Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

– Vi er inne i en usikker og krevende periode hvor vi har vært nødt til å ta grep. Å permittere ansatte har vært en vanskelig avgjørelse, men samtidig helt avgjørende for at vi skal kunne fortsette å skape aktivitet den dagen alt dette er over, sier Generalsekretær Bijora Sardarian.

For drøye to uker siden ble alle Brettforbundets arrangementer avlyst ut april, som følge av nasjonale og lokale retningslinjer. Dette kommer i en periode hvor aktivitetsnivået i Brettforbundet er på sitt høyeste, og innebærer stans av 13 arrangementer.

Les også:  Brettnorge og koronaviruset, dette gjør Brettforbundet nå

Permitteringene trer i kraft førstkommende mandag, og omfatter omtrent 65 prosent av kapasiteten.

– I en situasjonen som heldigvis er helt ny for oss alle, må vi tenke nytt. Sammen med våre gode samarbeidspartnere Norsk Tipping og DNB ser vi blant annet på hvordan vi kan skape aktivitet digitalt. I denne perioden skal vi også ivareta klubber, miljøet og medlemmer, avslutter Bijora Sardarian.

Styret i Brettforbundet understreker at permitteringene et nødvendig grep for å sikre Brettforbundets arbeidsplasser.

– Forbundet er en situasjon hvor vi er ute av stand til å utøve kjernevirksomheten vår som normalt. Styret kan derfor ikke se at vi har noe annet valg enn å vedta effektive tiltak. Vi vet at dette dessverre vil kunne få negative konsekvenser for alle forbundets fantastiske og dedikerte ansatte, men vil samtidig vil sikre forbundets arbeidsplasser på lengre sikt, sier president i Brettforbundet Ola Keul.

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!