Disse er nominert til årets nykommer

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. På grunn av korona-situasjonen må vi være kreative i gjennomføringen av årets event. Det jobbes derfor med hvordan festen kan kjøres over nett.

Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Les mer om SkateboardAwards her!

For å bli nominert til årets nykommer må vedkommende ha tatt et stort skritt fra å være lovende til å bli anerkjent. Det kan innebære å ha slått gjennom denne sesongen med oppsiktsvekkende gode resultater eller videopart. Personen kan ikke være for ung for æren, men skal ha god brettkontroll, allsidig og teknisk skating og ha ambisjoner og entusiasme til videre utvikling.

Stem i bunn av saken!

Disse er nominert til årets nykommer:

Lukas Årvik

Lukas er juniornorgesmester i bowl og markerte seg også i vert NM. Unggutten fra Sarpsborg har etablert seg som en av de mest lovende bue-skaterne i landet. Han kjører stort og stylish, og dropper stadig rå klipp.

Jonas Larsen

Unggutten fra Stavanger markerte seg med 4 plass i senior street NM. Han er en av ripperne som går på skate-gymnaset i Malmø og har vist rå progresjon både på film og contests i 2019.

Simen Hægeland

7. plass i World Cup i Spania. Det beste resultatet av en nordmann i år. Har tatt skrittet ut i verden i 2019, og skatet world cup i Brasil. Simen er det nyeste tilskudd på landslaget og skater like rått contests som street.

Elias Nilsen

Elias har etablert seg på den internasjonale scenen i år, skatet contests fra Kina til Brasil og er nå ranket som den 46 beste park-skateren i verden! Han skater daglig i parkene rundt Malmø og dropper stylish instaklipp og viser rå utvikling.

Malene Svanaasen

Malene er juniornorgesmester både i street og bowl. Ungjenta skater uredd og viser stor progresjon, og allsidighet. Malene er et av norges nye håp etter Tonje.

Peach

Peach har kommet inn i den Norske skate-scenen med et brak i 2019. Fra sin Instagram konto har det kommet unik skatefootage som befester skateboardkulturen som nyskapende og inkluderende. Vi er stolte av å kunne nominere Peach til årets nykommer.

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb

Se forbundstinget direkte!
5.6.2021

Se forbundstinget direkte!

Alle som er interessert i Brettforbundets arbeid kan følge tinget direkte her!

Slik blir Brettforbundstinget 2021
4.6.2021

Slik blir Brettforbundstinget 2021

Lørdag kl 10-13 møtes representanter fra hele Brettnorge til et digitalt forbundsting. Her settes retningen for de to neste årene.

Medlems-boom i Brettforbundet
2.6.2021

Medlems-boom i Brettforbundet

I et år hvor idretten har opplevd frafall i medlemsmassene har skateboard økt med hele 140 prosent.

Følg VM i Roma her!
1.6.2021

Følg VM i Roma her!

‍Tonje Pedersen og Simen Hægeland er klare for verdensmesterskap i Roma denne uken. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.