Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

– Vi er inne i en usikker og krevende periode hvor vi har vært nødt til å ta grep. Å permittere ansatte har vært en vanskelig avgjørelse, men samtidig helt avgjørende for at vi skal kunne fortsette å skape aktivitet den dagen alt dette er over, sier Generalsekretær Bijora Sardarian.

For drøye to uker siden ble alle Brettforbundets arrangementer avlyst ut april, som følge av nasjonale og lokale retningslinjer. Dette kommer i en periode hvor aktivitetsnivået i Brettforbundet er på sitt høyeste, og innebærer stans av 13 arrangementer.

Les også:  Brettnorge og koronaviruset, dette gjør Brettforbundet nå

Permitteringene trer i kraft førstkommende mandag, og omfatter omtrent 65 prosent av kapasiteten.

– I en situasjonen som heldigvis er helt ny for oss alle, må vi tenke nytt. Sammen med våre gode samarbeidspartnere Norsk Tipping og DNB ser vi blant annet på hvordan vi kan skape aktivitet digitalt. I denne perioden skal vi også ivareta klubber, miljøet og medlemmer, avslutter Bijora Sardarian.

Styret i Brettforbundet understreker at permitteringene et nødvendig grep for å sikre Brettforbundets arbeidsplasser.

– Forbundet er en situasjon hvor vi er ute av stand til å utøve kjernevirksomheten vår som normalt. Styret kan derfor ikke se at vi har noe annet valg enn å vedta effektive tiltak. Vi vet at dette dessverre vil kunne få negative konsekvenser for alle forbundets fantastiske og dedikerte ansatte, men vil samtidig vil sikre forbundets arbeidsplasser på lengre sikt, sier president i Brettforbundet Ola Keul.

Recap Norgesmesterskap Hemsedal
9.4.2024

Recap Norgesmesterskap Hemsedal

Sjekk ut recap fra Hemsedal – Norgesmesterskap i slopestyle og big air

Resultater NM Hemsedal
8.4.2024

Resultater NM Hemsedal

Her er resultatene fra Norgesmesterskap i slopestyle og big air i Hemsedal

Invitasjon til sommercamp
7.4.2024

Invitasjon til sommercamp

Snowboardcamp på Stryn Sommerskisenter søndag 23. juni til fredag 28. Juni.

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024
4.4.2024

Brettforbundet ønsker søkere til å arrangere NM og Norgescup i surf i 2024

Ønsker klubben å arrangere NM eller NC i surf i 2024? Les mer her!