VM-sølv til Mons Røisland!

- Denne sølvmedaljen føles helt utrolig deilig å få. Det må være en av de mest tilfredsstillende medaljene jeg har fått. Jeg skadet meg litt stygt på trening og måtte stå over store deler av den, men jeg hadde så god følelse i dag at jeg ville kjøre selv med skadet håndledd. Så det å lande en frontside18 i første run var virkelig så tilfredsstillende. Dette var utrolig deilig og jeg er veldig fornøyd, sier Mons Røisland etter finalen.

Det ble fine forhold under dagens Big Air-finale, og det ble mulig å gjøre store triks i dagens finale. Mons Røisland som på forhånd hadde sagt at han skulle klinke til i dagens finale, gjorde nettopp det! Formatet var 3 runs hvor de beste triksene ble tellende. Mons landet en frontside18 i første run, og prøvde på en backside16 i andre run. Han falt på denne og gjorde det derfor veldig spennende før siste run. I sitt siste og avgjørende run landet han en backside16. Det sikret Mons er veldig sterk andreplass.

Treningen før finalen gikk ikke helt smertefritt for seg. Etter noen runs med god kjøring falt Mons og hadde store smerter i håndleddet. Det måtte teipes og gjorde at han mistet halve treningen. Det var en revansjelysten Mons som var å se i bakken i dag, og han trosset smertene og stilte til start.

- Mons falt og hadde store smerter i venstre håndledd, og vi kan derfor ikke utelukke brudd. Vi taipa han og stabiliserte håndleddet så mye som mulig, og han ville opp til start for å gjøre et forsøk. Mons er ekstremt sterkt mentalt og det viser han i dag, sier landslagets fysioterapaut, Lars Haugvad.

Landslagstrener sto på starten med Mons under finalen og er meget imponert over det Mons leverer i dag.

- Mons er en maskin! Selv med store smerter i håndleddet stiller Mons til start og drar skikkelig på. Det at han stiller til start i dag med et håndledd som kanskje er brukket er helt utrolig. Men han var sulten på medalje i dag og han viste allerede fra første run at dette kunne bli en veldig bra dag. Det er bare å ta av seg hatten og gratulere, sier landslagstrener, Morten Kleivdal.

Det norske landslaget reiser hjem fra VM med et VM-gull til Marcus Kleveland i Slopestyle og et VM-sølv til Mons Røisland i Big Air! Vi gratulerer så mye til begge to!

Teenage Rampage 2024
24.4.2024

Teenage Rampage 2024

Norske skatere gjør det bra i Frankrike!

Norgescup Kristiansand Recap
23.4.2024

Norgescup Kristiansand Recap

Recap fra norgescupen Kristiansand 20. april