Brettforbundet omstiller og nedbemanner

De økonomiske ringvirkningene av koronapandemien rammer også Brettforbundet hardt, og organisasjonen reduseres med 3,5 årsverk.

– Forbundets faste kostnader er for høye sett opp mot ​dagens​ inntektsnivå og et sannsynlig fremtidig​ inntektsnivå. Styret hadde dessverre ikke noe annet valg enn å vedta et kostnadskutt på opp mot 30 prosent av faste kostnader i 2021. Tiltaket skal bidra til å sikre at forbundet kan bli rigget til å møte de krav og forventinger som vil stilles til oss som organisasjon de neste årene, sier Ola Keul, president i Brettforbundet.

Les også: Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen (27.3.20)

– Brettforbundet er en organisasjon med tolv dyktige ansatte som brenner for brettsporten, og der alle kjenner hverandre godt. Situasjonen er krevende, rett og slett, sier Bijora Sardarian, generalsekretær i Brettforbundet.

Sponsorinntekter har i mange år utgjort hele 60 prosent av forbundets inntektsgrunnlag, noe som har gitt Brettforbundet stor handlingsfrihet. Forbundets hovedsponsor siden 2007, DnB, forlenget imidlertid ikke avtalen som gikk ut høsten 2020.

– Brettforbundet har et fantastisk produkt med helt rå utøvere som hevder seg helt i toppen i globale idretter. Vi samarbeider svært godt med vår generalsponsor Norsk Tipping, og etterlyser flere aktører som våger å tenke nytt og kreativt for å nå ettertraktede målgrupper, sier Bijora Sardarian.

I nedbemanningen mister Brettforbundet svært verdifulle ressurser. Det fører med seg en omstillingen av forbundets arbeid.

– Samtidig som alle forbundets innsatsområder enten direkte eller indirekte berøres av omstillingen og nedbemanningen, er det viktig for oss å sikre, og på sikt styrke, organisasjonens mulighet til å støtte opp om klubbenes innsats for å skape aktivitet lokalt, fortsetter Bijora.

Alle Brettforbundets klubber og samarbeidspartnere vil bli nærmere orientert om omstillingen og nedbemanningen. Det inviteres også til et åpent informasjonsmøte for alle klubber torsdag 18. mars kl 20:00.

Spørsmål rettes til:

Ola Keul
Bijora Sardarian

Resultater | Junior-NM 2021
18.9.2021

Resultater | Junior-NM 2021

Se resultatlistene fra lørdagens Junior-NM i Larvik Skatehall!

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september
19.8.2021

Juniorsamling med NTG og Brettforbundet 3-5.september

NTG og Brettforbundet inviterer til juniorsamling i Oslo 3. - 5. september.

Hvordan starte en Brettklubb
17.8.2021

Hvordan starte en Brettklubb

blablabla

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!
27.6.2021

Heitmann og Pedersen er Norgesmestere!

Elias Heitmann tok seieren under årets NM i Street, med kreativ og stilfull skating. Tonje Pedersen tok sitt sjette NM-gull.

Se skateboard på NM-veka her!
24.6.2021

Se skateboard på NM-veka her!

Det er klart for skateboard på norsk TV igjen. NRK sender skateboard street fra NM-veka i Sarpsborg søndag 27 Juni kl 14.00.

Session X Brettforbundet
23.6.2021