Info

I 2012 starter Snowboardforbundet prosjektet «Funkis plankekjøring». Tilbudet skulle være for mennesker med fysisk funksjonsnedsettelse med mål om å fremme snowboardglede. Siden den gang har mye skjedd. Vi har nå et eget paralandslag som ligger under sportssjefen, vi har opprettet et paratilbud flere steder i landet og para har blitt implementert i både Snowboardforbundets strategiske plan og handlingsplan med tydelige aktivitetsmål under bredde, Norges cup og toppidrett.

Eventer

Ingen eventer funnet.

Parasatsning

Brettforbundet var en av særforbundene som fikk tildelt noe av VI stiftelsen midlene gjennom Olympiatoppen (OLT). Og er derfor en del av OLT sin “Utviklingsprosjekter paralympiske idretter”. Denne tildeling har gjort at forbundet i en mye større grad enn før har et stort fokus på paratoppidrettsatsning. Pr dags dato har vi en utøver på paralandslager, Kristian Moen. Dette tallet vil vi øke. Snowboardforbundets landslag er en av de fremste i verden og vi ser ingen grunn til at vårt paralandslag ikke skal være det samme!

Starte para i klubben din?

Vi i Brettforbundet hjelper gjerne klubber som vil bidra til økt mestringsfølelse, tilhørightet, selvsikkerhet og generelt bedre livskvalitet ved å inkludere mennesker med forskjellige funksjonsnedsettelser til å stå på snowboard. Hvis dette høres interessant ut ta kontakt med inkluderingsansvarlig biayna@snowboardforbundet.no

Klubber som tilbyr para

Starte para i klubben din?

.