tok han også big air-gull i X Games Aspen. Dombås-gutten har dermed hatt en comeback-sesong som ingen kunne forestille seg da han knuste kneskålen i 2018.

Les også: Kleveland er Verdensmester

Viasat-kommentatorene Silje Norendal, Jonas Greve og gjest Mons Røisland, mener dommerne var vel kjipe med poengsummen i run nummer to, som kunne ha løftet Kleveland lengre opp på pallen.

– De var kanskje litt strenge, men jeg endte opp på tredjeplass, så jeg kunne ikke vært mer fornøyd egentlig, sier Marcus

Se finalen på Viaplay!

Ståle Sandbech landet både en cab 1440 med stalefish og en frontside 1440 med tailgrab, og endte på 8.plass.

På damesiden var det canadiske Laurie Blouin som tok gullet. Sølvet gitt til New Zealanderen Zoi Sadowski Synnott, og bronsen til Japanske Miyabi Onitzuka.

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb

Se forbundstinget direkte!
5.6.2021

Se forbundstinget direkte!

Alle som er interessert i Brettforbundets arbeid kan følge tinget direkte her!

Slik blir Brettforbundstinget 2021
4.6.2021

Slik blir Brettforbundstinget 2021

Lørdag kl 10-13 møtes representanter fra hele Brettnorge til et digitalt forbundsting. Her settes retningen for de to neste årene.

Medlems-boom i Brettforbundet
2.6.2021

Medlems-boom i Brettforbundet

I et år hvor idretten har opplevd frafall i medlemsmassene har skateboard økt med hele 140 prosent.

Følg VM i Roma her!
1.6.2021

Følg VM i Roma her!

‍Tonje Pedersen og Simen Hægeland er klare for verdensmesterskap i Roma denne uken. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.