Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

– Vi er inne i en usikker og krevende periode hvor vi har vært nødt til å ta grep. Å permittere ansatte har vært en vanskelig avgjørelse, men samtidig helt avgjørende for at vi skal kunne fortsette å skape aktivitet den dagen alt dette er over, sier Generalsekretær Bijora Sardarian.

For drøye to uker siden ble alle Brettforbundets arrangementer avlyst ut april, som følge av nasjonale og lokale retningslinjer. Dette kommer i en periode hvor aktivitetsnivået i Brettforbundet er på sitt høyeste, og innebærer stans av 13 arrangementer.

Les også:  Brettnorge og koronaviruset, dette gjør Brettforbundet nå

Permitteringene trer i kraft førstkommende mandag, og omfatter omtrent 65 prosent av kapasiteten.

– I en situasjonen som heldigvis er helt ny for oss alle, må vi tenke nytt. Sammen med våre gode samarbeidspartnere Norsk Tipping og DNB ser vi blant annet på hvordan vi kan skape aktivitet digitalt. I denne perioden skal vi også ivareta klubber, miljøet og medlemmer, avslutter Bijora Sardarian.

Styret i Brettforbundet understreker at permitteringene et nødvendig grep for å sikre Brettforbundets arbeidsplasser.

– Forbundet er en situasjon hvor vi er ute av stand til å utøve kjernevirksomheten vår som normalt. Styret kan derfor ikke se at vi har noe annet valg enn å vedta effektive tiltak. Vi vet at dette dessverre vil kunne få negative konsekvenser for alle forbundets fantastiske og dedikerte ansatte, men vil samtidig vil sikre forbundets arbeidsplasser på lengre sikt, sier president i Brettforbundet Ola Keul.

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Historisk NM på Jæren
27.10.2020

Historisk NM på Jæren

Fikk du ikke tatt turen til Jæren? Fortvil ikke, her er NM-oppsummeringen til våre venner i Surf Norge.‍

Se surf-NM direkte!
25.10.2020

Se surf-NM direkte!

Norgesmesterskap i bølgesurf direkte fra Jæren

Resultater | Surf-NM2020
24.10.2020

Resultater | Surf-NM2020

Se resultatlistene fra årets norgesmesterskap i surf!

Støtt årets TV-aksjon!
16.10.2020

Støtt årets TV-aksjon!

Brettforbundet oppfordrer alle snowboardere, skatere og surfere til å støtte årets TV-aksjon for et renere hav.

Slik blir surf-NM 2020
16.10.2020

Slik blir surf-NM 2020

‍Alt du trenger å vite om årets norgesmesterskap i surf på Jæren.