Disse er nominert til årets nykommer

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. På grunn av korona-situasjonen må vi være kreative i gjennomføringen av årets event. Det jobbes derfor med hvordan festen kan kjøres over nett.

Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Les mer om SkateboardAwards her!

For å bli nominert til årets nykommer må vedkommende ha tatt et stort skritt fra å være lovende til å bli anerkjent. Det kan innebære å ha slått gjennom denne sesongen med oppsiktsvekkende gode resultater eller videopart. Personen kan ikke være for ung for æren, men skal ha god brettkontroll, allsidig og teknisk skating og ha ambisjoner og entusiasme til videre utvikling.

Stem i bunn av saken!

Disse er nominert til årets nykommer:

Lukas Årvik

Lukas er juniornorgesmester i bowl og markerte seg også i vert NM. Unggutten fra Sarpsborg har etablert seg som en av de mest lovende bue-skaterne i landet. Han kjører stort og stylish, og dropper stadig rå klipp.

Jonas Larsen

Unggutten fra Stavanger markerte seg med 4 plass i senior street NM. Han er en av ripperne som går på skate-gymnaset i Malmø og har vist rå progresjon både på film og contests i 2019.

Simen Hægeland

7. plass i World Cup i Spania. Det beste resultatet av en nordmann i år. Har tatt skrittet ut i verden i 2019, og skatet world cup i Brasil. Simen er det nyeste tilskudd på landslaget og skater like rått contests som street.

Elias Nilsen

Elias har etablert seg på den internasjonale scenen i år, skatet contests fra Kina til Brasil og er nå ranket som den 46 beste park-skateren i verden! Han skater daglig i parkene rundt Malmø og dropper stylish instaklipp og viser rå utvikling.

Malene Svanaasen

Malene er juniornorgesmester både i street og bowl. Ungjenta skater uredd og viser stor progresjon, og allsidighet. Malene er et av norges nye håp etter Tonje.

Peach

Peach har kommet inn i den Norske skate-scenen med et brak i 2019. Fra sin Instagram konto har det kommet unik skatefootage som befester skateboardkulturen som nyskapende og inkluderende. Vi er stolte av å kunne nominere Peach til årets nykommer.

Snowboardnerder søkes til snowboardawards
5.8.2020

Snowboardnerder søkes til snowboardawards

‍- men vi trenger jurymedlemmer og nominasjoner

Til minne om Tom «Tommen» Bjerknæs
21.7.2020

Til minne om Tom «Tommen» Bjerknæs

Livskunstneren, snowboarderen og legenden Tom «Tommen» Bjerknæs har gått over i historien, og etterlater seg et stort tomrom i brettnorge.

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!
29.6.2020

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!

Skyhøyt nivå og rå skating i gårsdagens norgesmesterskap på Hamar.

Disse er kvalifisert til NM på Hamar
19.6.2020

Disse er kvalifisert til NM på Hamar

Resultatene til insta-kvalifiseringen er klare!

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt
18.6.2020

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt

‍Brettforbundet har vært på befaring i et av verdens mest populære wavepools.

Tromsø - Drømmenes Paris
12.6.2020

Tromsø - Drømmenes Paris

I starten av mars, var Norsk Tippings jenteteam og Sensesse på tur til Tromsø for å filme sesongens beste street-edit 🔥