Brettforbundet omstiller og nedbemanner

De økonomiske ringvirkningene av koronapandemien rammer også Brettforbundet hardt, og organisasjonen reduseres med 3,5 årsverk.

– Forbundets faste kostnader er for høye sett opp mot ​dagens​ inntektsnivå og et sannsynlig fremtidig​ inntektsnivå. Styret hadde dessverre ikke noe annet valg enn å vedta et kostnadskutt på opp mot 30 prosent av faste kostnader i 2021. Tiltaket skal bidra til å sikre at forbundet kan bli rigget til å møte de krav og forventinger som vil stilles til oss som organisasjon de neste årene, sier Ola Keul, president i Brettforbundet.

Les også: Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen (27.3.20)

– Brettforbundet er en organisasjon med tolv dyktige ansatte som brenner for brettsporten, og der alle kjenner hverandre godt. Situasjonen er krevende, rett og slett, sier Bijora Sardarian, generalsekretær i Brettforbundet.

Sponsorinntekter har i mange år utgjort hele 60 prosent av forbundets inntektsgrunnlag, noe som har gitt Brettforbundet stor handlingsfrihet. Forbundets hovedsponsor siden 2007, DnB, forlenget imidlertid ikke avtalen som gikk ut høsten 2020.

– Brettforbundet har et fantastisk produkt med helt rå utøvere som hevder seg helt i toppen i globale idretter. Vi samarbeider svært godt med vår generalsponsor Norsk Tipping, og etterlyser flere aktører som våger å tenke nytt og kreativt for å nå ettertraktede målgrupper, sier Bijora Sardarian.

I nedbemanningen mister Brettforbundet svært verdifulle ressurser. Det fører med seg en omstillingen av forbundets arbeid.

– Samtidig som alle forbundets innsatsområder enten direkte eller indirekte berøres av omstillingen og nedbemanningen, er det viktig for oss å sikre, og på sikt styrke, organisasjonens mulighet til å støtte opp om klubbenes innsats for å skape aktivitet lokalt, fortsetter Bijora.

Alle Brettforbundets klubber og samarbeidspartnere vil bli nærmere orientert om omstillingen og nedbemanningen. Det inviteres også til et åpent informasjonsmøte for alle klubber torsdag 18. mars kl 20:00.

Spørsmål rettes til:

Ola Keul
Bijora Sardarian

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb

Se forbundstinget direkte!
5.6.2021

Se forbundstinget direkte!

Alle som er interessert i Brettforbundets arbeid kan følge tinget direkte her!

Slik blir Brettforbundstinget 2021
4.6.2021

Slik blir Brettforbundstinget 2021

Lørdag kl 10-13 møtes representanter fra hele Brettnorge til et digitalt forbundsting. Her settes retningen for de to neste årene.

Medlems-boom i Brettforbundet
2.6.2021

Medlems-boom i Brettforbundet

I et år hvor idretten har opplevd frafall i medlemsmassene har skateboard økt med hele 140 prosent.

Følg VM i Roma her!
1.6.2021

Følg VM i Roma her!

‍Tonje Pedersen og Simen Hægeland er klare for verdensmesterskap i Roma denne uken. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.