Brettforbundet omstiller og nedbemanner

De økonomiske ringvirkningene av koronapandemien rammer også Brettforbundet hardt, og organisasjonen reduseres med 3,5 årsverk.

– Forbundets faste kostnader er for høye sett opp mot ​dagens​ inntektsnivå og et sannsynlig fremtidig​ inntektsnivå. Styret hadde dessverre ikke noe annet valg enn å vedta et kostnadskutt på opp mot 30 prosent av faste kostnader i 2021. Tiltaket skal bidra til å sikre at forbundet kan bli rigget til å møte de krav og forventinger som vil stilles til oss som organisasjon de neste årene, sier Ola Keul, president i Brettforbundet.

Les også: Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen (27.3.20)

– Brettforbundet er en organisasjon med tolv dyktige ansatte som brenner for brettsporten, og der alle kjenner hverandre godt. Situasjonen er krevende, rett og slett, sier Bijora Sardarian, generalsekretær i Brettforbundet.

Sponsorinntekter har i mange år utgjort hele 60 prosent av forbundets inntektsgrunnlag, noe som har gitt Brettforbundet stor handlingsfrihet. Forbundets hovedsponsor siden 2007, DnB, forlenget imidlertid ikke avtalen som gikk ut høsten 2020.

– Brettforbundet har et fantastisk produkt med helt rå utøvere som hevder seg helt i toppen i globale idretter. Vi samarbeider svært godt med vår generalsponsor Norsk Tipping, og etterlyser flere aktører som våger å tenke nytt og kreativt for å nå ettertraktede målgrupper, sier Bijora Sardarian.

I nedbemanningen mister Brettforbundet svært verdifulle ressurser. Det fører med seg en omstillingen av forbundets arbeid.

– Samtidig som alle forbundets innsatsområder enten direkte eller indirekte berøres av omstillingen og nedbemanningen, er det viktig for oss å sikre, og på sikt styrke, organisasjonens mulighet til å støtte opp om klubbenes innsats for å skape aktivitet lokalt, fortsetter Bijora.

Alle Brettforbundets klubber og samarbeidspartnere vil bli nærmere orientert om omstillingen og nedbemanningen. Det inviteres også til et åpent informasjonsmøte for alle klubber torsdag 18. mars kl 20:00.

Spørsmål rettes til:

Ola Keul
Bijora Sardarian

Norgescup Snowboardcross Hafjell recap
25.1.2022

Norgescup Snowboardcross Hafjell recap

Søndag 23. januar var det klart for Norgescup i snowboardcross i Hafjell!

Big Air-gull og medalje-hattrick i X Games
23.1.2022

Big Air-gull og medalje-hattrick i X Games

Marcus Kleveland gjorde rent bord i X Games Aspen, med to gull-medaljer og et sølv.

Natural Selection starter denne uken!
23.1.2022

Natural Selection starter denne uken!

En av årets store høydepunkter innen snowboarding, Natural Selection Tour starter denne uken!

Nok en X Games-medalje for Kleveland
22.1.2022

Nok en X Games-medalje for Kleveland

Marcus Kleveland sikret seg sin andre X Games medalje, i siste og avgjørende slopestyle-run.

Gull og sølv i X Games-åpningen
21.1.2022

Gull og sølv i X Games-åpningen

Marcus Kleveland sikret gullet i Knuckle Huck i X Games Aspen. Fridtjof Sæther Tischendorf tok sølvmedaljen.

Ø på SNØ
19.1.2022